تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820794784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبک زندگی فاطمی باید به الگوی جهانی تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سبک زندگی فاطمی باید به الگوی جهانی تبدیل شود شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت : جهان امروز تشنه الگویی برای تغییر سبک زندگی است که سبک زندگی فاطمی باید به الگوی جهانی تبدیل شود، چرا که بانو یکتای عالم خلقت در تمام ابعاد شخصیتی و رفتاری الگویی برای بشریت است.


حجت‏الاسلام ˈمحمود ترابیˈ روز سه شنبه در جشن میلاد فاطمه زهرا (س) و گرامی داشت هفته مقام زن که با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان زن و تشکل‏های دانشجویی دانشگاه شاهرود که در مسجد این دانشگاه برگزار شد، افزود : ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و مادر نام گذاری شده و این بانو اسوه کامل یک زن، مادر، همسر و مجاهد فی سبیل الله به شمار می رود.
وی تصریح کرد : زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) راهنمای بسیار روشن برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند ،نمایان است.
وی خاطر نشان کرد : ثمره وصال انسان به آن بزرگواران موجب پاکی اخلاق ، تزکیه نفس و کفاره برخی گناهان به شمار می رود.
وی تاکید کرد : از میان معصومین (ع) آن که زندگی پر برکتش بخصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا (س) است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار راهگشا خواهد بود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود، الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه می کند، گفت : پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه اسلامی باشد.
وی بیان کرد : حضرت زهرا (س) همیشه رفتاری سرشار و آمیخته از ادب و تواضع و فروتنی نسبت به پدر داشت و رابطه ایشان بسیار عاطفی و سراسر محبت و صمیمیت بود.
وی با اشاره به اینکه همسرداری حضرت فاطمه (س) نیز بهترین الگو برای زنان مسلمان است ، تاکید کرد : شیوه رفتار با همسر برای یک زن آن قدر مهم است که حضرت علی (ع) خوب شوهرداری کردن را جهاد زن می داند.ک/2
37358/1496/608
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن