تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805108047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو گره بیمه ای روستایی و عشایری که در دولت تدبیر و امید باز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دو گره بیمه ای روستایی و عشایری که در دولت تدبیر و امید باز شد کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات مدیره سازمان بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور از گشایش در دو بند مربوط به قانون بیمه روستایی و عشایری در خصوص شرط سنی برای بیمه شدگان و عدم امکان بیمه کشاورزان غیرساکن در روستاها خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحسن ایزدخواهˈ که به کرمانشاه سفر کرده است، شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد که در دولت گذشته با بخشنامه ای غیرقانونی برای بیمه شدگان جامعه هدف شرط سنی گذاشته بودند بدین معنی که افراد بالای 55 سال را از نعمت بیمه شدن محروم کرده بودند اما این بخشنامه با روی کار آمدن دولت یازدهم از اواخر دی سال گذشته لغو شد و همه افراد بالای 18 سال از این پس می توانند از مزایای بیمه این صندوق بهره مند شوند.
وی افزود: به دلیل وجود همین بخشنامه غیرقانونی بوده که افزون بر چهار میلیون نفر از جامعه روستایی، عشایری و کشاورزان کشور از مزیت بیمه بی نصیب مانده بودند.
ایزدخواه، همچنین شمول این بیمه برای کشاورزان غیرمقیم روستاها به شرطی که کشاورز بودن آنها از سوی سازمان جهاد کشاورزی محرز شود را اقدام دیگر دولت یازدهم عنوان کرد که در دولت گذشته در بخشنامه ای، این بند نادیده گرفته شد در حالی که این کار از مصوبات مجلس در سال 91 بوده و برای دولت لازم الاجرا.
وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور از سال 84 فعالیت خود را با هدف بیمه جامعه هدف با لحاظ کردن اختیاری بودن بیمه، تاسیس شد، افزود: دولت قصد دارد با رعایت ساز و کارهایی از جمله تعریف هشت سطح درامدی بین 200 تا 500 هزار تومان و براساس خوداظهاری جامعه هدف، کاری کند که هیچ فرد روستایی و عشایری و کشاورزان از قطار بیمه ای باز نمانند.
ایزدخواه گفت: در این هشت سطح درآمدی، خانوارها هر سطح درآمدی را که بپذیرند، تنها پنج درصد آن را به عنوان حق بیمه می پردازند و مابقی آن را دولت متقبل می شود یعنی اگر فردی اذعان کرد که سطح درآمد ماهانه اش 200 هزار تومان است، می تواند با پرداخت 10 هزار تومان بیمه شود.
وی گفت: هدف ما از بیمه افراد این است که عزت و کرامت افراد حفظ شود و برخلاف برخی ارگان های حمایتی در صدد احراز عدم تمکن مالی و سرافکندگی افراد نیستیم بلکه قصد ما این است که بیمه شده احساس عزتمندی و مشارکت اجتماعی داشته باشد ضمن اینکه ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز از دیگر اهداف این طرح می باشد.
رییس هیات مدیره سازمان بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور، ایران را در زمره 10 کشور بلاخیز جهان با 43 نوع بالای طبیعی عنوان کرد و گفت: در صورت رخداد هر حادثه ای در کشور، جامعه روستایی، عشایری و کشاورزان آسیب های زیادی می بینند و همین مساله لزوم بیمه شدن آنها را دوچندان می کند.
ایزدخواه اظهار کرد که هر روستایی دارای سن 65 سال و بیشتر باشد به شرط پرداخت 15 سال سابقه بیمه می تواند درخواست بازنشستگی دهد ضمن اینکه هر روستایی که به دلیل حوادث ناشی از کار فوت کند، حتی اگر یک روز سابقه بیمه ای داشته باشد، خانواده وی می توانند از مزیت مستمری بهره مند شوند.
وی شمار مستمری بگیران این صندوق در کشور را 18 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 80 هزار نفر عنوان کرد و از در دست بررسی بودن دو هزار فقره پرونده مربوط به مستمری در این سازمان خبر داد.
ایزدخواه همچنین شمار بیمه شدگان این صندوق در سراسر کشور را یک میلیون و 100 هزار نفر با چگالی پرداخت بیمه ای در حدود چهار و نیم سال عنوان کرد.
رییس هیات مدیریه سازمان بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور در ادامه از تدابیری با هماهنگی سازمان نظام سلامت و همکاری وزارتخانه های تعاون، رفاه و امور اجتماعی و نیز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد سیستم ارجاع و پزشک خانواده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح بزودی به نتیجه برسد تا در حوزه درمانی نیز حمایت های جامعی از جامعه هدف به عمل آید.
ایزخواه از افزایش 20 درصدی حقوق مستمری بگیران این صندوق در سال 93 خبر داد و در عین حال از تلاش ها برای افزایش بیشتر این رقم خبر داد.
به گفته این مسوول، میزان درآمدهای ناشی از حق بیمه روستاییان و عشایر کشور در سال گذشته رقمی افزون بر 110 میلیارد تومان بوده که قرار است در سال 93 بخشی از این درآمدها یعنی 20 میلیارد تومان به اموری مانند اعطای وام های کم بهره برای رفع مشکلات مسکن، ازدواج و.. تخصیص یابد.
وی همچنین از تخصیص دو و نیم میلیارد تومان دیگر برای خرید تجهیزات و اتوماسیون اداری به منظور تجهیز شدن کارگزاری ها در سطح کشور خبر داد.
خبر دیگری که ایزدخواه اعلام کرد این بود که براساس تصمیم اتخاذ شده، بیمه شدگانی که فوت می کنند و بازمانده واجد شرایط برای دریافت مستمری ندارند، پنج سال حق بیمه متوفا تجمیع شده و به یکی از بازماندگان نزدیک برای هزینه های مربوط به کفن و دفن وی پرداخت می شود.
وی گفت: همه پرسنل این صندوق در سراسر کشور 200 نفر می باشد ولی حدود سه هزار و 500 کارگزاری در سطح کشور داریم که دهیاری ها از آن جمله هستند بنابراین تلاش ما این است که کار را به مردم و جامعه هدف واگذار کنیم و در این بین از توان معتمدین، روحانیون و گروه های مرجع و البته رسانه های گروهی نیز بهره گیری خواهیم کرد.
571/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن