تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820795840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود خشکسالي مالي در کشور، بر مسووليت و تکاليف نمايندگان مي افزايد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۵۹ب.ظ)
علي لاريجاني: وجود خشکسالي مالي در کشور، بر مسووليت و تکاليف نمايندگان مي افزايد رئيس مجلس با بيان اينکه نمايندگان براي خانواده‌هاي‌شان هم وقت بگذارند، گفت: سبک شمردن مجلس عدالت را محقق نمي‌کند و کشور و کليات نظام را خوار مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني امروز (دوشنبه، يکم ارديبهشت‌) در جمع همسران نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تبريک ميلاد با سعادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) و خوشامدگويي به آنان، گفت: اميدوارم که از انفاس قدسي اين دردانه رسول گرامي اسلام مشمول برکت و رحمت الهي گرديد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يکي از نکات برجسته مکتب الهي اهل بيت (ع) اين است که ما اسوه‌هاي معصوم بسياري داريم که از هر خطايي مبرا هستند. در اينگونه نشست‌ها بايد به سيره اولياي خدا توجه شود. مي‌دانيم که از حضرت فاطمه (س) ادعيه و خطبه‌هاي بسياري نقل شده که در آنها به نکته‌هاي برجسته‌اي اشاره شده است. يکي از اين نکات برجسته توجه به ارکان تفکر اسلامي مثل توحيد، خواندن قرآن، نماز و زندگي انسان است تا به وسيله آنها به سعادت دست پيدا کند.
وي افزود: البته حضرت زهرا (س) در مسائل سياسي هم خطبه‌هاي بسياري دارند که نمونه آن خطبه فدکيه است که در اين خطبه به نکات برجسته‌اي در صيانت از تفکر اسلامي مخصوصاً ولايت اشاره شده است. در اينجا لازم است به يک روايت آن حضرت اشاره کنم که ايشان از پدر خود رسول‌الله (ص) پرسيدند که سزاي مردان و زناني که در دنيا نماز را سبک مي‌شمارند، چيست؟ پيامبر فرمودند: اي فاطمه، هر کس چه زن و چه مرد، نماز را سبک بشمارد، خداوند او را به 15 مصيبت گرفتار مي‌کند که 6 مصيبت در دنيا، 3 مصيبت هنگام مرگ، 3 مصيبت در قبر و 3 مصيبت در قيامت و هنگامي که از قبر خارج مي‌شود او را گرفتار مي‌کند.
رئيس نهاد قانونگذاري تصريح کرد: طبق اين روايت از مصيبت‌هايي که در دنيا فردي که نماز را سبک بشمارد، دچار آن مي‌شود اين است که خداوند خير و برکت را از عمر او و زندگي‌اش مي‌گيرد و اين سنت الهي است. همچنين فردي که نماز را سبک بشمارد خير و برکت را از روزي او مي‌گيرد.
لاريجاني بيان کرد: يکي ديگر از عقوبت دنيايي کسي که نماز را سبک بشمارد اين است که خداوند نشانه صالحان را از چهره او برمي‌دارد همچنين اين فرد در مقابل اعمالي که انجام داده پاداشي نمي‌گيرد از سويي ديگر کسي که نماز را سبک بشمارد دعاي او به سوي آسمان بالا نمي‌رود و مستجاب نمي‌شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه فردي که نماز را سبک بشمارد هيچ بهره‌اي از دعاي اوليا و بندگان شايسته خدا نمي‌برد، افزود: اما عقوبتي که هنگام مرگ بر اين فرد مي‌رسد اين است که او با حالت خواري از دنيا مي‌رود همچنين قبر براي اين فرد بسيار تنگ و تاريک مي‌شود. اما در روز قيامت حساب کشي از فردي که نماز را سبک بشمارد بسيار سخت مي شود خداوند هرگز نظر رحمت به اين فرد ندارد.
لاريجاني تأکيد کرد: ما در اداي تکليف پنج گانه خود بايد با آداب وارد نماز شويم وگرنه دچار هزار مصيبت شده و نمي‌توانيم به زندگي سعادتمند دست پيدا کنيم اگر ما خواهان سبک زندگي فاطمه زهرا (س) هستيم بايد به نماز بسيار توجه کنيم. شرکت در اين گونه جلسات به مناسبت ميلاد ائمه پيامبر بسيار ارزنده است، اما؛ بايد از زندگي اين اولياي خدا درس گرفت؛ زيرا نماز ستون دين است و عدم توجه به آن انسان را دچار گرفتاري‌هاي بسياري مي‌کند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سالن مدرس که اين مراسم در آن اجرا مي‌شود زماني در يوغ يک ديکتاتور قاجار بود و کساني‌ که تلاش کردند استعمار را از بين ببرند مشروطه خواهان اين ساختمان را به عنوان خانه ملت ساختند. اما بعد از آن فراز و فرودهايي در پارلمان ايران به وجود آمد و حادثه‌هاي بسياري رخ داد در اين مکان نفت ملي شد و مدرس قيام کرد.
لاريجاني ادامه داد: زماني که رضاخان قدرت در ايران را به دست گرفت پارلمان را از بين برد و آنها افراد را خود براي حضور در پارلمان انتخاب مي‌کردند و حکومت ديکتاتوري بود، اما؛ زمانيکه محمدرضا قدرت را به دست گرفت نسيمي از دموکراسي در ايران وزيدن گرفت و رجال ملي در پارلمان حضور پيدا کردند که با راي مردم انتخاب مي‌شدند، اما؛ بعد از کودتاي 28 مرداد اين مورد نيز از بين رفت و از اين رو مجالس ايران از دوره هفده تا آخرين دوره که محمدرضا شاه حضور داشت عملا يک مجلس دست نشانده بود.
رئيس قوه مقننه گفت: اما از شروع انقلاب اسلامي شرايط تغيير کرد و مجلس اول که به وجود آمد اکثر رجال ملي و مذهبي نظير حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي حضور پيدا کردند.
وي افزود: از شروع مجلس اول اکثر جريان‌هاي سياسي حضور پيدا کردند و گفت و گوهاي سخت و بحث‌هاي داغ در اين مجلس صورت مي‌گرفت، اما؛ مهم اين بود که مردم نمايندگان خود را مشخص مي‌کردند و اين موضوع در جمهوري اسلامي ايران پايه گذاري شد. ولي نکته برجسته اين است که در اين نظام هيچ قدرتي نمي‌تواند مجلس را منحل کند موضوعي که در کمتر جايي از دنيا ديده مي شود.
لاريجاني ادامه داد: اين يک فکر درازمدت بود که امام خميني (ره) براي آينده ايران تدارک ديدند، اما؛ چند چيز مي‌تواند به اين اصل آسيب بزند اينکه قواي ديگر در چارچوب‌هاي قانوني کار نکنند يا توجه به مصوبات مجلس نداشته باشند و يا جدال کنند که اين موضوع مي‌تواند به دموکراسي ضربه زند.
وي با بيان اينکه کار مجلس نبايد سبک شمرده شود، گفت: سبک شمردن مجلس کليت نظام را خوار مي‌کند سست گرفتن مجلس عدالت را محقق نمي‌کند و اگر قانون اجرا نشود عدالت به هيچ وجه به وجود نمي‌آيد. زماني مردم مي‌توانند بگويند که آينده زندگي خود را چگونه ترسيم کنيم که قانون در اين کشور وجود داشته باشند.
لاريجاني افزود: نمايندگان بايد وقت خود را صرف مسائل عام کشور و امنيت ملي کنند پارلمان جايگاه مهمي در کشور است و بايد از آن صيانت کرد. کار مجلس بسيار دشوار است و يک نماينده هر چقدر متخصص باشد ذوالفنون نيست بايد نماينده با افراد متخصص مشورت کند و بر اجراي قانون نظارت داشته باشد. نظارت کار ساده‌اي نيست و از طرفي هر نماينده‌اي که از حوزه انتخابيه خود به مجلس مي‌آيد مردم براي حل مشکلات خود به او مراجعه مي‌کنند از اين رو بايد به مردم خدمت شود که اين کار کوچکي نيست.
وي بيان کرد: اما در حال حاضر خشکسالي مالي در کشور وجود دارد و رشد اقتصادي ما کاهش پيدا کرده است، بنابراين همه فشارها بر دوش نمايندگان است و آنهايي که از حوزه‌هاي انتخابيه کوچک به مجلس مي آيند مشکلات بيشتري را بايد حل کنند چون مردم با اين نماينده ارتباط بيشتري دارند. روايت بسياري وجود دارد که اشاره مي کند که خدمت به مردم از بالاترين خدمت ها است و اگر نمايندگان با اين ديد به موضوع نگاه کنند خستگي از آنها رفع مي‌شود. قطعا اگر خانواده آرامي وجود نداشته باشد نمايندگان در انجام کارهاي خود موفق نيستند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در پايان لازم است از گذشت خانواده نمايندگان بسيار تشکر کنم بايد مراقب خانواده و فرزندان بود و آنها را بايد راهنمايي کرد همان طور که کار براي حکومت لازم است کار براي خانواده هم لازم است از اين رو نمايندگان بايد براي خانواده خود نيز وقت بسياري را اختصاص دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن