تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804401525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت یک روزنامه عرب زبان از نشستی مهم در مورد ایران در سوریه: «ایرانی‌ها ممکن است جایگزین مقبولی برای بشار در نظر داشته باشند»


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روایت یک روزنامه عرب زبان از نشستی مهم در مورد ایران در سوریه: «ایرانی‌ها ممکن است جایگزین مقبولی برای بشار در نظر داشته باشند»

روایت یک روزنامه عرب زبان از نشستی مهم در مورد ایران در سوریه: «ایرانی‌ها ممکن است جایگزین مقبولی برای بشار در نظر داشته باشند»
روزنامه الوطن نوشت: گاهی تأمل و تدبر در پشت پرده های مسائل ممکن است مفید فایده واقع شود ، البته در صورتی که این مسائل پشت پرده ربطی به جهان عرب داشته باشد . این مسائل گاهی نشانه هایی به دست می دهد که ممکن است ذهن را شگفت زده کند . اهمیت شناخت این مسائل زمانی دو چندان می شود که از سوی یک طرف بین المللی که با جهان عرب رفتاری عاری از رقابت یا کشمکش دارد سرچشمه گیرد .
به گزارش نامه نیوز، احتمالا موضوعی از این قبیل در سمیناری که شورای سیاست های خاورمیانه برگزار نمود مطرح شده است ، در این سمینار که با مدیریت سفیر پیشین امریکا در عربستان سعودی برگزار گردید ، برجسته ترین کارشناسان خاورمیانه از جمله : آنتونی کوردزمن ، دیوید آلبرایت ، ریچارد لیپارون ، و فردریک هوف شرکت کردند .عنوان سمینار: « امریکا و متحدانش در خاورمیانه و ایران بود » : و بحث و گفتگوها عمدتا حول محور مسائل مختلف منطقه ، به ویژه مسائل جاری در مصر ، و سوریه ، و عراق ، و افغانستان ، و ایران انجام گرفت .

موضوع رابطه ایران با سوریه ، و مسائل جاری در آن مورد تأمل قرار گرفت . فردریک هوف ، به شکل تحلیلی و همراه با اطلاعات راجع به آن سخن گفت . هوف متذکر شد که گفتگوهایی بین طرف امریکایی و ایرانی در مورد طرز تفکر دولت ایران صورت می گیرد و تمامی امریکایی های شرکت کننده در این گفتگوها ، بالاتفاق نظر دادند که هدف محوری امنیت ملی ایران در ارتباط با سوریه ، در داخل لبنان ، یعنی نیروی بازدارنده راهبردی حزب ا... از یک طرف ، و نیروهایی که حزب الله در جنوب لبنان دارد ، و خاکریز دفاعی ایران به شمار می رود ، از سوی دیگر هستند .

برهمین اساس ، ایران حضور بشار را در رأس قدرت یک مسأله حیاتی به حساب می آورد .

هوف – به نقل از امریکایی هایی که با همتایان ایرانی شان گفتگو کردند – اضافه می کند که آن ها در اندیشه جایگزینی بشار با دیگری یا تغییر نظام او نیستند . اما از ایرانی ها چنین استنباط کرده اند که، آن ها ممکن است جایگزین مقبولی برای بشار در نظر داشته باشند ، و آن یک نظام هوادار حزب الله است ، هرچند که این مسأله تا این لحظه یک فرضیه نظری است ، و شاید هم در قالب یک نظام حکومتی انتقالی باشد ، که معتقد است حضور ایران در سوریه ، و رابطه با حزب الله ، از جمله مسائلی است که به خاطر یافتن راه حل هایی مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد .

طبق تشریح هوف از مسائل پشت پرده ، ایران معتقد است که روی کارآمدن رژیم دیگری به جای اسد ، منافع امنیت ملی ایران را محدود خواهد کرد.

به گزارش تیک، همان گونه که یکی از ایرانی ها به آنان توضیح داد ، اسد از نظر ایران ممکن است بخشی از یک معامله راهبردی باشد . دیگری گفت که هدف ما پشتیبانی از نیروی بازدارنده ای است که در اختیار حزب الله است ، و این درست همان علت اهمیت سوریه برای ماست . حزب الله در نظر ما مسأله مرگ یا زندگی است . طبق اظهارات یکی دیگر از ایرانی ها در این گفتگوها، ما هرگز نخواهیم توانست ماندگاری قدرتمند حزب الله را ، در صورتی که خارج از سوریه باشد تضمین نماییم . زیرا قدرت این حزب بخشی از امنیت ایران است .

زمانی که گفتگوها به رابطه دوجانبه میان ایالات متحده و ایران کشیده شد ، یکی از گفتگو کنندگان ایرانی به همتایان شان گفت : ایالات متحده و ایران ، می توانند به یک زمینه مشترک در مورد سوریه دست یابند ! زیرا ایران اطمینان دارد که مشکل سوریه ، به رویارویی میان ایران و امریکا نخواهد انجامید ، و رهبران ایران امریکا را علت بروز این مشکل نمی دانند.

این چیزی است که فردریک هوف ، کارشناس مسائل ایران در سمینار تشریح نمود ، خواه اطلاعاتی که وی عرضه نمود ، کامل و جامع باشد ، یا برخی تصورات ایران باشد که برخی ها هنوز در پرده کتمان قرار دارد ، اما به طور کل نشانه هایی از نگرش ایران در مورد مسائل جاری در سوریه ، « حزب الله » و رابطه میان آن و ایالات متحده به دست می دهد .

این نشانه ها همچنین افشاگر اطلاعاتی قدیمی – که احتمالا این روزها متداول نیست – در مورد تماس های میان دو کشور خارج از کانال های رسمی ، برای حل بحران روابط تیره متقابل است .





1393/2/1





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن