تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ اهدای خون باید در میان مردم درونی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرهنگ اهدای خون باید در میان مردم درونی شود کرج- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداء کنندگان خون سازمان انتقال خون کشور گفت: اهدای خون یک فرهنگ است و باید این فرهنگ در بین مردم درونی شود .


به گزارش ایرنا، ˈبابک یکتا پرستˈ در نشست خبری ستاد چهلمین سالگرد تاسیس انتقال خون در استان البرز افزود: اهدای خون یک فرهنگ و باوراست و چهارچوب علمی خاصی ندارد، بنابراین اهداکنند گان خون باید برای ترویج فرهنگ تلاش بیشتری کنند.
وی اظهارکرد: امسال در چهلمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون، تشکیل انجمن اهدا کنندگان پایه ریزی شده است چرا که فرهنگ اهدای خون باید به نسل آینده نیز منتقل شود.
یکتاپرست افزود: اهداء کنندگان خون در واقع خیرینی هستند که بدون هیچ چشمداشتی به پایگاه های انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا می کنند.
وی یادآورشد: مردم ایران همواره در کنار سازمان انتقال خون بوده اند حتی در هشت سال دفاع مقدس و زلزله بم نشان دادند که برای نجات جان هموطنان خود از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مشکل کم خونی موجب کاهش مراجعه بانوان به انتقال خون شده است، گفت: آمار نشان می دهد 20 درصد مردم ایران دچار کم خونی هستند، از هر پنج زن یک نفر دچار کم خونی است .
یکتا پرست با اشاره به کاهش اهدای خون بانوان درسال های گذشته و رسیدن به 5/4 درصد گفت: طبق آمار میزان کم خونی دربین بانوان 15 درصد و درآقایان 11 درصد بوده است این در حالی است که در کشورهای دیگر35 تا 57 درصد اهداکنند گان را بانوان تشکیل می دهند .
در این نشست مدیر کل انتقال خون استان البرز ازکمبود پزشک به عنوان مهمترین مشکل انتقال خون البرزدرارایه خدمات به اهداکنندگان خبر داد.
ˈ حسن حسینی ˈ بیان کرد: برخی از پایگاه های انتقال خون استان البرز به دلیل کمبود پزشک غیر فعال هستند.
وی اظهارکرد: درسال جاری پایگاه انتقال خون منطقه عظیمیه کرج برای روزهای یکشنبه گشایش و پذیرای اهداکنندگان شده است.
نهم مرداد ماه سالروز تشکیل سازمان انتقال خون ایران است که برای برگزاری آیین این روز ستادی در این سازمان تشکیل شده است.ک/2
7421/ 691
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن