تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805327420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: نظارت آژانس بر ایران در حد عرف بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
سخنگوی سازمان انرژی اتمی: نظارت آژانس بر ایران در حد عرف بوده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: نظارت آژانس بر ایران در حد عرف بوده است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تمام تلاش ما این است که نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر برنامه هسته‌ای ایران مطابق با عرف باشد و خوشبختانه تا امروز هم همین بوده است.

به گزارش نامه نیوز، بهروز کمالوندی که عصر چهارشنبه در رابطه با افتتاح دو پروژه هسته‌یی در شبکه خبر سیما سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای به گونه‌ای است که اگر قرار باشد بر روی آن تسلط کامل پیدا کنیم، باید بر روی علوم مختلف سرآمد باشیم تا با ترکیب این علوم به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

او افزود: مهم‌ترین دستاوردی که امروز در سایت خنداب اراک ارائه خواهد شد، تولید ایزوتوپ اکسیژن 18 است که می‌توان گفت اهمیت زیادی برای ما دارد زیرا استفاده‌های زیادی در حوزه‌های مختلف به ویژه در پزشکی و تشخیص درمان‌ها و حوزه‌های محیط زیست دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این که امروز در سایت مرکزی راکتور تهران شاهد افتتاح اتاق کنترل هستیم، گفت: اتاق کنترل تا امروز در کنار خود راکتور قرار داشته و آوردن آن به بیرون و استفاده از تجهیزات این اتاق کنترل که نقش نظارت و اندازه‌گیری دقیق را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

کمالوندی در رابطه با تصویب توافق‌نامه در مذاکرات ایران با 1+5 گفت: به طور طبیعی با توجه به مذاکراتی که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم، آن‌ها مطلع می‌شوند که جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت است. این دستاوردها در اخبار هم منعکس می‌شود و طبیعتا ما امروز نسبت به گذشته در موضع قوی‌تری قرار داریم و این امر با پیشرفت‌های ما بیش‌تر خواهد شد.

او ادامه داد: انتظار می‌رود با ایستادگی ملت شریف و تلاشی که دانشمندان‌مان داشتند، هم‌چنین فرمایش‌های مقام معظم رهبری و مقاومت و پافشاری بر روی حقوق هسته‌ای این حقوق‌مان تصویب شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که توسعه هسته‌ای کشور نباید متوقف و یا کند شود، تاکید کرد: به طور قطع دستوری که مذاکره‌کنندگان ما دارند، این است که از هیچ یک از حقوق ملت ایران چشم‌پوشی نشود و طبیعتا از جمله این حقوق حق تحقیق و توسعه است، زیرا امکان ندارد یک کشور را متوقف کرد و یا جریان فکری را متوقف کرد بنابراین آن چه که ما در مذاکرات تاکید می‌کنیم این است که ایران در بحث تحقیق و توسعه، هیچ گونه محدودیتی را نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، کمالوندی در مورد بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که نظارت آژانس بر برنامه هسته‌ای ایران باید عادی و متعارف باشد، خاطرنشان کرد: یک نظارت ممکن است خارج از عرف باشد. به عبارت دیگر یک ژریم مشخص برای یک کشور مشخص طراحی بشود. تمام تلاش مذاکره‌کنندگان ما این است که این اتفاق رخ ندهد و تا امروز نیز چنین امری صورت نگرفته است.

وی افزود: آن چه که تاکید مقام معظم رهبری است، این بوده که نظارت بر بحث هسته‌ای ما، نظارتی باشد که عرف و متداول است و نباید نظارت بیش‌تر از عرف و صورت متداول باشد و خوشبختانه تا امروز ما هم در همین مسیر پیش رفته‌ایم و تلاش کردیم که اگر تا امروز داوطلبانه همکاری‌هایی بوده، این همکاری به نحوی نباشد که زمینه‌ای را ایجاد کند تا باعث زیاده‌خواهی برای آژانس و سازمان‌های بین‌المللی بشود.

کمالوندی در پایان گفت: به نظر می‌رسد تا امروز در مسیر درستی گام برداشته‌ایم و امروز مقام معظم رهبری به مسوولان، مذاکراه‌کنندگان و سازمان انرژی اتمی این تذکر را دادند که این مراقبت را مانند گذشته داشته باشند.




1393/1/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن