تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820312259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیرین برای بهبود امکانات و فضای آموزشی عشایرمشارکت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل آموزش وپرورش عشایر خوزستان خیرین برای بهبود امکانات و فضای آموزشی عشایرمشارکت کنند اهواز-ایرنا-مدیر کل آموزش وپرورش عشایر خوزستان خواستار مشارکت خیرین مدرسه ساز خوزستان برای بهبود امکانات و توسعه فضای آموزشی درمناطق عشایری و محروم خوزستان شد


ˈحمید قنبری ˈدو شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اهواز با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز عشایری درخوزستان گفت: آموزش وپرورش عشایر خوزستان با داشتن 14هزار دانش آموز درسطح 14 منطقه عشایری , یک باب دبیرستان شبانه روزی ندارد تا بتوانیم دانش آموزان مستعدمان را برای ادامه تحصیل وورود به دانشگاه کمک کنیم.
وی اضافه کرد:این اداره کل 170واحد آموزشی و یکهزارو 100کلاس درس فعال تحت پوشش دارد ودرمناطق عشایری 14واحد شبانه روزی نیز داریم که تنها یک واحد از این مراکز به دختران اختصاص دارد.
وی با اشاره به استعدادهای بالای دانش آموزان عشایری گفت: به گواه آمار , دانش اموزان عشایراز نظراستعداددر رده اول قراردارند اما متاسفانه از لحاظ امکانات در رتبه آخرند.
قنبری از نیکوکاران برای رفع کمبود های امکانات آموزشی درمناطق عشایری دعوت کرد و گفت: فراهم کردن زمینه ارتقای فکری و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان مناطق محروم و تضمین آینده آنان کار بسیار بزرگی است که خوشبختانه خیرین استان خوزستان تا کنون مشارکت خوبی با آموزش وپرورش استان داشته اند وما انتظار داریم همچنان به همیاری آموزش وپرورش عشایراستان خووزستان نیز بپردازند.
به گفته مدیر کل آموزش وپرورش عشایر خوزستان , درحال حاضر 570مدرسه عشایری دراین استان داریم که 100 واحد ازاین فضاها نوساز و 200واحد آن دارای قدمتی بیش از 30سال هستند که خطرآفرین،غیر استاندارد وفرسوده می باشند وعلاوه براینکه در شان معلمان و دانش آموزان نیستند و به لحاظ خطرآفرینی نیاز جدی به تخریب ونوسازی مجدد دارند.
وی اضافه کرد: 150باب مدرسه چادری ,50 مدرسه کانتینری و70مدرسه استیجاری نیز داریم ،70درصد مدارس ما سرویسهای بهداشتی مناسب هم ندارند.
قنبری افزود: درمجموع با توجه به پراکندگی مناطق عشایری که دروسعت 32هزار کیلومتر مربع دراستان خوزستان پراکنده اند ،دربسیاری از این مناطق هیچ یک از ادارات دولتی حضور ندارند اما آموزش وپرورش عشایر حضور دارد .
وی همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه به رغم نیاز مناطق عشایری به مراکز آموزشی شبانه روزی ،عملیات اجرایی دو مرکز شبانه روزی که ساخت آنها در سالهای گذشته آغازوبرای هریک ازآنها یک ونیم میلیارد تومان هزینه شده، با 90درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است.
به گفته وی برای تکمیل این دو مرکز 500میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است تا بتوان با تکمیل آنها برای 300دانش آموز عشایری امکان ادامه تحصیل را فراهم کرد.
وی با اشاره به عنایت های اخیر وزارت آموزش وپرورش به مدارس عشایری گفت: دربازدیدی که اخیرا هیاتی از وزارت اموزش و پرورش ازخوزستان داشتند مسایل مشکلات و وضعیت مناطق عشایری تشریح گردید که امیدواریم نتایج مثبتی داشته ودولت تدبیر وامید گامهای خوبی دراین زمینه بردارد.
قنبری همچنین با اشاره به حضور وفعالیت بنیاد برکت دراین عرصه گفت: این بنیاد مجوز احداث یک واحد آموزشی 12کلاسه عشایری شهید قلی پور را در گتوند گرفته که بزودی عملیات اجرایی آن آغازمی شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در حوزه عشایر در روز چهارشنبه هفته جاری درخوزستان از همه نیکوکاران دعوت کرد درامر خیر مدرسه سازی برای این دانش آموزان مستعد حضور ومشارکت فعال داشته باشند .
قنبری همچنین به زحمات معلمان شاغل در حیطه آموزش عشایر اشاره کرد و گفت: ما از خدمت خالصانه یک هزار و 200معلم درمناطق عشایری بهره مندیم که با تشریح وضعیت دقیق کار این همکاران وبیان دیدگاههای کارشناسی خواهان افزایش حقوق این معلمان در11 بند شده ایم که با برخی از آنها موافقت شده است .
/642 /643
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن