تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820980027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

البرز 2 درصد جامعه ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز مدیر فلاح:
البرز 2 درصد جامعه ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده است
کرج - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: با توجه به اینکه استان البرز 2 درصد جامعه ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده اما آمار نیروی خدمات رسان به جامعه ایثارگران در این استان بسیار پایین است.



به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اداری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز شامگاه پنجشنبه با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و دیگر مدیران ارشد البرزی در مجتمع فرهنگی و تفریحی ایثار کردان برگزار شد. داود مدیر فلاح مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز، 2 درصد جامعه ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده است، با بیان این مطلب اظهار داشت: در این استان 2 خانواده دارای 4 شهید، 7 خانواده دارای 3 شهید، 152 خانواده دارای 2 شهید و 4 هزار و 64 خانواده دارای 1 شهید هستند.

وی در خصوص درصد جانبازان استان البرز، افزود: 206 جانبازان بالای 70 درصد، 527 جانبازان بین 50 تا 69 درصد، 3 هزار و 635 جانبازان 25 تا 49 درصد و 6 هزار و 212 جانباز زیر 25 درصد در استان البرز زندگی می کند و تعداد 3 هزار نفر از ایثارگران کشور متقاضی انتقال پرونده خود به این استان البرز هستند. 60 گلزار شهدا در البرز ساماندهی نشده است این مسئول در خصوص وجود گلزارهای شهدا در استان البرز، خاطرنشان کرد: البرز دارای 158 گلزار شهدا است که امر ساماندهی این گلزارها نیمه تمام مانده است به طوری که 98 گلزار آن ساماندهی شده و 60 گلزار این استان تا کنون ساماندهی نشده است و توجه مسئولین را می طلبد.

وی یادآور شد: متاسفانه از 35 سال گذشته تا حال حاضر جمعیت استان البرز 70 برابر شده است و پدیده مهاجرت را به روشنی می توان دید در این میان تعدادی از ایثارگران نیز درصدد مهاجرت به این استان مهاجر پذیر را دارند.

این مسئول اضافه کرد: کرج در سال 57، جمعیتی 35 هزار نفری داشت ولی در حال حاضر جمعیتش به بیش از 2 میلیون نفر رسیده است و همین امر وظیفه ما را برای ارائه خدمت به جامعه ایثارگران سنگین تر از گذشته می کند.

مدیرفلاح تصریح کرد: با وجود اینکه 2 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر البرزی برای اشتغال ثبت نام کرده اند ولی تا کنون وضعیت اشتغال این افراد مشخص نشده است. برای ایجاد فرصت های شغلی فرزندان شهدا و ایثارگر البرزی باید راه چاره ای اندیشیده شود مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز اظهار داشت: با وجود اینکه در سال گذشته برای 297 نفر فرزندان شهید و ایثارگر فرصت شغلی ایجاد شد اما نباید این نکته از ذهن دور بماند که تعدادی دیگر از فرزندان شاهد که در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند پس از فارغ التحصیلی به آمار افراد جویای شغل اضافه می شوند که باید برای چنین موضوعی چاره ای اصولی اندیشیده شود.

این مسئول تصریح کرد: تعداد نیروهای شاغل در بنیاد شهید البرز بسیار کم است به همین منظور باید در این زمینه تجدیدنظر شود تا بتوان تعداد نیروها را علاوه بر افزایش کمی، ارتقای سطح کیفی تحصیلی داد.

مدیر فلاح افزود: در حال حاضر به ازای هر 100 نفر ایثارگر در استان البرز تنها چند نفر وظیفه خدمات رسانی را به عهده دارند که این آمار بسیار پایین است.

وی در پایان اضافه کرد: کارکنان بنیاد شهید استان البرز 1.7 درصد کل کارکنان این نهاد در کشور را تشکیل می دهد ولی خروج نیروها از این نهاد نیز شدت گرفته به طوری که در سال گذشته 13 نفر بازنشسته شدند. گفتنی است؛ مسائلی از قبیل، تخصیص اعتبار برای ساخت مجتمع های ایثار، تخصیص اعتبار لازم برای فعالیت های فرهنگی و خرید ساختمان های اداری، به کارگیری نیرو برای جبران کمبودهای موجود در این زمینه در این جلسه مطرح شد.


۱۳۹۳/۲/۵ - ۱۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن