تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820306821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه «رویترز» اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی را تحریف کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چگونه «رویترز» اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی را تحریف کرد؟
از نیمه سال گذشته و همزمان با روی کار آمدن دولت جدید در ایران و سپس آغاز روند جدید در مذاکرات هسته ای، برخی شایعات درباره وقوع تغییراتی مهم در کادر سازمان انرژی اتمی مطرح شد. اما در حالی که روز گذشته، سخنگوی سازمان انرژی اتمی توضیحات روشنی را در این زمینه ارائه کرد، برخی منابع غربی درصدد تحریف سخنان وی و استفاده از آن در راستای رویکرد مورد نظر خود برآمدند.
کد خبر: ۳۹۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴ - 22 April 2014



چگونه «رویترز» اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی را تحریف کرد؟
از نیمه سال گذشته و همزمان با روی کار آمدن دولت جدید در ایران و سپس آغاز روند جدید در مذاکرات هسته ای، برخی شایعات درباره وقوع تغییراتی مهم در کادر سازمان انرژی اتمی مطرح شد. اما در حالی که روز گذشته، سخنگوی سازمان انرژی اتمی توضیحات روشنی را در این زمینه ارائه کرد، برخی منابع غربی درصدد تحریف سخنان وی و استفاده از آن در راستای رویکرد مورد نظر خود برآمدند.


به گزارش «تابناک»، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، روز گذشته در نشست «توافق ژنو به کدام سو؟» که در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد حاضر شده و ضمن بیان نکاتی درباره حوزه فعالیت سازمان و مسائل مرتبط، به سوالات دانشجویان درباره روند مذاکرات هسته ای و به ویژه توافق هسته ای ژنو پاسخ گفت.


در بخشی از این نشست، کمالوندی به برخی اخبار و شایعات منتشره درباره اخراج دانشمندان هسته ای از سازمان انرژی هسته ای اشاره کرد و با بیان اینکه نباید این مسئله را به مجلس کشاند، گفت: «مدیری که نتواند 4 یا 5 نفر را جابه‌جا کند اول باید خودش اخراج شود».


کمالوندی تصریح کرد: «این کار و مطرح کردن چنین مسائلی باعث می‌شود امنیت جانی آنها به خطر بیفتد و کسانی که اینگونه مسائل را مطرح می‌کنند به فکر جان این افراد نیستند». وی همچنین افزود درست نیست که فردی مانند صالحی را که پوست و خونش آمیخته به انقلاب است را متهم به اخراج دانشمندان هسته‌ای کرد. وی در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه داد و گفت کسانی که اخراج شدند برای آن پست به درد نمی‌خوردند و کارهایی که می‌کردند درست نبود.


کمالوندی در ادامه در پاسخ به این سوال که اخراجی‌های سازمان انرژی اتمی الان کجا هستند، گفت: «آنها الان در سازمان انرژی هسته‌ای هستند و یکی از آنها در سمت مشاور رئیس قرار دارد و البته کسانی که اخراج شدند کارمند رسمی نبودند و این نشان از بی‌ارزشی کار آنها نیست ولی در رابطه با کارمندان غیررسمی نباید اصطلاح اخراج را استفاده کرد».


اما با وجود صراحت کمالوندی در توضیح این موضوع، ساعاتی پس از انتشار متن سخنان وی در رسانه های داخلی، خبرگزاری «رویترز» در اقدامی شیطنت آمیز اقدام به تحریف سخنان وی کرده و تلاش کرد ماجرا را به نحوی جلوه دهد که گویا موضوع «اخراج گسترده» در سازمان انرژی اتمی به تأیید رسیده و دلیل آن نیز تلاش برای کنار زدن مخالفان و هموار کردن راه برای رسیدن به توافق هسته ای با کشورهای 1+5 بوده است. 


رویترز در مطلب خود با تیتر «ایران ایجاد تغییرات در سازمان انرژی اتمی به منظور همواره کردن مذاکرات با 1+5 را تأیید کرد»، نوشت: «دولت حسن روحانی، روز دوشنبه شایعات موجود درباره ایجاد تغییرات در کادر رهبری سازمان انرژی اتمی ایران به منظور به حاشیه راندن متخصصان هسته ای مخالفت با مذاکرات هسته ای با غرب را پذیرفت».


در ادامه این مطلب آمده که در میان شایعات مذکور، این موضوع نیز به چشم می خورده که تعدادی از دانشمندان هسته ای مرتبط با موضوع مذاکرات، از سازمان انرژی اتمی اخراج شده اند. 


این در حالی است که همان گونه که اشاره شد، کمالوندی نه ایجاد تغییرات در «کادر رهبری» سازمان را تأیید کرده و نه این موضوع که تحولات مذکور شامل افراد رسمی و به عبارت دیگر، دانشمندان هسته ای بوده اند را پذیرفته است. 


بر این اساس، به نظر می رسد رویترز تلاش دارد ضمن دامن زدن به شایعات موجود در این زمینه، با تحریف سخنان سخنگوی سازمان انرژی اتمی، به این نتیجه برسد که دولت ایران برای رسیدن به توافق هسته ای با غرب به آب و آتش زده و در این راستا، هرگونه تغییر و تحول ممکن را انجام می دهد. نیازی به توضیح نیست که بر اساس توضیحات روز گذشته کمالوندی و همچنین اشارات دیگر مقامات سازمان انرژی اتمی، این موضوع به هیچ وجه صحت نداشته است.  












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن