تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820846451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه صادرات از شاخصه های اثرگذار تحقق اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توسعه صادرات از شاخصه های اثرگذار تحقق اقتصاد مقاومتی است اراک- ایرنا- استاندار استان مرکزی گفت: توسعه صادرات و تلاش در جهت رشد بسترهای اقتصادی به ویژه در حوزه صنعت و تجارت از جمله راهکارهای شاخص در تحقق اقتصاد مقاومتی است.


ˈ محمدحسین مقیمی ˈ روز سه شنبه در اولین نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی افزود: با توجه به ظرفیتهای استان مرکزی در بخش های مختلف، باید زمینه صادرات در سال جاری در تمام زمینه ها فراهم شود.
وی ادامه داد: در سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ به صادرات تاکید بسیار شده و رشد روز افزون دراین زمینه ضروری است .
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه افزایش صادرات غیرنفتی از برنامه های مهم استان و از مهمترین راهکار های تحقق اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: نقش صادرات غیرنفتی در ایجاد درآمد و اشتغال، توسعه زیرساخت ها و ظرفیت های استان بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه رشد صادرات غیر نفتی از سیاست های اصلی دولت است، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت های استان مرکزی در توسعه صادرات غیر نفتی بیشتر استفاده شود.
استاندار استان مرکزی میزان صادرات استان مرکزی در سال گذشته را یک میلیارد و 150 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این رقم در سالجاری باید به دو میلیارد دلار افزایش یابد.
مقیمی ادامه داد: برای حفظ و افزایش بازارهای بین المللی باید ضریب استاندارد و مرغوبیت کالاها افزایش یابد تا صادرات به کشور ها به صورت مستمر حفظ و روز به روز افزایش پیدا کند.
مدیر کل صنعت،معدن وتجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بیشترین صادرات استان مرکزی به ترکیه، عراق و افغانستان بوده است که با افزایش میزان استانداردها و نوع کالاهای تولیدی، زمینه صادرات به کشورهای اروپایی نیز میسر می شود.
علیرضا زاوشی، عمده محصولات صادراتی را شامل محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی، فلزات رنگی مانند آلومینیوم، تجهیزات و اقلام ماشین آلات تولیدی عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های استان در بخش های مختلف و افزایش حضور بخش خصوصی، می توان میزان صادرات کالا افزایش داد .
به کارگیری و استفاده از تشکل های بخش خصوصی در صادرات ، اجرای 11 دوره آموزشی برای صنعتگران و تجار، زمینه سازی و تشویق بیشتر صادرکنندگان و انتخاب صادرکننده برتر در استان از جمله مصوبات این جلسه بود.
همچنین بنا بر مصوبات این جلسه قرار شد شش گروه صنعت گران و تجار به کشور های چین، گرجستان، بلاروس، افغانستان و پاکستان اعزام شوند و و از شش کشور روسیه، ترکیه، افغانسان، ازبکستان، عراق و قزاقستان هیات تجاری به استان دعوت شود.
همچنین مقرر شد در سال جاری زمینه سازی برای برگزاری 22 نمایشگاه استانی فراهم شود و این نمایشگاهها نیز هم زمان با حضور هیات های تجاری خارجی برگزار شوند.ک/2
716/559
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن