تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798635763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاخ مروارید به اداره میراث فرهنگی البرز واگذار شد/ آزادی 100 زندانی ایرانی محکوم در آذربایجان به زودی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها منتخب اخبار استانها:
کاخ مروارید به اداره میراث فرهنگی البرز واگذار شد/ آزادی 100 زندانی ایرانی محکوم در آذربایجان به زودی
گروه استان ها- خبرگزاری مهر: ساخت اولین سری واگن های مسافربری 160 کیلومتر، مجموعه تاریخی - فرهنگی کاخ مروارید به اداره میراث فرهنگی البرز واگذار شد و آزادی 100 زندانی ایرانی محکوم در آذربایجان از مهمترین اخبار استانهای مهر طی این هفته بود.



ساخت اولین سری واگن های مسافربری 160 کیلومتر اولین سری واگن های مسافربری 160 کیلومتر توسط شرکت واگن پارس اراک ساخته و با حضور مسئولین کشوری و استانی تحویل شرکت راه آهن شرقی بنیاد شد. مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک در این باره  ابراز کرد: ساخت اولین سری واگن های مسافری 160 کیلومتر در شرکت واگن پارس اراک با صرفه جویی 700هزار دلاری در هر واگن صورت گرفته است. محمد محمدی افزود: این واگن ها کمتر از یکسال و طی 9 ماه در این شرکت ساخته شده اند. وی با اشاره به ظرفیت اسمی کارخانه واگن پارس ابراز کرد: این کارخانه توان ساخت یک هزار دستگاه واگن باری و 150 دستگاه واگن مسافری را در سال دارد. محمدی بیان کرد: واگن های مسافری 160 کیلومتر ساخته شده در شرکت واگن پارس یکی از واگن های مسافری درجه یک با 10 کوپه به گنجایش 40 نفر مسافر و منطبق با استانداردهای بین المللی راه آهن های اروپا می باشند. صاعقه جان یک نفر در سیستان و بلوچستان را گرفت بارش باران و رعد و برق روز گذشته در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان و شهرستان سروان موجب مرگ یکی از روستائیان و همچنین غرق شدن سه خودرو در رود خانه های این شهرستان شد.

بر اثر برخورد صاعقه با زمین یک نفر از روستائیان ساکن دربخش جالق سراوان به دلیل سوختگی شدید جان خود را از دست داد. احمد نصرتی ساکن روستای ناهوک در بخش جالق سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان شب گذشته به دلیل برخورد صاعقه در گذشت. رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان در این رابطه گفت: شدت بارش ها و جاری شدن سیلاب در رودخانه های محلی همچنین موجب غرق شدگی سه خودروی سواری شد. بهمن دهواری در گفتگو با مهر بیان داشت: بارش بیش از 55 میلیمتری باران در ناهوک سراوان همچنین روز گذشته موجب جاری شدن سیل و غرق شدگی سه خودروی سواری شد. کشف بنای تاریخی با کاربری نجوم در بستک/ 850 اثر تاریخی هرمزگان ثبت می شود مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان از کشف بنای تاریخی با کاربری نجوم در سه کیلومتری مهران در شهر جناح شهرستان بستک خبر داد. عباس نوروزی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری که در موزه خلیج فارس برگزارشد، با بیان اینکه پزوهش های باستانی از سال 86 در هرمزگان آغاز شد، بیان داشت: از آغاز پزوهش های باستانی در استان 16 فصل کاوش باستانی انجام شد که کاوش‌های باستانی در تپه تم مارون شهرستان رودان از جمله این پژوهش ها است که سند مالکیت آن نیز به میزان 3 هزار و  400 متر مربع رسما به میراث فرهنگی استان واگذار شد. وی دستاورد پزوهش های باستانی را گورستان گروی رودان، دژابراهیم و قلعه طارم حاجی‌آباد نام برد و افزود: طی 10 سال گذشته روند تحقیقات پژوهشی بر فراگیری مطالعات در همه بناهای تاریخی و به نتیجه رساندن پژوهش‌ها بود. روند پژوهش‌های باستانی در تپه‌های تاریخی و سایر ابنیه‌های باستانی با جدیت در پیش است. نوروزی تصریح کرد: طی کاوش های باستانی در استان بزرگترین دژ اشکانی کشف شد و نشان از ناوگان دریایی آنها برای حراست و حضور در آبهای خلیج فارس بوده است. مجموعه تاریخی - فرهنگی کاخ مروارید به اداره میراث فرهنگی البرز واگذار شد مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی البرز گفت: با توجه به دستور و ابلاغیه دادستان عمومی و انقلاب کرج تصرف و حفاظت مجموعه تاریخی – فرهنگی کاخ مروارید به اداره کل میراث فرهنگی البر واگذار شد.

ابوالفضل عبیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در ابلاغیه دادستان عمومی و انقلاب کرج آمده است مجموعه تاریخی – فرهنگی کاخ مروارید به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با مدیریت اداره کل میراث فرهنگی البرز برای بازدید عموم مردم بازگشایی شود. خبرگزاری مهر در سلسله گزارشهایی به مصوبه کمیسیون ماده 5 شهرداری کرج مبنی بر تغییر کاربری اراضی کاخ مروارید اعتراض کرده بود و نتیجه این گزارشها مخالفت شورای عالی شهرسازی بود که این مصوبه توسط دادستان کرج نیز تایید و رسما اعلام شد. عاملان ترور دادستان زابل در محل جنایت به دار مجازات آویخته می شوند رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: عاملان ترور دادستان شهید موسی نوری و راننده وی هفته آینده در محل صحنه جنایت به دار مجازات آویخته خواهند شد. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: این تصمیم بنا بر اصرار و خواسته بسیاری از اقشار مختلف مردم اتخاذ شده است و در همین راستا اعدام عوامل اصلی و دخیل در ترور شهید نوری در ابتدای هفته آینده و در محل صحنه جنایت به مرحله اجرا در خواهد آمد. وی با بیان اینکه سایر مجرمان و عوامل مشارکت کننده در این جنایت نیز متناسب با جرایم خود مجازات خواهند شد افزود: مجازات این کوردلان باید درس عبرتی برای افراد و اشراری باشد که در سر خود سودای اخلال در نظم و امنیت جامعه یا ایجاد اشکال در عزم و اراده راسخ دستگاه قضایی را می پرورانند. سموم تقلبی، طلای کشاورزان را نامرغوب کرد/ آسیب دیدگی 30 تا 70 درصدی گندم در شوش استفاده از سم های تقلبی باعث شد محصولات کشاورزی منطقه صرخه و دیگر بخش های شوش آسیب ببینند. سموم «آ پی روس» که اخیراً وارد بازار کشاورزی شده باعث ضرر به محصولات گندم شهرستان شوش ازجمله منطقه صرخه شده است. مسئولان می گویند حدود یک هزار هکتار از محصولات گندم در شوش آسیب دیدند و کشاورزان نیز از شرکت فروشنده این سم شکایت کردند. هرچه رنگ گندم طلایی تر می شود ارزشش پیش کشاورزان به میزان طلا بالا می رود، کشاورزان حساس می شوند و روزشماری می کنند تا برداشتی با موفقیت را انجام دهند. اما این بار گویا عیار طلای کشاورزان شوش بالا نیست و سم های تقلبی این گندم های طلایی را نابود کرده است.

منصور صرخی، عضو شورای روستای صرخه صالح داوود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سم های تقلبی در منطقه صرخه باعث تخریب 50 درصدی مزارع و کاهش زیاد محصولات کشاورزی گندم شده است. صرخی همچنین افزود: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم که در این باره همکاری لازم را با کشاورزان منطقه انجام دهند. وی توضیح داد: سم های تقلبی باعث ضرر و زیان کشاورزان این منطقه شده و در صورت عدم پیگیری ممکن است که این رخداد دوباره تکرار شود. ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی های نفتی منطقه خلیج فارس پایان یافت رئیس اداره تعمیرات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پایان ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی های نفتی منطقه خلیج فارس در بندرعباس خبر داد. مهدی بروغنی" با اعلام این خبر افزود: شناور "دریا پاک" به عنوان بزرگترین شناور مقابله با آلودگی نفتی در خاورمیانه و خلیج فارس، به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) ساخته شد. وی افزود: هم اکنون ساخت بدنه این شناور با ظرفیت بیش از 500 تن جمع آوری و ذخیره آلودگی نفتی و عملیات نصب تجهیزات ورودی ماشین آلات و تجهیزات مدرن از شرکت های معتبر اروپایی به اتمام رسیده است. نجات 100 نفر و 60 خودرو از سیل و آبگرفتگی تبریز/ تلاش 15 ساعته آتش نشانی برای جلوگیری از حوادث احتمالی بارش شدید باران و تگرگ سه شنبه شب تبریز، 100شهروند و بیش از 60 خودروی سواری را در نقاط مختلف این شهر گرفتار سیل و آبگرفتگی کرد. رئیس روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز چهارشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بارش شدید و ناگهانی باران و تگرگ شب گذشته در تبریز موجب غافلگیری شهرندان و رانندگان در نقاط و معابر مختلف شهری شد که در این میان بیش از 60 خودروی سواری و یکصد نفر از همشهریان تبریزی گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند.

رضا برهان در ادامه با اشاره به آبگرفتگی در معابر مختلف شهر تبریز اظهار داشت: در نتیجه این بارش شدید و ناگهانی بیشتر زیرگذرها و معابر اصلی سطح شهر تبریز و نیز بسیاری از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی شده بودند که خوشبختانه با اعزام به موقع نیروهای آتش نشانی مجهز به 40 پمپ تخلیه آب در کوتاهترین زمان ممکن به این موارد رسیدگی شد. یک بهله عقاب طلایی در عنبرآباد رها سازی شد/ مرگ 10 قلاده روباه در بردسیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از رها سازی یک بهله عقاب طلایی در عنبرآباد خبر داد. عباس دامنگیر به خبرنگار مهر گفت: مامورین اجرایی محیط زیست شهرستان کهنوج در روستای سنگ شتری از توابع شهرستان رودبار جنوب موفق به دستگیری یک گروه متخلف شکار و صید شدند که خوشبختانه با اقدام سریع و به موقع از آنها يك رأس بره ميش وحشي زنده كشف شد. وی ادامه داد: همچنین در اقدامی مشابه در منطقه کهور نارنجک با همکاری نیروی انتظامی شهرستان کهنوج موفق به نجات یک راس بره دیگر شدند که بره های گفته شده در حال تیمار در اداره هستند و پس از کسب شرایط مناسب و امن در طبیعت رهاسازی می شوند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان یادآور شد: متخلفین پرونده به مراجع قضايي تحویل داده شده اند. وی در ادامه از تیمار و رها سازی یک بهله عقاب در عنبرآباد خبر داد و افزود: یک بهله عقاب طلایی که در اثر اصابت گلوله زخمی شده بود توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عنبرآباد تیمار و پس از بهبودی در طبیعت رها سازی شد. تصادف اتوبوس و کامیون در هراز 29 مصدوم برجای گذاشت تصادف یک دستگاه اتوبوس با کامیون در محور هراز 29 مصدوم برجای گذاشت. مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر، زمان بروز این حادثه را 50 دقیقه بامداد چهارشنبه بیان کرد و گفت: ر این حادثه یکدستگاه کامیون با اتوبوس ولوو در محور هراز برخورد کرد. وی اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه امدادگران به محل حادثه اعزام شدند و در این حادثه که 29 سرنشین اتوبوس دچار مصدومیت شدند و هشت نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. آزادی 100 زندانی ایرانی محکوم در آذربایجان/ فعالیت های هسته ای حق ایران است سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از آزادی 100 زندانی ایرانی محکوم در آذربایجان به صورت یک طرفه طی آینده ای نزدیک خبر داد. جوانشیر آخوندوف در حاشیه سفر خود به اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: حکم تمامی زندانیان ایرانی به مقامات این کشور اعلام شده و تصمیم گیری برای آزاد سازی 100 نفر از زندانیان در هفته های آتی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه جرم اغلب این افراد در زمینه مواد مخدر است، تاکید کرد که بیش از 90 درصد محکومان ایرانی در جمهوری آذربایجان به دلیل حمل و جابجایی مواد مخدر است. سفیر جمهوری آذربایجان در ایران به توسعه روابط حسنه بین کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد و افزود: آذربایجان به دنبال مناسبات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مناسب با جمهوری اسلامی ایران است. به گفته آخونداوف در موضوع حذف روادید برای اتباع ایرانی ادامه داد: اگر ویزا در زمان مناسب خواسته شود، سفارت آذربایجان در جمهوری اسلامی در صدور آن تعلل نخواهد کرد.


۱۳۹۳/۲/۵ - ۰۹:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن