تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812754800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض خانه ملت به جشن سعدآباد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اعتراض خانه ملت به جشن سعدآباد
سكوت دفتر رئيس‌جمهور و معاونت امور زنان رياست جمهوري در برابر اعتراضات به جشن اشرافي همسر رئيس‌جمهور در كاخ سعدآباد كه با حضور زنان مسئولان دولتي و مسئولان زن دولت برگزار ش
سكوت دفتر رئيس‌جمهور و معاونت امور زنان رياست جمهوري در برابر اعتراضات به جشن اشرافي همسر رئيس‌جمهور در كاخ سعدآباد كه با حضور زنان مسئولان دولتي و مسئولان زن دولت برگزار شد، با گذشت سه روز همچنان ادامه دارد. همزماني اين بريز و بپاش دولتي از بيت‌المال با درخواست‌هاي چند ماهه دولت از مردم براي انصراف از يارانه‌ها اين سؤال را ايجاد كرد كه چرا مردم بايد به دولتي كه همسر رئيس آن ضيافت ميلياردي براي بزرگداشت روز زن (و نه بزرگداشت ميلاد حضرت زهرا (س)) در كاخ سعدآباد همراه با رقص و موسيقي زنده و شوي لباس‌هاي 10 تا 18 ميليوني مي‌گيرد و سكه‌هاي بهار آزادي نقل مجلس‌شان است، براي انصراف از يارانه و سپردن حق خود و خانواده‌شان به دست اين دولت، اعتماد كنند؟ اتفاقات روزهاي اخير و برآورد هزينه 7ميلياردي براي ساخت سونا و جكوزي در نهاد رياست جمهوري، اين جملات حضرت آقا را در اول فروردين امسال در ذهن مي‌آورد كه: «مسئوليت مسئولان و مديران كشور از ديگران بيشتر است؛ بسياري از زياده‌روي‌ها و ريخت ‌و پاش‌ها در رفتار مردم، به‌ خاطر نگاه كردن به رفتار آن كساني است كه آنها را «بزرگ‌ترها» مي‌دانند، اگر اسراف در بين سطوح بالا نباشد، در بين مردم هم اسراف كم خواهد شد.» اين اعتراضات روز گذشته به صحن علني مجلس رسيد.

  در خانه خودتان جشن بگيريد نه كاخ‌هاي ملت!
حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس در سخناني گفت: آنچه بيش از هر چيز موجب نگراني بنده شده است، دخالت همسران و خانواده‌هاي مسئولان در امور كشور و بيت‌المال است. همسر رئيس‌جمهور اگر مي‌خواهد جشن بگيرد، در خانه خود كه هم بزرگ و هم جادار است جشن بگيرد. در مسجد و حسينيه جشن بگيرد نه در كاخ‌هاي متعلق به ملت. فاطمه زهرا(س) داراي شئوني است و با آواز و رقص و امثال اينها تناسب ندارد.
وي خاطرنشان كرد: بدعتي نگذاريد كه خداي ناخواسته دوباره اعليحضرت‌ها به اين كشور بازگردند، البته در يكي از دولت‌هاي سابق تلاش شد كه والاحضرت‌ها دوباره ظهور كنند اما ملت در پاي صندوق رأي پاسخ اين بدعت‌ها را محكم داد.
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: جشن هنر شيراز از ابتدا با هرز‌گي آغاز نشد. در اين جشن قرار بود موسيقي سنتي ايران احيا شود اما سر از ناكجاآباد درآورد. بنده از رئيس‌جمهور مي‌خواهم كه جلوي اين بدعت‌ها را بگيرد و اجازه ندهد كه همسرانشان با استفاده از اماكن دولتي بار ديگر سنت‌هاي جاهلي و رژيم شاهنشاهي را احيا كنند.
حسينيان خاطرنشان كرد: اين فرياد امام علي(ع) است كه در رواق تاريخ مي‌پيچد كه مي‌فرمايند، كجا رفتند آنهايي كه سنت‌ ستمكاران پيشين را احيا كردند.
 
 دولت بگويد پول برگزاري جشن از كجا آمده است!
محمدحسن آصفري نماينده مردم اراك در مجلس در گفت‌وگو با تسنيم با انتقاد از ضيافت شام معاون امور زنان رئيس‌جمهور براي همسران وزرا و سفراي كشورها كه به مناسبت روز زن برگزار شد، گفت: دولت جشني را در تالار حافظيه كاخ سعدآباد برگزار كرد كه بايد مشخص شود پول آن از كجا آمده است. آنها در اين جشن سكه هديه دادند و پول بيت‌المال هزينه شد.
وي افزود: دولت از يك طرف توقع دارد كه مردم از يارانه‌ها انصراف دهند و از طرفي خودش اينگونه حيف و ميل مي‌كند و اشرافي‌گري و تجمل‌گرايي به راه مي‌اندازد كه اين اقدامات شايسته نيست و با مقدسات اسلامي ما نيز در تضاد است.
نماينده مردم اراك در مجلس، تأكيد كرد: اينگونه اقدامات سبب مي‌‌شود كه مردم بگويند «قسم حضرت عباس را قبول كنيم يا دم خروس را.» دولت از يك طرف مي‌گويد كه در تأمين دارو و درمان مردم مشكل دارد و از طرفي جشن‌هاي چند‌صد ميليون توماني با حضور همسر رئيس‌جمهور و همسران وزرا و همسران برخي از سفراي كشورها برگزار مي‌كند. اين كار واقعاً قابل توجيه نيست و بايد مورد تجديدنظر قرار گيرد.
آصفري در ادامه اظهار داشت: بهتر است دولت به طور شفاف پاسخ دهد كه پول برگزاري اين جشن را چه كسي داده و از كجا آمده است و حتي چقدر براي آن هزينه كرده است؟
وي خاطرنشان كرد: اين ريخت و پاش‌ها در دولت در زماني شكل مي‌گيرد كه مردم مشكلات جدي براي تأمين دارو، درمان و معشيت‌شان دارند كه دولت بايد به اين نكته توجه كرده و بيشتر به فكر اصلاح امور معيشتي و درماني مردم باشد و اگر پولي نيز دارد، آن را براي بهبود اوضاع اقتصادي جامعه هزينه كند.
 
 تذكر ۱۱نماينده به روحاني درباره مهماني اشرافي كاخ سعدآباد
۱۱ نماينده مجلس به دليل برگزاري مهماني اشرافي در كاخ سعدآباد به مناسبت روز زن به رئيس‌جمهور تذكر دادند. نمايندگان مجلس طبيب‌زاده نوري، اخوان‌بيطرف، عمراني، آليا، سالك، كوثري، آصفري، موسوي‌لارگاني، حيدري طيب، قاضي‌زاده هاشمي و خسروي نمايندگان تهران، اصفهان، سميرم، سيستان، تهران، اراك، فلاورجان، كرمانشاه، مشهد و سمنان به رئيس‌جمهور تذكر كتبي دادند كه آيا مي‌توان شعار صرفه‌جويي در مصرف و پيشنهاد انصراف از دريافت يارانه به مردم داد و در كاخ سعد‌آباد به عنوان روز زن مهماني اشرافي گرفت و از بيت‌المال هزينه كرد؟

  مشكل فقط اهداي سكه نيست
گفتني است مجيد انصاري معاون پارلماني رئيس‌جمهور قول داده كه قضيه اهداي سكه به مهمانان اين جشن را پيگيري و به نمايندگان مجلس توضيح دهد. اين در حالي است كه اصل برگزاري جشن در مكاني كه متعلق به بيت‌المال است و هزينه‌هاي گزاف ديگر آن و مانور تجمل با شوي لباس‌هاي 10 تا 18 ميليون توماني نيز مورد سؤال است و قضيه فقط بحث اهداي سكه نيست. آيا نسبت داشتن با رئيس‌جمهور يا ساير مسئولان دولتي توجيه مناسبي براي استفاده از بيت‌المال در امور شخصي است؟ از سويي برگزاري رقص و موسيقي زنده و شوي لباس چه نسبتي با بانوي دو عالم دارد؟! و چه كسي پاسخگوي اين فرهنگ‌سازي غلط در سطوح بالاي مسئولان دولتي خواهد بود؟

نویسنده : كبري آسوپار 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 02 ارديبهشت 1393 - 18:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن