تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820405159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري مراسم بيستمين سالگرد ارتحال آيت الله العظمي گلپايگاني (ره) در گلپايگان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان
برگزاري مراسم بيستمين سالگرد ارتحال آيت الله العظمي گلپايگاني (ره) در گلپايگان
اصفهان - خبرگزاري مهر: به مناسبت بيستمين سالگرد ارتحال حضرت آيت الله العظمي سيدمحمدرضا موسوي گلپايگاني(ره) مراسم يادبود آن مرجع عاليقدر جهان تشيع در گوگد گلپايگان برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمين محمد خراساني در مراسم بيستمين سالگرد ارتحال فقيه آگاه و فقيه اهل بيت عصمت و طهارت حضرت آيت الله العظمي سيدمحمدرضا موسوي گلپايگاني (ره) كه شامگاه چهارشنبه در مسجد ملاحسين شهر گوگد برگزار شد، با اشاره به كمالات و درجات آن عالم رباني بيان داشت: اين مرجع بزرگوار از سنين نوجواني و جواني تزكيه نفس را در خود پرورش دادند و پرهيز از حرام و گناه و معصيت از امور خاصه اين بزرگوار بود. اين استاد حوزه در ادامه با بيان اينكه حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني (ره)، رسيدن به عزت و كمال را در قيام شب قبل از اذان صبح و استغفار كردن و توجه به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) مي دانستند، افزود: يكي از نكات برجسته زندگي اين فقيه آگاه توجه به قرآن بود ؛ چون قرآن نور است و انسان از نور مي تواند كسب نور كند كه متأسفانه اين مسئله در ميان ما در حال كمرنگ شدن است. حجت الاسلام خراساني با اشاره به اينكه امروز يكي از تبليغات دشمنان اسلام و مكتب تشيع (وهابيت خبيث) اين است كه بحث توسل و توجه به ائمه اطهار (ع) را زير سوال مي برند و آن را شرك مي دانند، اظهار داشت: اين در حالي است كه خداوند متعال در قرآن مي فرمايد" حركت به سوي خدا و كمال با جهات مقدسه يعني توسل به ائمه معصومين (ع) كه مجراي فيض الهي هستند، ميسر خواهد بود." وي افزود: حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني (ره) در زمان ستم شاهي با وجود محدوديت هايي كه در آن دوران ايجاد كرده بودند، از برگزاري جلسات توسل به اهل بيت (ع) كوتاهي نمي كرد و عليرغم پيامدها و مشكلاتي كه برگزاري اين مراسم ها براي معظم له داشت، اين مرجع عاليقدر قبل از اذان صبح در منزل خود روضه و توسل به ائمه اطهار (ع) برگزار مي كردند. حجت الاسلام خراساني با بيان اينكه خصوصيات ذكر شده سلاح كمال انساني است، افزود: اين مرجع عاليقدر با تعميق نفس، اجتناب از حرام، عبادت و شب زنده داري و توجه و توسل به ائمه معصومين(ع) به اين مقامات رسيد. به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم بيستمين سالگرد ارتحال مرجع بزرگوار جهان تشيع حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني (ره) كه با حضور اقشار مختلف مردم مرجع پرور، روحانيون و مسئولين به همت هيئت قرآني قمربني هاشم مسجدمرحوم آخوند ملاحسين شهر گوگد برگزار شد. گفتني است همچنين مراسم بيستمين سالگرد اين عالم رباني پنج شنبه شب از سوي بيت آن مرحوم در مسجد اعظم قم با حضور علما و شخصيت هاي علمي و ديني كشور برگزار خواهد شد.
 


۱۳۹۳/۲/۴ - ۱۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن