تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815738901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به جایگاه شایسته زنان عامل تحقق عدالت اجتماعی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده: توجه به جایگاه شایسته زنان عامل تحقق عدالت اجتماعی است تهران- ایرنا - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: عدالت اجتماعی که عدالت جنسیتی جزیی از آن است تحقق نمی یابد مگر اینکه زنان در جایگاه اصلی و شایسته ای قرار گیرند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ˈشهیندخت مولاوردیˈ عصر روز سه شنبه در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار ضمن تبریک ایام بزرگداشت مقام زن این مطلب را عنوان کرد.
وی با بیان اینکه زنان نیمی از سرمایه های انسانی کشور هستند، به عوامل توسعه پایدار در جوامع مختلف اشاره و اضافه کرد: امروزه توسعه کشورها متکی به منابع طبیعی نیست بلکه نیروی انسانی عامل اصلی پیشرفت است.
معاون رییس جمهوری به پژوهشی درباره مقایسه کشورها از حیث بهره مندی از منابع انسانی و منابع طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: در ایران 34 درصد از منابع انسانی و 29 درصد از منابع طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد در حالیکه در ژاپن این عدد به ترتیب 81 و دو درصد است، این بدان معناست که به نحو شایسته از منابع انسانی بهره نمی گیریم.
وی تصریح کرد:در جوامعی که عدالت اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، قضایی و جنسی به حاشیه رانده می شود انواع نابرابری ها، تبعیض ها و خشونت ها بروز پیدا می کند.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید برای پیشبرد اهداف خود، اعتدال گرایی و عدالت محوری است ، یادآور شد: عدالت اجتماعی که عدالت جنسیتی جزیی از آن است تحقق نمی یابد مگر اینکه زنان در جایگاه اصلی و شایسته ای قرار گیرند.
وی با تاکید بر نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار و اقتصاد و فرهنگ افزود: بر اساس گزارش بانک جهانی، در کشورهایی که زنان بیشترین اعضای پارلمان را تشکیل می دهند، قوانین ناظر بر مسائل اجتماعی، منع تبعیض و حمایت از کودکان بیشتر در دستور کار قرار می گیرد.
مولاوردی با اشاره به رعایت اصل شایسته سالاری بدون تبعیض از سوی دولت خاطر نشان کرد: عدم رعایت این مساله آسیب های جدی به جامعه وارد کرده و آن را از برخورداری از استعداد و ظرفیت های زنان محروم می کند.
وی با اذعان بر اینکه در برخی شاخص ها هنوز زنان از دسترسی برابر از فرصت های اجتماعی و سیاسی رنج می برند، ابراز امیدواری کرد برپایی نمایشگاه هایی نظیر نمایشگاه مزبور بتواند عامل توان افزایی زنان و مقدمه ای برای به قدرت رسیدن آنها باشد.
مولاوردی همچنین با اشاره به ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: در تلاش هستیم با بازنگری قوانین و مقررات مربوطه توسعه و ساماندهی امور اقتصادی و معیشتی با اولویت ساماندهی مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را به انجام رسانیم .
وی همچنین برای تشکیل دبیرخانه ای به منظور فعالیت و برنامه ریزی برای اموری نظیر برپایی نمایشگاه با محوریت زنان اعلام آمادگی کرد.
نخستین نمایشگاه توانمندی های زنان و توسعه پایدار با تکیه بر اقتصاد مقاومتی روز 30 فروردین ماه آغاز به کار کرد و بعدازظهر امروز دوم اریبهشت ماه به فعالیت چهار روزه خود در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران پایان داد.
اجتمام**1880 ** 1552
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن