تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820917042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامین اجتماعی امنیت اجتماعی تولید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: تامین اجتماعی امنیت اجتماعی تولید می کند تهران-ایرنا-مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تاسیس تامین اجتماعی زاییده کارفرمایان برای تولید امنیت اجتماعی بوده است.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، «سید تقی نوربخش» در نشست شورای روسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی که برای بررسی مسایل فعالان اقتصادی در محل اتاق ایران برگزار شد، گفت: تامین اجتماعی باید پشتوانه توسعه باشد، اگر به تولید کمک کنیم، درآمدهای سازمان نیز افزایش خواهد یافت.
وی افزود : امیدواریم با تهیه برنامه مدونی در یک بستر مشترک و با همکاری سه جانبه چالش های موجود این حوزه برطرف و باعث افزایش رضایتمندی جامعه شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان علاوه بر خدمات درمانی، 17 نوع خدمت دیگر از قبیل بیمه بیکاری و از کارافتادگی به افراد تحت پوشش ارائه می کند، گفت: این سازمان حدود 38 میلیون و 500 هزار نفر را تحت پوشش دارد.
نوربخش بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته را 35 هزار و 600 میلیارد تومان و در سال جاری 45 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ معادل یک چهارم درآمد کشور بوده که همه آن توسط سازمان پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: بدهی تجمیعی دولت به سازمان حدود 60 هزار میلیارد تومان در سال 1392 بوده و پیش بینی می شود 15 هزار میلیارد تومان به آن افزوده شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی فاصله بین منابع، مصارف و کاهش سن بازنشستگی در کشور را از مشکلات سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: متوسط سن بازنشستگی مردان به 55 و زنان به 52 سال رسیده است.
نوربخش با بیان اینکه نخستین قدم ما در دوره جدید تلاش برای خروج از حاشیه ها، بررسی کارشناسانه مسایل و جلوگیری از استفاده از ذخایر بود، افزود: با مکانیزم های مختلفی از طریق وصولی ها، برگرداندن سودهای تقسیم شده بنگاه های اقتصادی سازمان و کمک 1500 میلیارد تومانی دولت توانستیم کارها را به پیش ببریم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: در زمینه درمان بیماران خاص و سرطانی نیز اصلاحاتی انجام شده که امید به زندگی را در آنان افزایش داده است.
وی مهم ترین نماد و نشانه سازمان تامین اجتماعی را داشتن اعتماد جامعه کارگری و کارفرمایی به آن دانست و تاکید کرد: این اعتماد در طول سالهای اخیر خدشه دار شده، که باید با ایجاد تعادل میان منابع و مصارف آن را ترمیم کرد.
نوربخش تصویب بودجه سازمان پیش از پایان سال 92 را قدمی بسیار مهم دانست و بیان کرد: هم اکنون با مکانیزم های علمی در حال تدوین برنامه راهبردی سازمان هستیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: حرکت در نظام برنامه ای، مدیریت کارآمد، اعتمادسازی و پاسخگو بودن، جایگاه سازمان را ارتقا و رضایتمندی از آن را افزایش می دهد.
نوربخش با اشاره به توسعه فناوری اطلاعات(آی تی) در سازمان تامین اجتماعی گفت: کاهش تورم تشکیلاتی و ایجاد زمینه مراجعه غیر حضوری باعث تسریع در کارها خواهد شد.
وی اعلام کرد: اکنون در بسیاری از شعبه های تامین اجتماعی دریافت لیست بیمه بطور غیر حضوری انجام می شود که تا پایان سال اقدامات قابل توجهی دراین زمینه انجام خواهد شد.
وی با تشریح نحوه حسابرسی و بازرسی دفاتر و وجود اشکالات ساختاری در این زمینه، افزود: ما هزینه ها را بدون مراجعه به دفاتر سال های گذشته بررسی می کنیم و مراجعه به دفاتر قدیمی با حکم دادگاه انجام می شود؛ در حال حاضر تیمی حرفه ای این کار را به دست گرفته و در صورت نیاز از مسوول موسسه در خواست می شود با حضور در جلسه توضیحات لازم را ارائه کند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: تعامل ما باید با اتاق ها افزایش یابد و معتقد به سه جانبه گرایی نیز هستیم.
وی علت بی اعتبار بودن دفترچه تامین اجتماعی، پرداخت نکردن مطالبات و نبود بحث های تعاملی با طرف قرارداد اعلام کرد و گفت: نخستین قدم ما به روز کردن مطالبات و افزایش 40 درصدی سرانه در بودجه سال جاری بود.
نوربخش اضافه کرد: از محل هدفمندی یارانه ها نیز در بودجه سال 1393 حدود 30 هزار میلیارد تومان مربوط به مستمری ها و 11 هزار میلیارد تومان مربوط به درمان تخصیص داده شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دولت در این سازمان نقشی تضامنی دارد،افزود: این نقش دولت هم موجب دغدغه خاطر ما و هم سبب امنیت خاطر ما می شود.
رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی باید مقام معظم رهبری را در اجرای اقتصاد مقاومتی تنها نگذاشته و به طور جدی اجرای این امر را از مدیران اجرایی کشور مطالبه کند.
وی افزود: پیشنهاد ما ارائه راهکار عملی و بررسی و اجرای 24 ماده اعلام شده توسط اتاق های کشور است، بدین صورت که هر اتاق چند ماده را بررسی کرده و برای اجرای آن راهکار ارائه کند.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: باید از بستر تعاملی فعلی نهایت بهره را برده و مسایل و مشکلات موجود را برطرف کنیم.
«حسن زدا» افزود: برای نخستین بار ترازنامه (بیلان) کارگاه ها 6 ماهه منظور شده است تا پرداخت آن آسان شود.
وی گفت: برای احترام به جامعه کارفرمایی پرینت بررسی ها را نیز با جزییات و تا پایان سال برای شخصیت های حقیقی و حقوقی از طریق صندوق الکترونیکی ابلاغ خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: تا دو ماه آینده همه واحدهای سازمان لیست حق بیمه را با اینترنت دریافت خواهند کرد و کد تک رقمی نیز در نظر گرفته شده تا مشکلی وجود نداشته باشد.
زدا عنوان کرد: شعبه مادر نیز در نظر گرفته شده تا با مراجعه به هر شعبه ای امکان انجام کارها وجود داشته باشد.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: توجه به بخش خصوصی و واگذاری امور به آنها نیز در اولویت سازمان قرار گرفته است.
زدا یادآور شد: بحث جنسیتی در قانون و بخش نامه ها وجود ندارد مگر این که شبهاتی در این امر وجود داشته باشد که نیازمند بررسی باشد.
در این نشست روسای اتاق های بازرگانی استان های سراسر کشور نیز به نقطه نظرات و انتظارات خود را در رابطه با سازمان تامین اجتماعی بیان کردند.
اجتمام(1)**1293 **1449
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن