تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820775867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح مديريت تلفيقي آفات گياهان روي بيش از 1000 اصله درخت منطقه 10


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۲۴ب.ظ)
اجراي طرح مديريت تلفيقي آفات گياهان روي بيش از 1000 اصله درخت منطقه 10 طرح مديريت کنترل تلفيقي آفات گياهان "IPM" با هدف کاهش مصرف سموم شيميايي از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و بيش از 1000 اصله درخت منطقه را تحت پوشش قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، مهرداد زنگنه فر معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه با اعلام اين خبر گفت: استفاده از روش هاي مديريت تلفيقي و مبارزه بيولوژيک با آفات، با هدف کاهش استفاده از سموم شيميايي و هزينه هاي آن، حفظ محيط زيست و زيبايي درختان به صورت ويژه در قالب طرح "IPM" از اسفند ماه سال گذشته در منطقه آغاز شده و در دست اجراست.
وي با بيان اين که، کانون هاي آلوده و آفات زيان آور از طريق روش هاي زراعي، مکانيکي، فيزيکي و غير شيميايي کنترل مي شود افزود: کندوکوب، هرس، مبارزه زمستانه، يخ آب زمستانه، حذف تنه جوش و پا جوش، حذف شاخه هاي خشک، حذف برگ هاي آلوده به تخم حشرات توسط کارگران فضاي سبز و ... از اقداماتي است که در روش هاي کنترل زراعي انجام مي شود.
معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه ادامه داد: يکي از روش هاي مفيد و کاربردي با استفاده از مواد و تجهيزات بيولوژيک و غيرشيميايي در امر مبارزه با آفات فضاي سبز استفاده از تله هاي چسبدار رنگي، تله هاي نوري، کارت هاي جاذب با طيف زرد و... مي باشد که با در نظر گرفتن کارآيي بالا مي تواند راه گشاي اصلي مبارزه غيرشيميايي باشد.
زنگنه فر افزود: اين طرح بر روي بيش از 1000 اصله درخت در بوستان ها و معابر سطح نواحي سه گانه اجرا شده و با توجه به اين که هر ساله در اين برهه از زمان سم پاشي شيميايي انجام مي شد در حال حاضر ضمن عدم سمپاشي در تلاشيم تا اين کنترل بيولوژيک را نسبت به دفع آفات انجام دهيم.
به گفته وي اين طرح با تلاش کلينيک گياه پزشکي معاونت امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 10 براي نخستين بار در بين مناطق 22 گانه شهرداري تهران در دست اجراست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن