تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815528424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل زنان جامعه تقابل واقعیت هاست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان شریعتی:
مشکل زنان جامعه تقابل واقعیت هاست
اصفهان - خبرگزاری مهر: یک روزنامه نگار و پژوهشگر واقعیتهای موازی و در تقابل جامعه امروز را از مسائل و مشکلات اصلی زنان در جامعه دانست.



به گزارش خبرنگار مهر، سوسن شریعتی در نشست «زن از دیدگاه زن» که شامگاه سه شنبه در دانشگاه اصفهان برگزار شد مهمترین مسئله زنان را تقابل واقعیات موجود در جامعه دانست و اظهار داشت: در مورد مسئله زنان مشکل اساسی ما در این است که در در برابر یک واقعیت واحد قرار نداریم بلکه در مقابل واقعیت های موازی و صف کشیده در برابر هم قرار داریم. وی برخی از قوانین موجود در جامعه را با حضور زنان و کیفیت حضورشان در جامعه همخوان ندانست و تصریح داشت: وقتی بخواهیم درباره حوزه زنان صحبت کنیم با این واقعیت رو به رو هستیم که زنان از زمان مشروطیت به بعد به خودآگاهی دست یافته و در عرصه های مختلف قدرت، تحصیلات، علم، هنر و... حضور فعال و جدی دارند. این روزنامه نگار و پژوهشگر در ادمه افزود: در کنار این دست از واقعیات، واقعیاتی وجود دارند به نام قانون که در بسیاری از حوزه ها بی شباهت به واقعیات دسته اول هستند و اگرچه قوانین بنا بر تعریف باید از همه به صورت یکسان حمایت کند ولی برخی از قوانین حاضر با موقعیت جدید زنان همخوانی نداشته و این مسئله می تواند دلیل بسیاری از تنش های جدی اجتماعی موجود باشد. وی الگو قرار دادن و عمل کردن به رفتار و منش مردانه توسط زنان را یکی از پیامدهای این مسئله برشمرد و اظهار داشت: یکی اصلی ترین مشکلات مسئله زنان در جامعه درونی کردن گفتمان مردانه است که باعث می شود زن در تلاش تبدیل مسائلی که برای خود تهدید می داند، به فرصت باشد که همین سرمنشا بسیاری از بیماری ها و آسیب های اجتماعی است. شریعتی ایجاد الگویی میانه، برای قرار گرفتن در کنار دو واقعیت موجود را راه حل این معضل دانست و بیان داشت: برای حل معضلات کلان جامعه باید به مسائل خرد از جمله مسئله زنان، مسئله محیط زیست، مسئله کودکان و.... پرداخت.
 


۱۳۹۳/۲/۳ - ۰۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن