تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820297157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور:ایرانیان مقیم خارج در توسعه سرزمین اصلی خود سرمایه گذاری کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور:ایرانیان مقیم خارج در توسعه سرزمین اصلی خود سرمایه گذاری کنند زاهدان- ایرنا- دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان این که توسعه در هر منطقه ای نیازمند استفاده از فکر، سرمایه و تکنولوژی است، گفت: ایرانیان خارج از کشور می توانند فرصت سرمایه گذاری مناسبی را برای توسعه وطن خودشان ایجاد کنند.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «سید جواد قوام شهیدی» شامگاه دوشنبه در نشست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با مدیران استانی و ایرانیان مقیم خارج از کشور استان سیستان و بلوچستان این مطلب را بیان کرد.
وی با بیان این که شورای عالی امور ایرانیان سیاست گذاری کلان موضوعات مرتبط با ایرانیان مقیم خارج را بر عهده دارد، افزود: دفاع از حقوق ایرانیان،ترویج خط و زبان فارسی و هم چنین دفاع از هویت ایرانی از وظایف این شورا محسوب می شود.
وی ادامه داد: مشارکت دادن ایرانیان مقیم خارج از کشور در پروژه ها و طرح های ملی و استانی از دیگر وظایفی است که شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور پیگیری می کند.
قوام شهیدی تعداد جمعیت ایرانیان مقیم خارج از کشور را حدود 5 میلیون نفر برشمرد و اضافه کرد: بررسی های آماری گویای آن است که این عده از سطح تحصیلات مناسبی برخوردارند و این نشان دهنده ظرفیت عظیم نیروی انسانی ایرانی در خارج از کشور است و باید همچون منابع حیاتی از آن حفاظت کرد.
دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: با انتخابات 24 خرداد سال 1392، برگ جدیدی در تاریخ ایران رقم خورد که احساس آرامش همگانی دستاورد بزرگ آن است.
قوام شهیدی با تاکید بر این که باید از ظرفیت تحصیلکردگان ایرانی مقیم خارج بهتر از گذشته استفاده شود، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید دو رویکرد فرصت محور و خدمت محور را در دستور کار خود قرار داده است.
وی توضیح داد: استفاده از سرمایه های فکری، مالی و تکنولوژیک ایرانیان خارج از کشور رویکرد فرصت محوری است و حمایت از مشارکت آن ها در توسعه ملی و استانی با تقویت هویت ایرانی رویکرد خدمت محوری است.
دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور خاطر نشان کرد: در سفر رییس جمهوری به استان سیستان و بلوچستان از بومی های خارج نشین این استان دعوت شده است تا از دیدگاه هایشان همراه با تجربه مستمر و با ثبات برای ایجاد تحولی مناسب در توسعه این استان، استفاده شود.
قوام شهیدی با یادآوری برگزاری جلسه مشابه با ایرانیان مقیم خارج از کشور در استان هرمزگان، گفت: در آن دیدار نتایج ارزنده و خوبی همچون ایجاد بانک دریایی، بسته های تشویقی اقتصادی، تسهیلات سرمایه گذاری در استان و پیش بینی پروژه ها برای مشارکت ایرانیان خارج از کشور بدست آمد.
وی، افزود: متاسفانه در گذشته از ظرفیت های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور به درستی استفاده نشد و این شورا نتوانست سیاست های دامنه دار و باثبات ارایه کند.
دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با تاکید بر این که این دولت به دنبال تبلیغ و هیاهو نیست، تصریح کرد: امیدواریم با سیاست های مدبرانه دولت از ظرفیت های ایرانیان مقیم خارج برای کمک به کشور و خدمت رسانی استفاده کنیم.
قوام شهیدی همچنین از ایرانیان مقیم خارج از کشور درخواست کرد تا با تشکیل سازمان های مردم نهاد، ارتباط سازمانی تری با سرزمین اصلی خود برقرار کنند و ظرفیت های آن ها بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.
در این نشست که یک روز قبل از سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و هیات همراه به استان سیستان و بلوچستان انجام شد، برخی از مدیران استانی و بومیانی که در کشورهایی همچون امارات، پاکستان، ایتالیا و کانادا مقیم بودند، حضور داشتند.
سیام(3)1429 ** 1917
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن