تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820052834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ سلامت در اهواز نواخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زنگ سلامت در اهواز نواخته شد اهواز - ایرنا - زنگ سلامت روز دوشنبه با حضور جمعی از مسولان استانی در مدرسه راهنمایی حضرت ابوالفضل (ع) اهواز نواخته شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این آیین گفت: امروزه به دنبال پیشرفت های پزشکی و بهداشتی و در پرتوگسترش شبکه های بهداشت و درمانی در سطح جامعه کنترل بسیار خوبی بر بیماری های سرایت کننده انجام شده است.
دکتر ˈاسماعیل ایدنیˈ افزود: همزمان با کنترل بیماری های مسری به دلیل تغییر سبک زندگی، شاهد گسترش بیماری های غیر قابل انتقال مانند فشار خون، دیابت، اختلالات روحی، روانی، تغذیه ای و مصرف مواد مخدر هستیم.
وی تصریح کرد: مواجه و مقابله با این بیماری ها روش های جدیدی را می طلبد و نیازمند برنامه ریزی و جلب توجه عموم مردم به این بیماری ها می باشد.
ایدنی افزود: برای تامین، حفظ و ارتقای سلامتی به عنوان یک مقوله چند وجهی، همکاری های چندبخشی لازم است که فقط مربوط به بیمارستان ها و بهداشت نیست.
رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه 80 درصد مراقبت های پزشکی و بهداشتی از خود فرد و در مرحله بعدی از درون خانواده ها شروع می شود گفت: نام گذاری هفته سلامت امسال به نام ˈیک عمر سلامت با خود مراقبتیˈ در راستای جلب توجه عموم مردم و خانواده ها برای خودمراقبتی از درون خانواده می باشد.
وی اضافه کرد: تغییر الگوهای تغذیه ای غلط مانند مصرف فست فودها و کم تحرکی از دوران کودکی آغاز می شود که این امر نیازمند مراقبت و توجه به کودکان در درون خانواده ها و دخالت والدین می باشد.
ایدنی یادآورشد: آموزش و پرورش بهترین کانال برای انتقال مفهوم سلامتی به درون خانواده ها است که باید بتوانیم از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده کنیم.
در پایان این آیین، 400 بسته سلامت شامل مسواک، خمیر دندان، نخ دندان، سی دی های آموزشی پیشگیری از حوادث و خودمراقبتی و بروشور بین دانش آموزان توزیع شد.
هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد.
7157/641
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن