تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813327755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگی حیرت انگیز در مرتفع ترین«نماد فقر»جهان!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زندگی حیرت انگیز در مرتفع ترین«نماد فقر»جهان!
اینجا کاراکاس، پایتخت کشور ونزوئلاست.«برج دیوید» در پایتخت با ۴۵ طبقه ارتفاع، به عنوان بلند‌ترین محله فقیرنشین جهان، پرخطر‌ترین ساختمان مسکونی و یا ترکیبی از این دو توصیف می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ - 25 April 2014



زندگی حیرت انگیز در مرتفع ترین«نماد فقر»جهان!
«برج دیوید» در پایتخت ونزوئلا با ۴۵ طبقه ارتفاع، به عنوان بلند‌ترین محله فقیرنشین جهان، پرخطر‌ترین ساختمان مسکونی و یا ترکیبی از این دو توصیف می‌شود. 


به گزارش "تابناک" به نقل از معمارنت، هنگامی که در اوایل دهه ۹۰ میلادی این آسمان خراش به عنوان مرکز تجارت کاراکاس به عموم معرفی شد، فرض بر این بود که فقط مردمی که از طبقه مالی مطلوبی برخوردارند در این برج مستقر در پایتخت ونزوئلا کار خواهند کرد و هیبت آن نشانی از جایگاه این کشور در بازار اقتصاد جهانی خواهد بود.


 این تصور در اذهان عمومی باقی بود تا آنکه ساخت برج پس از مرگ سرمایه‌گذار آن «دیوید برلینبورگ» و افتادن تمام پروژه‌های وی به دست دولت روند دیگری را طی کرد.


 به خاطر بحران بانکداری سال ۱۹۹۴ اتمام برج در میانه راه متوقف شد و ساختمان خالی ماند. از دیگر سو کمبود خانه‌های مسکونی موجب شد که گروهی از افراد بی‌خانمان در سال ۲۰۰۷ آن را اشغال کنند. دولت این نام را برای ساکنان جدید گذاشته است: «اشغالگران»!


 اما آنان خود را افرادی می‌دانند که برای تامین یکی از نیاز اولیه‌شان چون مسکن راه حلی پیدا کردند. نیاز اولیه‌ای که مانند دیگر نیازهای اولیه جامعه ادعای تامین آن را دارد و آن را از اصلیترین حقوق شهروندان می‌داند. چون برج دیوید آسانسور ندارد گروه فیلم برداری مجبور بودند وسایل خود را با موتورسیکلت‌ تا طبقه دهم ببرند و بقیه مسیر را از پله‌ها بالا بروند.


این رویه متعارف بیش از ۲۵۰۰ نفری است که در این ساختمان زندگی می‌کنند و پس از بحران مسکن سال ۲۰۰۷ افزایش نیز یافته‌اند.ساکنان این برج با گرفتن کابل برق از شبکۀ شهری و به هم متصل کردن آن به تمام طبقات برق‌رسانی کرده‌اند، اما توانستند تنها تا طبقۀ ۲۸ آن آب ببرند. نکته حیرت انگیز اینکه همه چیز از جمله سیستم‌های بهداشتی باید چندین طبقه به بالا حمل شوند. 
 
ساختمان مانند اجتماعی کوچک از امنیت خود پاسداری کرده و برخی از ساکنان با استفاده از بیسیم‌های تاکی واکی عبور و مرور‌ها را کنترل می‌کنند و دیگران را مطلع می‌‎سازند، اما آنچه در این اجتماع اتفاق می‌افتد کمتر به بیرون راه پیدا می‌کند. مثل یک منطقۀ خودمختار در درون یک جامعه. باندهای مختلف محل مناسبی برای استقرار در شهر یافته‌اند و نظم خاص خود را شکل داده‌اند.



































































ارتباط با صفحه عکس
[email protected]









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


تصویری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن