تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813195117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخاب مسیر روشن زندگی نوجوانان در گرو شکوفاشدن باورهای دینی آنهاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد حوزه : انتخاب مسیر روشن زندگی نوجوانان در گرو شکوفاشدن باورهای دینی آنهاست یزد - ایرنا - استاد حوزه علمیه قم گفت: انتخاب مسیر روشن زندگی نوجوانان در گرو شکوفا کردن اعتقادات و باورهای دینی آنهاست .


به گزارش ایرنا، ، حجت الاسلام ˈمحمد حسن راستگو ˈ در همایش تعلیم و تربیت اسلامی که با حضور بیش از هزار دانش آموز دختر مقطع دبیرستان در سالن همایش های سنگ آهن بافق برگزار شد به ضرورت تعلیم و تربیت در دوران نوجوانی اشاره کرد و افزود: از مسائل مهم دوران نوجوانی تعلیم وتربیت است که عدم توجه به آن این مسئله را در زندگی آینده این قشر سخت تر می کند .
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پذیرش مسائل دینی و اعتقادی در این گروه سنی بالاتر است، گفت: چون نوجوانان گرفتاری های فکری زیادی ندارند و درگیر مسائل اجتماعی و اقتصادی نیستند با آنها می توان راحت تر مسائل و مفاهیم دینی را مطرح کرد .
حجت الاسلام راستگو ادامه داد: می توان با شکوفا کردن اعتقادات نوجوانان ،مسیر روشن تری برای زندگی مشخص کرد و برقراری روابط دوستانه و صمیمی با نسل جوان و نوجوان در آگاهی بخشی به این آنها مهم خواهد بود .
وی همچنین با اشاره به اینکه حرکت و برنامه ریزی، تلاش و توان ایجاد می کند، افزود: داشتن برنامه به زندگی، رفتار و اعمال نوجوانان جهت می دهد و اگر این حرکت و برنامه ریزی درست و دقیق باشد نوجوان را به انجام کارهای برنامه ریزی شده و مثبت وا می دارد و از کارهای بد جلوگیری می کند.
این روحانی تصریح کرد: حضور نوجوانان در کلاس های آموزشی دینی و تربیتی موجب آشنایی آنها با اصول اعتقادی شده و از لغزش و انحرافشان جلوگیری می کند .
حجت الاسلام راستگو شناخت و توجه به نیازهای اصلی نوجوانان را وظیفه هر مربی دانست و گفت: نوجوان آرمان ها و ایده های عالی را دنبال می کند و دارای هدف های شخصی و اجتماعی است بنابر این اگر قدرت تشخیص و تمیز دادن در جوانان و نوجوان افزایش یابد به موضوع ها و مسائل اخلاقی ، فلسفی و دینی علاقه مند می شوند .
این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر نقش مهم خانواده ها در تعلیم و تربیت اسلامی بیان داشت: خانواده ها با داشتن یک روش تربیتی مشخص و آماده سازی فضای خانواده ای با صفا صمیمیت و بدون جنگ و دعوا ، برنامه ریزی صحیح و اسلامی یرای فرزندان خود داشته باشند.ک2
7543/1968
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن