تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821177899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار اصفهان: تعامل و دوستی ارامنه با مدیریت استان ستودنی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار اصفهان: تعامل و دوستی ارامنه با مدیریت استان ستودنی است اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان تعامل، دوستی و همکاری خوب اسقف اعظم و جامعه ارامنه اصفهان در مسائل مختلف استان را ستودنی خواند و از آنان تشکر کرد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با اسقف اعظم و شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران که به منظور تبریک سال جدید ایرانی و میلاد حضرت زهرا (س) از سوی ارامنه ایران در تالار اشرف صورت گرفت، گفت: این دیدار سومین دیدار مدیریت استان و اسقف ارامنه استان در هفت ماه اخیر می باشد که نشانگر همکاری، تعامل و دوستی مدیریت استان با جامعه ارامنه استان است.
وی با بیان اینکه سال نو ایرانی بیانگر نو شدن طبیعت است، اظهار کرد: از خدا می خواهیم که همزمان با طبیعت، روح ما نیز نو شود؛ همانگونه که دعای آغاز سال نیز مبین این مطلب است.
استاندار اصفهان با اشاره به سفر سالهای قبل خود به ایروان، تصریح کرد: در این سفر از موزه شهدای ارامنه بازدید کردم و در آنجا وقایعی که در طول تاریخ برای ارامنه اتفاق افتاده بود به خوبی ترسیم شده بود.
وی با ابراز تاسف از حملات تروریستی به کلیساها و معابد و منازل ارامنه در سوریه گفت: افرادی که حرمت انسان ها و ادیان الهی را نگه نمی دارند قابل احترام نیستند.
بابکن چاریان اسقف اعظم شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو گفت:در نوروز که متقارن با شکوفایی طبیعت است باید نوسازی وجود انسان هم صورت پذیرد.
وی از انسان به عنوان بهترین نمونه آفرینش خداوند یاد کرد و اظهار داشت: خداوند متعال به انسان امتیازات و امکانات زیادی داده و باید انسان از این ظرفیتها به بهترین شکل استفاده کند.
اسقف اعظم ارامنه جنوب با بیان اینکه انسان همیشه در حال تغییر و تحول است، افزود: نوروز بهترین فرصت برای تغییر در انسان هاست.
وی یادآور شد: خوشبختانه امسال تفاهمات خوبی مابین مسلمانان و مسیحیان منعقد شده و جامعه ارامنه استان با حضور در مراسم روز ارتش از فداکاری های ارتش جمهوری اسلامی در راه دفاع از وطن تجلیل کرد.
بابکن چاریان به تقارن روز مادر و ایام عید پاک اشاره کرد و اظهار داشت: ما این تقارن را خوش یمن می دانیم و تاکید ما در این ایام پاسداشت حرمت مادران بالاخص مادران ایرانی است که فرزندان ایثارگر و تلاشگر تربیت کردند.
وی با بیان اینکه با گذشت سالیان متمادی، جوامع انسانی هیچ گاه شهدای خود را فراموش نمی کنند؛ تصریح کرد: این روزها مصادف با نودو نهمین سالگرد نسل کشی ارامنه و فرصت خوبی است که یکبار دیگر از 5/1 میلیون ارامنی که در سال 1915 نسل کشی شده اند یاد کنیم.
اسقف اعظم ارامنه جنوب اظهار داشت: متاسفانه وقوع این حادثه و عدم مجازات عاملین آن، باعث شده است که این جنایت ها همچنان ادامه یابد.
وی به حملات تروریست ها به شهرک های ارمنی نشین در سوریه اشاره کرد و افزود: جامعه بشری باید با آگاهی کمک کند که چنین جنایت هایی تکرار نشود.
وی گفت: در آیین های مذهبی که در ایام سال نو ایرانی برگزار شد، دعا برای سلامت و موفقیت مسوولین بالاخص مقام معظم رهبری و مدیریت استان توسط جامعه ارامنی صورت گرفت و از خداوند تقاضا داریم که ایران و این مملکت را همواره سالم و سربلند نگه دارد.
وی با اشاره به مشکلات استان در زمینه های خشکسالی و کمبود آب گفت: تصمیمات خوبی در سطح ملی در این خصوص گرفته شده و باید منتظر نتایج آن باشیم.
8114/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن