محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845363062
علو مقام حضرت زهرا(س) درتمامی اعصار جریان دارد
واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:
علو مقام حضرت زهرا(س) درتمامی اعصار جریان دارد تهران- ایرنا- علو مقام حضرت زهرا (س) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نیست و در تمامی اعصار جریان دارد. رسول اکرم(ص) در کلامی صراحتاً فاطمه (س) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می نمایند.
به گزارش خبرنگاز حوزه ادبیات ایرنا، حضرت فاطمه زهرا(س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است. این عقیده برگرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طیف از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت بوده ، اما دارای مضمونی واحد هستند.
در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (ص) می فرمایند: ˈفاطمه سرور زنان جهانیان استˈ. اگرچه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال زدنی می باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده زنان عصر خویش بوده است.
ولی علو مقام حضرت زهرا (س) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی باشد و در تمامی اعصار جریان دارد. لذا به همین دلیل است که پیامبر اکرم (ص) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه (س) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می نمایند.
اما نکته ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می شود و آن این است که اگر فاطمه (س) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می تواند به عالی ترین رتبه های روحانی نائل گردد. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می توان به آیه تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره نمود که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است. این آیات با تکیه بر توفیق الهی، در مقالات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما در این قسمت به طور مختصر و با رعایت اختصار، به مطالعه شخصیت و زندگانی آن بزرگوار خواهیم پرداخت.
** القاب، کنیه ها
نام مبارک آن حضرت، فاطمه (س) است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه، نیز ذکر شده است.
فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که: پیروان فاطمه (علیها السلام) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.
زهرا به معنای درخشنده است و از امام ششم، امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که: ˈچون دخت پیامبر در محرابش می ایستاد (مشغول عبادت می شد)، نورش برای اهل آسمان می درخشید؛ همانطور که نور ستارگان برای اهل زمین می درخشد.ˈ
صدّیقه به معنی کسی است که به جز راستی چیزی از او صادر نمی شود. طاهره به معنای پاک و پاکیزه، مبارکه به معنای با خیر و برکت، بتول به معنای بریده و دور از ناپاکی، راضیه به معنای راضی به قضا و قدر الهی و مرضیه یعنی مورد رضایت الهی.
کنیه های فاطمه (س) نیز عبارتند از ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه، ام ابیها و...
ام ابیها به معنای مادر پدر می باشد و رسول اکرم (ص) دخترش را با این وصف می ستود؛ این امر حکایت از آن دارد که فاطمه (س) بسان مادری برای رسول خدا بوده است. تاریخ نیز گواه خوبی بر این معناست؛ چه هنگامی که فاطمه در خانه پدر حضور داشت و پس از وفات خدیجه (س) غمخوار پدر و مایه پشت گرمی و آرامش رسول خدا بود و در این راه از هیچ اقدامی مضایقه نمی نمود، چه در جنگها که فاطمه بر جراحات پدر مرهم می گذاشت و چه در تمامی مواقف دیگر حیات رسول خدا.
** مادرِ پدر
همانگونه که می دانیم، نام پدر فاطمه (س) محمد بن عبدالله (ص)است که او رسول گرامی اسلام، خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند می باشد. مادر حضرتش خدیجه دختر خویلد، از زنان بزرگ و شریف قریش بوده است. او نخستین بانویی است که به اسلام گرویده است و پس از پذیرش اسلام، تمامی ثروت و دارایی خود را در خدمت به اسلام و مسلمانان مصرف نمود. خدیجه در دوران جاهلیت و دوران پیش از ظهور اسلام نیز به پاکدامنی مشهور بود؛ تا جایی که از او به طاهره (پاکیزه) یاد می شد و او را بزرگ زنان قریش می نامیدند.
** ولادت
حضرت فاطمه زهرا (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد. اکثر مفسران شیعی و عده ای از مفسران بزرگ اهل تسنن نظیر فخر رازی، آیه آغازین سوره کوثر را به فاطمه (س) تطبیق نموده اند و او را خیر کثیر و باعث بقا و گسترش نسل و ذریه پیامبر اکرم ذکر نموده اند.
** مکارم اخلاق
سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است. ما در این مجال جهت رعایت اختصار تنها به سه مورد اشاره می نماییم. اما دوباره تأکید می کنیم که این موارد، تنها بخش کوچکی از مکارم اخلاقی آن حضرت است.
از جابر بن عبدالله انصاری، صحابی پیامبر (ص) منقول است که: مردی از اعراب مهاجر که فردی فقیر مستمند بود، پس از نماز عصر از رسول اکرم (ص) طلب کمک و مساعدت نمود. حضرت فرمود که من چیزی ندارم. سپس او را به خانه فاطمه (س) که در کنار مسجد و در نزدیکی خانه رسول خدا قرار داشت، راهنمایی نمودند. آن شخص به همراه بلال (صحابی و مؤذن رسول خدا) به در خانه حضرت فاطمه (س) آمد و بر اهل بیت رسول خدا سلام گفت و سپس عرض حال نمود. حضرت فاطمه (س) با وجود اینکه سه روز بود خود ، پدر و همسرش در نهایت گرسنگی به سر می بردند، چون از حال فقیر آگاه شد، گردن بندی را که فرزند حمزه، دختر عموی حضرت به ایشان هدیه داده بود و در نزد آن بزرگوار یادگاری ارزشمند محسوب می شد، از گردن باز نمود و به اعرابی فرمود: این را بگیر و بفروش؛ امید است که خداوند بهتر از آن را نصیب تو نماید. اعرابی گردن بند را گرفت و به نزد پیامبر اکرم (ص) بازگشت و شرح حال را گفت. رسول خدا (ص) از شنیدن ماجرا، متأثر گشت و اشک از چشمان مبارکش فرو ریخت و به حال اعرابی دعا فرمود. عمار یاسر (از اصحاب پیامبر) برخاست و اجازه گرفت و در برابر اعطای غذا، لباس، مرکب و هزینه سفر به اعرابی، آن گردن بند را از او خریداری نمود. پیامبر اسلام (ص) از اعرابی پرسید: آیا راضی شدی؟ او در مقابل، اظهار شرمندگی و تشکر نمود. عمار گردن بند را در پارچه ای یمانی پیچیده و آنرا معطر نمود و به همراه غلامش به پیامبر هدیه داد. غلام به نزد پیامبر (ص) آمد و جریان را باز گفت. حضرت رسول (ص) غلام و گردن بند را به فاطمه (س) بخشید. غلام به خانه صدیقه اطهر آمد. زهرا (س)، گردن بند را گرفت و غلام را در راه خدا آزاد نمود.
گویند غلام در این هنگام تبسم نمود. هنگامی که علت را جویا شدند، گفت: چه گردن بند با برکتی بود، گرسنه ای را سیر کرد و برهنه ای را پوشانید، پیاده ای را صاحب مرکب و فقیری را بی نیاز کرد و غلامی را آزاد نمود و سرانجام به نزد صاحب خویش بازگشت.
امام حسن مجتبی در ضمن بیانی، عبادت فاطمه (س)، توجه او به مردم و مقدم داشتن آنان بر خویشتن، در عالی ترین ساعات راز و نیاز با پروردگار را این گونه توصیف می نمایند: ˈمادرم فاطمه را دیدم که در شب جمعه ای در محراب عبادت خویش ایستاده بود و تا صبحگاهان، پیوسته به رکوع و سجود می پرداخت و شنیدم که بر مردان و زنان مؤمن دعا می کرد، آنان را نام می برد و بسیار برایشان دعا می نمود اما برای خویشتن هیچ دعایی نکرد. پس به او گفتم: ای مادر، چرا برای خویش همانگونه که برای غیر، دعا می نمودی، دعا نکردی؟ فاطمه (س) گفت: پسرم ! اول همسایه و سپس خانه.ˈ
** ازدواج و فرزندان آن حضرت
امام علی (س) از خواستگاران فاطمه (س) بود و حضرت رسول به امر الهی با این وصلت موافقت نمود. در روایات متعددی نقل گشته است که پیامبر اکرم (ص) فرمود: اگر علی نبود، فاطمه همتایی نداشت. حضرت فاطمه (علیها السلام) با مهری اندک (بر خلاف رسوم جاهلی که مهر بزرگان بسیار بود) به خانه امام علی (ع) قدم گذارد. ثمره این ازدواج مبارک، 5 فرزند به نامهای حسن، حسین، زینب، ام کلثوم و محسن (که در جریان وقایع پس از پیامبر (ص) سقط شد)، بود. امام حسن و امام حسین (ع) از امامان 12 گانه می باشند که در دامان چنین مادری تربیت یافته اند و 9 امام دیگر (به غیر از امام علی (ع) و امام حسن (ع)) از ذریه امام حسین (ع) می باشند و بدین ترتیب و از طریق فاطمه (ع) به رسول خدا (ص)منتسب می گردند و از ذریه ایشان به شمار می روند. و به خاطر منسوب بودن ائمه طاهرین (به غیر از امیر مؤمنان (علیه السلام)) به آن حضرت، فاطمه (س) را ˈام الائمهˈ (مادر امامان) گویند.
زینب (س) که بزرگترین دختر فاطمه (س) به شمار می آید، بانویی عابد و پاکدامن و عالم بود. او پس از واقعه عاشورا، و در امتداد حرکت امام حسین (ع)، آن چنان قیام حسینی را نیکو تبیین نمود، که پایه های حکومت فاسق اموی به لرزه افتاد و صدای اعتراض مردم نسبت به ظلم و جور یزید بارها و بارها بلند شد. تا جایی که حرکتهای گسترده ای بر ضد ظلم و ستم او سازمان گرفت. آنچه از جای جای تاریخ درباره عبادت زینب کبری (ع) بدست می آید، آنست که حتی در سخت ترین شرایط و طاقت فرساترین لحظات نیز راز و نیاز خویش با پروردگار خود را ترک ننمود و این عبادت و راز و نیاز او نیز ریشه در شناخت و معرفت او نسبت به ذات مقدس ربوبی داشت.
ام کلثوم نیز که در دامان چنین مادری پرورش یافته بود، بانویی جلیل القدر و خردمند و سخنور بود که او نیز پس از عاشورا به همراه زینب (س) حضور داشت و نقشی عمده در آگاهی دادن به مردم ایفا نمود.
**فاطمه (علیها السلام) در خانه
حضرت فاطمه (س) با آن همه فضیلت، همسری نیکو برای امیر مؤمنان بود. تا جایی که روایت شده هنگامی که علی (س) به فاطمه (س) می نگریست، غم و اندوهش زدوده می شد. فاطمه (س) هیچگاه حتی اموری را که می پنداشت امام علی (علیه السلام) قادر به تدارک آنها نیست، از او طلب نمی نمود. اگر بخواهیم هر چه بهتر رابطه زناشویی آن دو نور آسمان فضیلت را بررسی نماییم، نیکوست از امام علی (ع) بشنویم؛ چه آن هنگام که در ذیل خطبه ای به فاطمه (ع) با عنوان بهترین بانوی جهانیان مباهات می نماید و او را از افتخارات خویش بر می شمرد و یا آن هنگام که می فرماید: ˈبخدا سوگند که او را به خشم در نیاوردم و تا هنگامی که زنده بود، او را وادار به کاری که خوشش نیاید ننمودم؛ او نیز مرا به خشم نیاورد و نافرمانی هم ننمود.ˈ
**مقام حضرت زهرا (س) و جایگاه علمی ایشان
فاطمه زهرا (س) در بین مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست، بلکه آن حضرت همتای امیر المؤمنین(ع) می باشد.
اگر بخواهیم مقام علمی فاطمه (س) را درک کنیم و به گوشه ای از آن پی ببریم، شایسته است به گفتار او در خطبه فدکیه بنگریم؛ چه آنجا که استوارترین جملات را در توحید ذات اقدس ربوبی بر زبان جاری می کند، یا آن هنگام که معرفت و بینش خود را نسبت به رسول اکرم آشکار می سازد و یا در مجالی که در آن خطبه، امامت را شرح مختصری می دهد. جای جای این خطبه و احتجاجات این بانوی بزرگوار به قرآن کریم و بیان علت تشریع احکام، خود سندی محکم بر اقیانوس بی کران علم اوست که متصل به مجرای وحی است (قسمتی از این خطبه در فراز آخر مقاله خواهد آمد). از دیگر شواهدی که به آن وسیله می توان گوشه ای از علو مقام فاطمه (س) را درک نمود، مراجعه زنان و یا حتی مردان مدینه در مسائل دینی و اعتقادی به آن بزرگوار می باشد که در فرازهای گوناگون تاریخ نقل شده است. همچنین استدلالهای عمیق فقهی فاطمه (علیها السلام) در جریان فدک (که مقداری از آن در ادامه ذکر خواهد گردید)، به روشنی بر احاطه فاطمه (س) بر سراسر قرآن کریم و شرایع اسلامی دلالت می نماید.
**مقام عصمت
در بیان عصمت فاطمه (س) و مصونیت او نه تنها از گناه و لغزش بلکه از سهو و خطا، استدلال به آیه تطهیر ما را بی نیاز می کند. ما در این قسمت جهت جلوگیری از طولانی شدن بحث، تنها اشاره می نماییم که عصمت فاطمه (س) از لحاظ کیفیت و ادله اثبات همانند عصمت سایر ائمه و پیامبر است .
**بیان عظمت فاطمه از زبان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)
رسول اکرم (ص)، بارها و بارها فاطمه (س) را ستود و از او تجلیل نمود. در مواقع بسیاری می فرمود: ˈپدرش به فدایش بادˈ و گاه خم می شد و دست او را می بوسید. به هنگام سفر از آخرین کسی که خداحافظی می نمود، فاطمه (س) بود و به هنگام بازگشت به اولین محلی که وارد می شد، خانه او بود.
عامه محدثین و مسلمانان از هر مذهب و با هر عقیده ای، این کلام را نقل نموده اند که حضرت رسول می فرمود: ˈفاطمه پاره تن من است هر کس او را بیازارد مرا آزرده است.ˈ از طرفی دیگر، قرآن کریم پیامبر (ص) را از هر سخنی که منشأ آن هوای نفسانی باشد، بدور دانسته و صراحتاً بیان می دارد که هر چه پیامبر می فرماید، سخن وحی است. پس می توان دریافت که این همه تجلیل و ستایش از فاطمه (س)، علتی ماورای روابط عاطفی مابین پدر و فرزند دارد. پیامبر اکرم (ص) نیز خود به این مطلب اشاره می فرمود. گاه در جواب خرده گیران، لب به سخن می گشود که خداوند مرا به این کار امر نموده و یا می فرمود: ˈمن بوی بهشت را از او استشمام می کنم.ˈ
اما اگر از زوایای دیگر به بحث بنگریم و حدیث نبوی را در کنار آیات شریفه قرآن کریم قرار دهیم، مشاهده می نماییم قرآن کریم عقوبت کسانی که رسول خدا (ص) را اذیت نمایند، عذابی دردناک ذکر می کند. و یا می فرماید کسانی که خدا و رسول را اذیت نمایند، خدا آنان را در دنیا از رحمت خویش دور می دارد و برای آنان عذابی خوار کننده آماده می نماید. پس به نیکی مشخص می شود که رضا و خشنودی فاطمه (س)، رضا و خشنودی خداوند است و غضب او نیز باعث غضب خداست. به بیانی دقیق تر، او مظهر رضا و غضب الهی است. چرا که نمی توان فرض نمود، شخصی عملی را انجام دهد و بدان وسیله فاطمه (س) را بیازارد و موجب آزردگی پیامبر (صلی) گردد و بدین سبب مستوجب عقوبت الهی شود، اما خداوند از آن شخص راضی و به عمل او خشنود باشد و در عین رضایت، او را مورد عقوبتی سنگین قرار دهد.
نکته ای دیگر که از قرار دادن این حدیث در کنار آیات قرآن کریم بدست می آید، آنست که رضای فاطمه (س)، تنها در مسیر حق بدست می آید و غضب او فقط در انحراف از حق و عدول از اوامر الهی حاصل می شود و در این امر حتی ذره ای تمایلات نفسانی و یا انگیزه های احساسی مؤثر نیست. چرا که از مقام عدل الهی، بدور است شخصی را به خاطر غضب دیگری که برخواسته از تمایل نفسانی و یا عوامل احساسی مؤثر بر اراده اوست، عقوبت نماید.
*فاطمه (س) پس از پیامبر
با وفات پیامبر اکرم (ص)، فاطمه (س) غرق در سوگ و ماتم شد. از یک طرف نه تنها پدر او بلکه آخرین فرستاده خداوند و ممتازترین مخلوق او، از میان بندگان به سوی خداوند، بار سفر بسته بود. هم او که در وجود خویش برترین مکارم اخلاقی را جمع نموده و با وصف صاحب خلق عظیم، توسط خداوند ستوده شده بود. هم او که با وفاتش باب وحی تشریعی بسته شد؛ از طرفی دیگر حق وصی او غصب گشته بود. و بدین ترتیب دین از مجرای صحیح خود، در حال انحراف بود. فاطمه (س) هیچگاه غم و اندوه خویش را در این زمینه کتمان نمی نمود. گاه بر مزار پیامبر (ص) حاضر می شد و به سوگواری می پرداخت و گاه تربت شهیدان احد و مزار حمزه عموی پیامبر را برمی گزید و درد دل خویش را در آنجا بازگو می نمود. حتی آن هنگام که زنان مدینه علت غم و اندوه او را جویا شدند، در جواب آنان صراحتاً اعلام نمود که محزون فقدان رسول خدا و مغموم غصب حق وصی اوست.
*سخنان فاطمه
از فاطمه (س) سخنان فراوانی بر جای مانده، که پاره ای از آنان مستقیماً از او نقل شده است و به نیکی می توان گوشه ای از علو مقام و ژرفای علم و معرفت او را در این کلمات دریافت و پاره ای دیگر نیز بواسطه او، از وجود پیامبر اکرم (ص) روایت گشته است که به نوبه خود بیانگر ارتباط نزدیک او با رسول خدا (ص) و عمق درک و فهم فاطمه (س) می باشد. در این مجال، جهت رعایت اختصار تنها به دو مورد از کلماتی که مستقیماً از فاطمه (س) نقل شده اشاره می نماییم: قال مولاتنا فاطمة الزهرا (علیها السلام): ˈمن اصعد الی الله خالص عبادته، اهبط الله عزوجل الیه افضل مصلحتهˈ
فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمود: ˈهر کس عبادت خالص خود را به سوی پروردگار بالا بفرستد، خداوند برترین مصلحت خود را به سوی او می فرستد.
میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر تمامی مسلمانان جهان مبارکباد.
فراهنگ(2)**1355**
انتهای پیام /*
Contact the editor:
[email protected]
31/01/1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]
صفحات پیشنهادی
همه باید به حضرت زهرا(س) اقتدا کنیم
مشعل فروزنده انقلاب همه باید به حضرت زهرا س اقتدا کنیم تهران - ایرنا - حضرت امام خمینی ره فرمود همه باید به حضرت زهرا س اقتدا کنیم و دستورمان را از اسلام به وسیله او و فرزندان او بگیریم ما بسیاری از موفقیت ها را مرهون خدمتهای شما بانوان میدانیم شما هستید که علاوه بر آنکجشن میلاد حضرت زهرا(س) در شوش برگزار شد
جشن میلاد حضرت زهرا س در شوش برگزار شد شوش - ایرنا - جشن میلاد بانوی دو عالم ام ابیها حضرت فاطمه زهرا س شنبه شب در آستان مقدس حضرت دانیال نبی ع در شوش برگزار شد به گزارش ایرنا مردم ولایتمدار شهرها و روستاهای شوش در خجسته میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا س و فرزند خلفش حامام جمعه اصفهان: عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) اعتقادات ما را محکم می کند
امام جمعه اصفهان عزاداری شهادت حضرت زهرا س اعتقادات ما را محکم می کند اصفهان-ایرنا- نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اصفهان گفت مهم خواندن عزاداری شهادت حضرت زهرا س جدا از درس بودن برای شیعیان باعث استحکام اعتقاد و شیعه بودن پیروان آن حضرت است به گزارش روز شنبه ایرنا بگزارش تصویری - آخرین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مقام معظم رهبری
آخرین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا س با حضور مقام معظم رهبری شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰ ۴۵جشن مردمی میلاد حضرت زهرا(س) در چهار هزار مسجد فارس برگزار می شود
جشن مردمی میلاد حضرت زهرا س در چهار هزار مسجد فارس برگزار می شود شیراز - ایرنا- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا س و هفته بزرگداشت روز زن جشن های مردمی در بیش از چهار هزار مسجد و حسینیه استان فارس برگزار می شود به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدشخصیت حضرت زهرا(س) را برای نسل امروز معاصرسازی کنید
شخصیت حضرت زهرا س را برای نسل امروز معاصرسازی کنید تهران - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت شخصیت حضرت زهرا س را باید برای نسل امروز معاصرسازی کرده و آن حضرت را صرفا یک بانو که بین در و دیوار قرار گرفت به نسل جوان معرفی نکنید به گزارش خبرنگار حوزهجشن میلادحضرت زهرا(س) در400پایگاه مقاومت بسیج گلستان برگزارمی شود
جشن میلادحضرت زهرا س در400پایگاه مقاومت بسیج گلستان برگزارمی شود گرگان - ایرنا- مسوول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه نینوا گلستان گفت جشن های میلاد حضرت زهرا س هفته زن و گرامیداشت مقام مادر با عنوان میلاد کوثر در افزون بر 400پایگاه مقاومت و حوزه های بسیج استان با حضور اقشار مامام جمعه فرمهین:حضرت زهرا(س) الگوی بانوان در تمام ابعاد انسانی است
امام جمعه فرمهین حضرت زهرا س الگوی بانوان در تمام ابعاد انسانی است فراهان-ایرنا-امام جمعه فرمهین گفت حضرت زهرا س به عنوان سیده زنان عالم الگوی حقیقی برای بانوان و در تمام ابعاد انسانی سرآمد است حجت الاسلام علی درستکار در خطبه های نماز جمعه افزود فاطمه زهرا س و امام راحل رهحضرت زهرا(س) الگوی واقعی برای عالم است
عضو حقوقدان شورای نگهبان حضرت زهرا س الگوی واقعی برای عالم است تهران بزرگ - ایرنا - عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت حضرت زهرا س نه تنها الگوی مسلمانان بلکه الگوی واقعی برای عالم است به گزارش ایرنا محسن اسماعیلی شب دوشنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای کوثر شاملهمزمان با روز گرامیداشت مقام زن جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا(س) در شهرکرد برگزار میشود
همزمان با روز گرامیداشت مقام زنجشن بزرگ میلاد حضرت زهرا س در شهرکرد برگزار میشودرئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا س در شهرکرد خبر داد سوسن تمدن امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت به مناسبت«هزار آینه» به نام حضرت زهرا (س) روی صحنه میرود
فرهنگ و هنر تئاتر هزار آینه به نام حضرت زهرا س روی صحنه میرود نمایش هزار آینه به نویسندگی و کارگردانی محسن معینی و تهیه کنندگی نگین میرحسنی از 24 فروردین در برج میلاد به روی صحنه می رود به گزارش خبرگزاری مهر این نمایش به مناسبت ایام فاطمیه به زندگی پربرکت حضرت فاطمه زهتقویت جریان مومن و انقلابی در سینما/ مسافر آستانه: اولویت رسانههای تصویری حمایت ازآثار همسو با دغدغههای مقام
تقویت جریان مومن و انقلابی در سینما مسافر آستانه اولویت رسانههای تصویری حمایت ازآثار همسو با دغدغههای مقام معظم رهبری استمدیر عامل موسسه رسانههای تصویری گفت اولویت رسانههای تصویری حمایت از تولید آثاری است که به پیام مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۳ با عنسمینار میلاد حضرت زهرا(س) در لاهور برگزار میشود/ سخنرانی بانوان شیعه فرانسوی درباره مقام زن
دین و اندیشه سمینار میلاد حضرت زهرا س در لاهور برگزار میشود سخنرانی بانوان شیعه فرانسوی درباره مقام زن رئیس شورای بین المللی سیرت در لاهور از برگزاري سمینار میلاد حضرت زهرا س به مناسبت ولادت با سعادت آن حضرت و روز زن در لاهور خبر داد به گزارش خبرگزاری مهر علیرضا کاظمی رئیسمراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) در فرانسه+تصاویر
مراسم جشن ولادت حضرت زهرا س در فرانسه تصاویرجشن ولادت حضرت فاطمه س با حضور بانوان شیعه مقیم فرانسه در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس همراه با اهدای کتاب شخصیت حضرت زهرا س آیتالله مکارم شیرازی برگزار شد به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس در ادامه برگزاانتشار بروشورکرامت های حضرت فاطمه زهرا (س) در آلبانی
انتشار بروشورکرامت های حضرت فاطمه زهرا س در آلبانی تهران- ایرنا- به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا س بروشور کرامت های این بانوی بزرگوار به زبان آلبانیایی ترجمه و منتشر شد به گزارش روز شنبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این بروشور شامل کرامت ها و درجات آن حضرت است کهبرگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) درحرم کریمه اهل بیت
برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا س درحرم کریمه اهل بیت قم - ایرنا- مراسم جشن میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام سرور بانوان دو عالم حضرت فاطمه زهرا س با حضور مسوولان استان سادات و مردم متدین قم شنبه شب در حرم مطهر حضرت معصومه س در قم برگزار شد به گزارش ایرنا در این مراسم علاوهحضرت زهرا (س) بهترین اسوه برای زندگی اسلامی است
حضرت زهرا س بهترین اسوه برای زندگی اسلامی است مراغه - ایرنا - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه گفت حضرت زهرا س بهترین اسوه برای امت مسلمان و زندگی اسلامی است حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده روز جمعه در همایش سلامت در جامعه افزود اسوه قرار دادن ائمه اطهار ع در زند-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها