تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813318841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه علی مطهری به اصولگرایان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاه علی مطهری به اصولگرایان اصفهان – ایرنا – علی مطهری نماینده مردم تهران با بیان اینکه زمانی با مجلس ششم مخالف بودم، گفت: البته وقتی وارد مجلس هشتم شدم دیدم خطر اصولگرایان بیشتر است، زیرا از مسائلی همچون آزادی و ولایت فقیه برداشت اشتباهی دارند.


به گزارش ایرنا، مطهری در نشست «حقوق ملت» در دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع حاضران، اظهار کرد: برخی اصولگرایان معتقدند برای حفظ نظام می توان حقوق مردم را هم زیرپا گذاشت.
وی با اشاره به اصل 25 قانون اساسی مبنی بر ممنوعیت استراق سمع، گفت: کار گذاشتن میکروفن در دفتر کار من، نقض این اصل قانون بود.
مطهری همچنین با تاکید بر لزوم حل مسائل مربوط به حوادث سال 88 و مقصر خواندن دو طرف در این زمینه، گفت: باید هر دو طرف ماجرا از خطاهای هم گذشت کنند.
وی ادامه داد: اگر اصولگرایان سال 88 درست عمل می کردند مسائل بعد از انتخابات بوجود نمی آمد.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه اواخر دولت نهم متوجه شدم ادامه مدیریت احمدی نژاد برای نظام خطرناک است، گفت: با نمایندگان اصولگرا صحبت و طرحی آماده کردم تا همه روی آقای ولایتی توافق کنند که البته همگی قبول داشتند.
وی افزود: این طرح را با خاتمی و هاشمی در میان گذاشتم و آنها هم گفتند به شرطی که محکم باشید، نه خاتمی و نه موسوی در انتخابات شرکت نمی کنند.
نماینده مردم تهران اظهار کرد: اما برخی کاسه داغ تر از آش شدند و گفتند باید ببینم نظر آقا چیست در صورتی که ایشان می گویند کسی از نظر و رای من مطلع نیست.
وی گفت: همین افراد راه افتادند و رفتند پشت سراحمدی نژاد و این نقطه شروع فتنه 88 است.
مطهری با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی تجمع بدون حمل سلاح مانعی ندارد، افزود: با این حال گاهی ما با قانون فاصله گرفتیم.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: در مساله مرگ «ستار بهشتی» و اعتراض من در مجلس به این واقعه، برخی نمایندگان از من انتقاد کردند و عده ای می گفتند که حفظ نظام بالاتر از این مسائل است، در صورتی که این حرف اشتباهی است.
مطهری در پاسخ به پرسشی در باره دوگانگی مواضع خود در زمینه عفاف و حجاب در دو دولت، گفت: دولت وظیفه دارد نظارت و امر به معروف کند، ولی چه بسا برخی اشکالات در نحوه اجرا وجود دارد.
وی ادامه داد: با دیدن برخی مصداق های تذکرات گشت ارشاد در برخی سایت ها، می بینم فرد مشکل خاصی ندارد ولی می خواهند او را ببرند.
مطهری با بیان اینکه لباس تحریک کننده از نظر اسلام مردود است، گفت: تحریک و روابط آزاد ممنوع ولی برخی راهها از نظر اسلام باز است.

مطهری با اشاره به نطق های پیش از دستور خود در باره آزادی بیان گفت: در این موارد به ما توهین می کنند، ولی نیمی از نمایندگان تجلیل می کنند و می گویند که نظر ما هم همین است ولی نمی توانیم بگوییم.
وی در باره سوالی مبنی بر بازگشت اساتید کنار گذاشته شده به دانشگاه هم گفت: این مساله باید محقق شود.
نماینده مردم تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چرا از تکالیف مردم در باره حکومت سخن نمی گویید، گفت: در این زمینه همه صحبت می کنند.
وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان با موضوع فعالیت سیاسی اظهار کرد: فضای سیاسی و فکری امروز کشور مناسب نیست و باید تلاش کرد در دولت جدید این فضا باز شود.
نماینده تهران در مجلس گفت: ما علاوه بر این حرفها که در مجامع عمومی می زنیم با مقامات و مسوولین اطلاعات نیز صحبت می کنیم.
وی در باره معوقات بانکی هم گفت: همه این معوقات به خاطر فساد بانکی نیست و برخی بواسطه تحریم ها است، زیرا ارز برخی افراد در بانک های خارجی است و بدلیل تحریم امکان برگشت به ایران نیست.
به گزارش ایرنا، مطهری دوشنبه شب در دانشگاه صنعتی اصفهان در نشستی با موضوع «حقوق ملت» در باره تفاوت حقوق بشر اسلامی و غربی سخن گفت و به سوالهای شرکت کنندگان پاسخ داد.
گ/7134/607
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن