تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820825605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانيه بسيج جامعه زنان استان قم به مناسبت هفته گراميداشت مقام زن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۳۷ق.ظ)
بيانيه بسيج جامعه زنان استان قم به مناسبت هفته گراميداشت مقام زن بسيج جامعه زنان استان قم به مناسبت سالروز ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) و هفته گراميداشت مقام زن بيانيه اي صادر کرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سپاه استان قم، متن کامل بيانيه بسيج جامعه زنان سپاه امام علي بن ابي طالب(ع) به مناسبت هفته گراميداشت مقام زن به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
)وَمِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيهَا وَجَعَلَ بَينَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآياتٍ لِّقَوْمٍ يتَفَكَّرُونَ(؛ «از نشانه‏‏‌هاي خداوند اين است که از نوع خودتان همسراني براي شما آفريد تا در کنار او آرامش يابيد و ميان‌تان دوستي و رحمت نهاد». ( روم: 21)
مدار متعالي همواره پذيرايي آناني است که آماده‌اند تا سيماي انسان کامل را که تجسم رضايت حق است، از فاصله خود ببيند؛ فاصله‌اي که به ميزان قرب مسافرين با اسوه کمال در نوسان است و چه اسوه‌اي برتر از فاطمه(س) که نمونه تجسم رضايت حق و انسان کامل است.
در هيچ مکتبي به اندازه اسلام، زن شايسته تقدير و ترفع مقام دانسته نشده است. امروز بر همه نمايان گرديد آن‌چه در غرب به نام مکتب فمينيسم براي احقاق حقوق زن پديد آمد. چيزي جز تحقير، ابتذال و نگاه ابزاري به زن نبود. آنان زن را وسيله مطامع شهواني خود نمودند و او را با تمام سرشت الهي‌اش رندانه وسيله‌اي براي تبليغ کالاي تجاري خود قرار دادند.
خانواده، محل آرامش است و چه کسي مي‏تواند بهتر از زن اين احساس را ايجاد نمايد؛ زني که مادر مي‏شود و مادر سرچشمه زلال عطوفت و مهر است. نگاه اسلام به زن را بايد از کلام امام علي(ع) دريافت که فرمود «والمرئه ريحانه و ليست بقهرمانه: زن شاخه گل است و خادم و خدمتکار نيست».
مادر مدير کانون خانواده است و اين کانون را بايد گرم نگه بدارد. زندگي را سامان بدهد، آموزگار اخلاق، ادب، زبان آموز فرزندان، القاء کننده‏ عادات نيکو و در يک کلام پايه‌گذار شخصيت اعضاي خانواده به‌خصوص فرزندان باشد؛ و چه مادري بهتر از صديقه كبري(س) كه مادري را در حق فرزندانش و همسري را در حق شوهري خالصانه به كمال تمام كرد و هيچ‌گاه به دنبال سهم و سهم‌خواهي نبود؛ كه اصلاً‌ آن دور از شأن والاي اوست.
فاطمه (س) الگوي است جامع و كامل براي همه مادران جامعه اسلامي و يك گام فراتر همه مادران جهان است؛ صديقه‌اي كه اينك نه تنها دختران و زنان جوامع اسلامي كه دختران و زنان در سراسر جهان از او الگو مي‌گيرند و او را سرمشق خويش قرار داده‌اند.
صديقه‌اي كه به تمام آزادانديشان جهان انسانيت، درس آزادي‌خواهي و آزادگي مي‌دهد؛ وقتي كه در سخت‌ترين دوران زندگي وقتي طفل شش ماهه در بطن داشت به شجاعت و دليري پاي در ميدان مبارزه با ظلم و ستم نهاد تا از وليّ زمانش به تمامه دفاع كند.
انتظار است زنان انديشمند و متمسکان به فرهنگ فاطمي نيز بيش از هر چيز مصروف، سيره عملي حضرت فاطمه (س) را بازخواني کرده و در گامي فراتر از تجليل، به تحليل انديشه‌ها و سيره عملي ايشان پرداخته و جان‌هاي تشنه معنويت را با استفاده از ابزارهاي روز دنيا، از اين سرچشمه غني سيراب سازند.
امروز در حالي كه بيشتر از هر زمان ديگري جهان و بشريت نيازمند مفاهيم ارزشي، معنوي و انساني است تا به هر شكل ممكن خود را از خطر اضمحلال و نابودي فرهنگي، اجتماعي و اخلاقي برهاند، شخصيت ناب و منحصر به‌فرد و متعالي آن بزرگ بانو(س) به عنوان الگوي جهاني بانوان مسلمان و در گامي فراتر غير مسلمان، با دارا بودن ويژگي علم و تقوا در سبك زندگي و سيره زندگي مي‌تواند الگوي زندگي ايده‌آل براي ديگر اديان به شمار آيد و درمانگر بشري، شناخته شود.
سازمان بسيج جامعه زنان سپاه امام علي بن ابي طالب (ع) باتبريك ولادت صديقه كبري (س) و با تمسک به سيره عملي آن حضرت در تمامي عرصه‌ها، از مديريت خانواده تا حضور واقعي در اجتماع، ضمن پايبندي کامل به ارزش‌هاي بلند حضرت امام‌خميني (ره) و خلف صالحش، حضرت آيت‌الله امام خامنه‌اي دام‌ظله العالي، نظام مقدس جمهوري اسلامي و ولايت مطلقه فقيه که به يمن وجود آن شخصيت زن مسلمان بر قلل رفيع کرامت و بزرگواري صعود کرد، تمامي نهاد‌ها و مؤسسات تأثيرگذار در جامعه اسلامي و نيز در سطح جهاني را دعوت مي‌كند تا در مسير شناساندن سيره عملي آن بزرگ بانو به آحاد ملت مسلمان و نيز مردمان جهان، با جديت تمام بكوشند تا جامعه اسلامي‌مان با اقتداي كامل به سيره آن حضرت، به سوي اهداف متعالي اسلام بيش از پيش گام بردارد و جامعه‌اي مرضي خداوند بسازد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن