تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820449860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش تکریم و تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله کمالوند در خرم آباد برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: همایش تکریم و تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله کمالوند در خرم آباد برگزار می شود خبرگزاری پانا:مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری همایش تکریم و تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله روح الله کمالوند همزمان با پنجاهمین سالگرد رحلت این عالم بزرگ در خرم آباد خبر داد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲ ارديبهشت ساعت 09:10



به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام سعید مهدوی امین در جمع خبرنگاران گفت: این همایش 26 اردیبهشت ماه امسال با حضور جمعی از شخصیت های فرهنگی، مذهبی و سیاسی کشوری برگزار می شود.

وی اظهار داشت: به همین منظور سه کمیته علمی، تبلیغات و پشتیبانی با مسئولیت دانشگاه، تبلیغات اسلامی و استانداری برای برگزاری این همایش تشکیل شده است.

مرحوم آیت الله کمالوند در سال 1319 قمری در خانواده ای کشاورز درخرم آباد به دنیا آمد و در محضر اساتیدی چون آیت الله حسین بروجردی، عبدالکریم حائری یزدی و امام خمینی (ره) کسب فیض نمود.

در سال 1329 و با درخواست مردم و موافقت آیت الله بروجردی، کمالوند به همراه گروهی از روحانیون و طلبه های جوان، راهی زادگاه خود شد و به تاسیس و رونق حوزه علمیه این شهر همت گماشت که امروزه با نام حوزه علمیه کمالیه شناخته می شود.

با اعلام طرح اصلاحات اجتماعی و اقتصادی ˈانقلاب سفیدˈ، روحانیون به مخالفت با این طرح پرداختند و آیت الله کمالوند نیز به دلیل داشتن ارتباط با افرادی در دستگاه حاکمه، نقش واسطه را در تبادل نظرات روحانیون و شاه داشت، وی به نمایندگی از طرف روحانیون قم، پیام مخالفت روحانیت با طرح انقلاب سفید را به محمدرضا رساند.

مرحوم کمالوند در سال 1343 دچارسکته قلبی شد که برای درمان روانه تهران شد، پیکر مطهر وی در مسجد بالاسرقم در مجاورت آرامگاه آیت الله بروجردی به خاک سپرده شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن