تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804698224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران:دو میلیون راس دام عشایر امسال پروار بندی می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران:دو میلیون راس دام عشایر امسال پروار بندی می شوند مشهد - ایرنا - قائم مقام سازمان امور عشایر ایران گفت : با هدف تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور، امسال طرح پرواری بندی دو میلیون راس دام اجرا و مدیریت می شود.


ˈ میر ولی صفرزادهˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با اجرای این طرح که مبدع آن استان خراسان رضوی بود و پارسال در هشت استان کشور اجرایی، و امسال در سطح کل جمعیت عشایری کشور به اجرا در می آید، تولید گوشت قرمز توسط بخش عشایری در قالب این طرح، از 175 هزار تن، به 25 هزار تن افزایش می یابد.
وی گفت: اجرای این طرح در پارسال در برخی استان های کشور موفق بود، و این طرح بطور متوسط حداقل 40 میلیون ریال به درآمد خانوار عشایری اضافه و موجب بهبود معیشت آنها می شود.
وی ادامه داد: اعتبار این طرح بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از محل یک درصد از منابع ورودی صندوق توسعه ملی در قالب منابع ریالی تامین می شود.
صفر زاده در ادامه با اشاره به خشکسالی در چند استان ازجمله خراسان رضوی و شمالی، سمنان، تهران ، البرز و مرکزی، گفت: با توجه به شدت خشکسالی تلاش می کنیم از محل اعتبارات بندهای ماده 10 قانون تنظیم و 12 قانون تاسیس سازمان مدیریت بحران، آب و علوفه مورد نیاز دام های عشایر این استان ها تامین شود.
این مسوول عشایری، با بیان اینکه وضعیت مراتع کشور بویژه در این استان ها خوب نیست، افزود:باید در این فصل نیز بصورت دستی علوفه دام عشایر تامین شود.
قائم مقام سازمان امور عشایر اظهارکرد: اساس زندگی عشایر حداقل 60 درصد به مرتع وابسته است اما در شرایط خشسالی که علوفه مراتع به شدت کاهش می یابد، ما باید وضعیت را مدیریت کنیم .
وی بیان کرد: هم اینک در همین فصل حداقل باید 50 درصد علوفه مورد نیاز دام عشایر بصورت دستی تامین شود.
وی گفت:برای این منظور در کل کشور 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم مشکل آب و علوفه مورد نیاز عشایر و دام آنها را امسال تامین کنیم.
وی افزود: جمعیت عشایری کشور بویژه در استان های دچار خشکسالی شدید با شرایط سختی روبه رو هستند هر چند اعتباری که اواخر پارسال دولت به این امر اختصاص داد تا حدی بحران در این بخش را رفع کرد، اما باید برای امسال هم اقدام جدی صورت گیرد.
وی در زمینه اسکان جمعیت عشایری کشور هم گفت: از ابتدای طرح اسکان (اوایل برنامه دوم توسعه) تاکنون، 76 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر در کانون های اسکان دایمی، ساکن شده اند.
وی گفت: این جمعیت در یک هزار و 560 کانون اسکان یافته اند و برخی از آنان بطور کامل کوچ را رها کرده، و بخشی هم کوچ می کنند.
وی با بیان اینکه عشایر یک جامعه تولیدی و بخشی از میراث فرهنگی، اجتماعی کشور است، افزود:از جمله اولویت های ما فراهم کردن امکانات رفاهی تا حد امکان برای کوچ این جمعیت است؛ و اسکانی که صورت می گیرد سرریز این جمعیت و شامل گروهی از افراد است که تمایلی به ادامه کوچ ندارند.
صفرزاده اظهارکرد:اصل کوچ بعنوان یک ظرفیت اجتماعی و فرهنگی باقی می ماند، چون عرصه هایی در کشور داریم که متعلق به عشایر است و آنان این حق را برای خود حفظ خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در زمینه ظرفیت های گردشگری جامعه عشایری برنامه ریزی شروع، و مطالعاتی را بصورت آزمایشی در حال انجام داریم ، افزود: با توجه به ضرورت توجه به بعد فرهنگی، امسال پروژه ای مطالعاتی در زمینه مولفه های فرهنگی عشایر و چگونگی حفظ و تقویت آنها را در دست اقدام داریم.
وی در ادامه گفت: پارسال به منظور سهولت کوچ عشایر، 47 هزار کیلومتر از مسیرهای کوچ و ایل راه ها را مطالعه کردیم.
وی با بیان اینکه طول کل این مسیرها 54 هزار کیلومتر است، افزود:باید این مسیرهای کوچ و ایل راه تثبیت و حفظ شود و هر گونه واگذاری و تصرف در آنها طبق قانون ممنوع است.
وی ادامه داد: هم اینک اتراق گاه های عشایر تثبیت شده و اقدامات زیربنایی مربوط به آن درحال انجام است ضمن آنکه تلاش می کنیم ایل راه ها هم نیز با نصب تابلوها و تثبیت آنها حفظ، و جلوی هر گونه تصرف در آنها گرفته شود.
2713/659/640
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن