تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821157862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگسازی نسبت به انجام پروژه های عمرانی شیراز اولویت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس پاک فطرت تاکید کرد:
فرهنگسازی نسبت به انجام پروژه های عمرانی شیراز اولویت دارد
شیراز – خبرگزاری مهر: رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شهر شیراز با تأکید بر اولویت فرهنگسازی نسبت به انجام پروژه های عمرانی گفت: اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود، نیازی به انجام خیلی از این پروژه ها نیست.



به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا پاک فطرت در جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهر شیراز، نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری را بسیار زیبا و عمیق توصیف کرد و اظهار داشت: ایشان به درستی و با تیزبینی به ما نشان دادند که در صورت رشد نامتوازن این دو مقوله، شکوفایی جامعه اتفاق نمی افتد. وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه همه اقشار جامعه به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ گفت: باید با تلاش در راستای عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری، با عزم ملی و مدیریت جهادی در تحقق شعار امسال بکوشیم. شهردار شیراز با بیان اینکه فرهنگ باید در تمام زمینه ها مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در زمینه های رعایت آداب شهروندی، مصرف بهینه از منابع، توجه به آداب و رسوم و سنت های زیبا و صحیح گذشتگان و ... از جمله مباحث مهمی است که باید به جد دنبال شود. پاک فطرت، بی توجهی به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را یکی از بزرگترین معضلات کنونی جامعه دانست و اظهار داشت: باید با احیای سنت های اصیل خود، راه نفوذ فرهنگ بیگانه و بروز ناهنجاری در جامعه را بگیریم. وی افزود: برای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز، باید توجه به فرهنگ سازی نسبت به انجام پروژه های عمرانی و مسائل مادی ارجحیت و اولویت وجود داشته باشد. رییس هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهر شیراز با اشاره به اینکه توجه به مسائل فرهنگی باعث کاهش آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی می شود، تاکید کرد: توسعه مسائل فرهنگی از قبیل فرهنگ کار و تلاش، مصرف بهینه و ... توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. پاک فطرت به ظرفیتهای گردشگری شهر شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: باید با تلاش در راستای کاهش ناهنجاری ها و رفتارهای ضد فرهنگ و ضد آداب شهروندی در شهر، در جذب گردشگر به عنوان سفیران شیراز اقدام کنیم. وی هدف اصلی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز را توجه ویژه به مقوله فرهنگ عنوان کرد و گفت: کار در مجمع نوعی عبادت است و ما به دنبال این هستیم که به بهترین شکل آن را انجام دهیم. شهردار شیراز با تاکید بر ضرورت استفاده از توان فکری افراد و جذب نخبگان شیراز در مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز خاطرنشان کرد: باید امسال کاری کنیم که جمعیت اعضای وابسته و پیوسته مجمع، افزایش چشمگیری داشته باشد. سید عبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهر شیراز نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته 15 میلیارد ریال از سوی خیرین شیرازی پیشنهاد داشتیم که برخی از پروژه ها در حال اجرای عملیات و برخی نیز عملیاتی شده اند. وی افزود: به لطف خدا ارتباط تنگاتنگی بین خیرین و مجمع برقرار شده که این امر به دلیل فرهنگ سازی های صورت گرفته است. دستغیب ادامه داد: قطعا در سال جاری خیرین بیشتری جذب شده و با مشارکت آنان شاهد تسریع در مسائل فرهنگی و شهرسازی شهر خواهیم بود. وی با بیان اینکه آمادگی داریم که به حضور خیرین برسیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دفتر مجمع در شهرداری مرکزی شیراز مستقر است و از طریق شماره 2220062 در خدمت خیرین و تمام شهروندان دلسوخته شیراز هستیم. در ادامه این جلسه مسئولان کمیته های فرهنگی و جذب خیرین به ارائه گزارش عملکرد و برنامه های اجرایی خود در سال جاری پرداختند.  


۱۳۹۳/۲/۲ - ۱۵:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن