تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816351466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام صفایی: ارتش مقتدر و سپاه نیرومند نقش بازدارندگی را ایفا می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حجت الاسلام صفایی: ارتش مقتدر و سپاه نیرومند نقش بازدارندگی را ایفا می کنند کرمان - ایرنا - رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، اسلام را دین صلح و سلامتی خواند و گفت: ارتش مقتدر و سپاه نیرومند در زمان حاضر نقش بازدارندگی را برای کشور ایفا می کنند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈغلامرضا صفاییˈ روز سه شنبه در جمع مسوولان، کارکنان پایور و وظیفه مرکز آموزش 05 شهید سرلشکر اشرف گنجویی کرمان افزود: جنگ و آدم کشتن برای این که سرزمین دیگران را فتح کنیم یا بر سرزمین ممالک دیگر سلطه یابیم از بزرگترین محرمات و گناهان کبیره در دین اسلام است.
وی گفت: اما چه کنیم در دنیایی زندگی می کنیم که قانون جنگل بر آن حاکم است و حق با کسی است که زورش بیشتر است، این که آمریکا زور می گوید و سلطه جویی می کند و قوانین بین المللی و غیر بین المللی را قبول ندارد برای این است که به قدرت نظامی اش می نازد.
وی ادامه داد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پیمان سنتو یا مرکزی خارج شد و در دنیا اعلان بی طرفی کرد و این که دنبال صلح و صفا و دوری از جنگ است اما دنیا صدام را تحریک و یک جنگ تمام عیار را بر ما تحمیل کرد.
وی با طرح این پرسش که چرا جنگ به ما تحمیل شد گفت: برداشت صدام این بود که ما ضعیف شدیم و به قدرت ملی ما فکر نمی کرد و فقط به قدرت نظامی ما می اندیشید.
وی اضافه کرد: ارتش در آن مقطع به دلیل درگیری با حکومت نظامی زمان شاه ضربه خورد و شیرازه ارتش قدری به هم ریخته بود ولی امام خمینی (ره) ارتش را حفظ کرد زیرا عقیده داشت بدنه ارتش سالم و مردمی است اما سران ارتش غیر مردمی بودند و سیاست آمریکا را پیاده می کردند.
حجت الاسلام صفایی با تاکید بر این که اسلام، دین جنگ و خشونت نیست، گفت: در دنیای امروز اگر ما یک ارتش مقتدر و سپاه نیرومند نداشته باشیم که نقش بازدارندگی را برای کشور ایفا کنند هر دیو و گرگ اطراف ما به طمع می افتند.
وی افزود: ایران از نظر نفت و گاز و اهمیت راهبردی و ژئوپولتیک در دنیا اول است و کجا مانند تنگه هرمز را سراغ دارید که اینقدر راهبردی باشد که نیمی از انرژی دنیا از آن عبور کند و اگر آن را بگیرند شریان های اقتصادی دنیا قطع می شود.
وی خدمت مقدس سربازی بویژه برای دانش آموختگان دانشگاه را مهم برشمرد و گفت: مسوولان و بزرگان کشور به این موضوع توجه دارند که جوانان متخصص و تحصیلکرده در پادگان ها خدمت مقدس سربازی را انجام می دهند اگرچه باید از این تخصص و گرایش های دانشگاهی استفاده شود و در حال برنامه ریزی برای انجام آن هستیم.
وی تصریح کرد: هر جوان ایرانی اعم از مسلمان و غیر مسلمان برای حفظ سرزمین مقدس آبا و اجدادی و حفظ شرف و عزت خود باید یکی دو سال از عمرش را در این گونه مکان ها صرف کند که فنون نظامی را بیاموزد و کشور، نیروهای مسلح و دو بازوی قدرتمند ارتش و سپاه را داشته باشد تا دیگران به ما طمع نکنند و جنگ دیگری را بر ما تحمیل نکنند.
حجت الاسلام صفایی خاطرنشان کرد: ما اوایل جنگ نمی توانستیم باروت و ساده ترین موشک را بسازیم اما اکنون نیروهای مسلح کشور با کمک دانشگاه ها، نخبگان و جوانان باهوش، موشک های بالستیک را با سوخت مایع و جامد و برد طولانی طراحی و تولید کرده اند.
وی افزود: برای همین است که امروز رژیم صهیونیستی جرات نمی کند شاخ و شانه بکشد و سران نظامی آمریکا وقتی جلسه می گذارند حساب ایران را از عراق و افغانستان که در آنجا حضور نظامی داشته اند، جدا می دانند.
وی همچنین گفت: نامگذاری امسال به نام ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ در کلمه ˈاستقلالˈ خلاصه می شود.
حجت الاسلام صفایی تاکید کرد: مسوولان کشور باید برنامه ریزی کنند و ملت هم به پا خیزد و نتیجه آن استقلال فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی باشد و این استقلال ها را حفظ کرد و بیشتر به دست آورد.
وی گفت: استقلال یعنی این که تلاش کنیم وابستگی فرهنگی و اقتصادی کم شود البته هیچ کشوری استقلال کامل به معنای قطع ارتباط با دنیا ندارد.
وی تصریح کرد: استقلال به معنای قطع ارتباط به دنیا نیست که اطراف خود را حصار بکشیم بلکه معنایش این است که ببنیم در زمینه های مختلف چه وابستگی هایی به کشورهای دیگر داریم برنامه ریزی کنیم این وابستگی ها کم شود.
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به مشکلات فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و تمایل به خرید کالای خارجی با وجود کالای تولید داخل را یکی از این مشکلات نام برد.ک/2
8154/2624/ 330
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن