تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804396418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سپاه پاسداران، وظیفه نگهبانی از انقلاب اسلامی عهده دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سپاه پاسداران، وظیفه نگهبانی از انقلاب اسلامی عهده دارد کیش -ایرنا-ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در بیانیه ای اعلام کرد : سپاه پاسداران وظیفه نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در همه شرایط دارد و در ابعاد مختلف معنوی، نظامی و علمی در خدمت نظام اسلامی است .


به گزارش یکشنبه ایرنا ازناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش ،دراین بیانیه که به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر شده آمده است: درنخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گردهم جمع شدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پی ریزی کردند.
این بیانیه می افزاید : حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال 1358 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تاسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.
سپاه در دوران تشکیل، صرفا نیروی شهری به حساب می آمد که با توجه به شرایط خاص انقلابی در جامعه و پراکندگی قوای انتظامی، ماموریت حفظ نظم عمومی را عهده دار شده بود و در مقابل ضد انقلاب و منافقان به مبارزه می پرداخت.
با اوجگیری دسیسه های دشمنان و گروهک های ضدانقلاب در نقاطی چون کردستان، خوزستان و گنبد، سپاه پاسداران، برای مقابله با آنها بسیج شد و خصوصا در کردستان هنگامی که شورش های مسلحانه در نقاط کوهستانی کردنشین متمرکز شد، سپاه به طور جدی مقابل اشرار و ضد انقلاب صف آرایی کرد.
این بیانیه می افزاید :با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، سپاه پاسداران بزرگترین افتخار خود را رقم زد و با وجود همه موانع همراه با خیل عظیم بسیجیان و در کنار ارتش به مبارزه علیه رژیم بعثی پرداخت.
پس از جنگ تحمیلی نیز سپاه علاه بر فعالیت های رزمی و دفاعی و آموزشی در عرصه های مختلف سازندگی از جمله سد سازی، راهسازی، پروژه های کشاورزی، تولید قطعات صنعتی و ... حضور فعال دارد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : سپاه پاسداران اگر چه هویتی نظامی دارد اما نظامیگری در واقع یک بعد از ابعاد هویت مقدس این نهاد مکتبی - مردمی است و طبق اصل 150 قانون اساسی سپاه پاسداران وظیفه نگهبانی ازانقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در همه شرایط دارد و درابعاد مختلف معنوی، نظامی وعلمی و ... در خدمت نظام اسلامی است .
سپاه با این پشتوانه ی عظیم الهی و مکتبی، به اضافه ی نیروی انسانی مخلص، فداکار، آگاه، معتقد و متعهد به مبانی اسلامی، مکتب و ولایت با بهره گیری از سال ها تجربه، تخصص و بینش فنی، امروز به صورت مجموعه ای چون «بنیان مرصوص» است که انقلاب و نظام اسلامی را مانند دژی نفوذ ناپذیر در بر گرفته و از هر خطر و توطئه ای مصونیت می بخشد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : این نهاد مقدس و انقلابی طی 36 سال گذشته، حتی برای لحظه ای سنگرهای دفاع از انقلاب، نظام و آرمانهای والای آن رادر هیچ زمینه ای خالی نگذاشته است. حوادث مختلف دوران انقلاب به بیان ضرورت و این فکر والای حضرت امام (ره) در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به اثبات رساند که اگر سپاه نبود در حوادث مختلفی که درکوران انقلاب پیش آمد، انقلاب ضربات جبران ناپذیری می خورد و واقعا این جمله ی تاریخی امام (ره) مصداق پیدا کرد که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
در پایان بیانیه ضمن تبریک این روز بزرگ به مقام معظم رهبری و عموم پاسداران و بسیجیان ولایتمدار، بر تبعیت آگاهانه و سرشار از بصیر ت پاسداران جان بر کف ولایت ازمقام معظم فرماندهی کل قوا تاکید کرده واستمرار این راه پرافتخار وعزتمند را نشان افتخاری ماندگار برای آحاد پاسداران وبسیجیان سرافراز می داند.ک/3
1641/668
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن