تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805515786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار دامغان: بی توجهی به فرهنگ سازی از مشکلات رشد کتابخوانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار دامغان: بی توجهی به فرهنگ سازی از مشکلات رشد کتابخوانی است سمنان - ایرنا - فرماندار دامغان گفت: بی توجهی به فرهنگ سازی توسط رسانه ها و خانواده ها و نیز قرار نداشتن کتاب در سبد مصرفی خانوارها از مشکلات اساسی کتاب و کتابخوانی است.


ˈمرتضی علی آبادیˈ روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان افزود: با عنایت به نامگذاری سالجاری با محوریت فرهنگ، مسوولین نهادهای فرهنگی وظیفه خطیری بر عهده دارند و باید تلاش کرد تا در برخورد با معضلات فرهنگی ابتدا ریشه ها و عوامل مشکلات را پیدا کرد.
وی دسترسی به منابع مکتوب و کتاب را آسان خواند و ادامه داد: علاوه بر کتابخانه های عمومی اگر تعداد کتابخانه های حوزوی، دانشگاهی، مدارس و مساجد را نیز در نظر بگیریم دسترسی به کتاب سهل است اما فرهنگ مطالعه وجود ندارد.
وی نواختن زنگ مطالعه در سال 92 توسط ریاست جمهور در مدارس را متذکر و اضافه کرد: این عمل نشان از اهمیت موضوع در نظر مدیران عالی کشور دارد و توجه ویژه به شروع کار فرهنگی در سنین کودکی را گوشزد می کند.
وی با اشاره به ساختار غیر دولتی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و نقش پر رنگ انجمن های شهرستانی در تصمیم گیری امور کتابخانه های عمومی اظهار داشت: از همکاری نهضت مطالعه مفید که در نوع خود یک قرارگاه فکری است استفاده می کنیم.
فرماندار شهرستان دامغان با بیان اینکه مدیران کل دستگاه های اجرایی نباید فقط مرکز استان را ببینند گفت: باید نگاه مدیران کل دستگاه های اجرایی تغییر کند و خدمت رسانی به کل استان معطوف شود.
وی با یادآوری اینکه در چند سال اخیر نمایشگاه کتاب فقط در مرکز استان برگزار شده است و شهرستان دامغان از این کار فرهنگی محروم بوده است، از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواست تا ماه مبارک رمضان زمینه برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در این شهرستان را فراهم کند.
علی آبادی تصریح کرد: همه دستگاه های فرهنگی باید در آنچه که قانونگذار به عهده آنها گذاشته با جدیت وارد شوند تا کمبودها و مشکلات فرهنگی برطرف شود.
وی بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید از تمام توان و ظرفیت های موجود فرهنگی شهرستان دامغان در راه ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بکار گرفته شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان لزوم بازنگری در آسیب ها را متذکر و اضافه کرد: در جامعه نوین نگاه ها همه به طرف منفعت گرایی است و باید برای مردم اثبات کنیم که کتاب خواندن دارای منفعت هایی بلند مدت است.
ˈمحبوبه امیر احمدیˈ با اشاره به اینکه در کتابخانه های عمومی این شهرستان به ازای هر شهروند 1.78 جلد کتاب وجود دارد، افزود: این شهرستان دارای 9 باب کتابخانه عمومی نهادی، دو کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.
وی تصریح کرد: چهار هزار و 800 نفر دامغانی عضو 9 باب کتابخانه عمومی نهادی شهر و روستا هستند.
وی با بیان اینکه 443 صندلی مطالعه در کتابخانه های عمومی این شهرستان وجود دارد اظهار داشت: 156 هزار و 567 عنوان کتاب و 126 هزار و 302 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان وجود دارد.
وی با یادآوری اینکه سال گذشته خیرین دامغانی بیش از 11 میلیون ریال به این کتابخانه ها کمک کردند، خاطرنشان ساخت: یک هزار و 397 جلد کتاب، یک دستگاه کامپیوتر و یک دستگاه فتوکپی نیز از سوی خیرین به این نهادها کمک شده است.ک/3
599/608
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن