تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821078549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک گروه شبه نظامی مسوولیت انفجار در قاهره را بر عهده گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک گروه شبه نظامی مسوولیت انفجار در قاهره را بر عهده گرفت تهران - ایرنا - گروه شبه نظامی ˈاجناد مصرˈ مسوولیت انفجار جمعه شب در قاهره را بر عهده گرفت.


به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری ˈرویترزˈ، این بمب در میدان ˈلبنانˈ در قاهره پایتخت مصر منفجر و به کشته و زخمی شدن دو افسر پلیس منجر شد.
گروه اجناد مصر در ماه ژانویه (دی/بهمن) اعلام کرد که ˈعوامل جنایتکارˈ در دولت تحت حمایت ارتش این کشور را هدف حملات خود قرار خواهد داد.
این گروه از آن زمان تا کنون مسوولیت دستکم شش حمله تروریستی از جمله انفجاری که ماه (میلادی) جاری در مقابل دانشگاه قاهره رخ داد را بر عهده گرفته است. انفجار مذکور به کشته شدن دو نفر از جمله یک مقام بلند پایه امنیتی منجر شد.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی مصر به نقل از بیانیه وزارت کشور، در حمله ای جداگانه که اوایل بامداد امروز (یکشنبه) رخ داد، یک افسر پلیس و یک سرباز مصری حین گشت زنی در محور ارتباطی ˈسوئزˈ به قاهره به ضرب گلوله مهاجمان مسلح از پا درآمدند.
شبه نظامیان افراط گرا از زمان سرنگونی حکومت ˈمحمد مرسیˈ نخستین رییس جمهوری منتخب مصر در ماه ژوییه (تیر ماه) به دست ارتش این کشور، حملات خود علیه نیروهای امنیتی مصر را افزایش داده اند.
طبق آمار رسمی، از ماه ژوییه تا کنون بیش از 500 نفر که بیشترشان نیروهای امنیتی بوده اند در نتیجه حملات تروریستی مهاجمان در مصر کشته شده اند.
اکثر این حملات در شبه جزیره ˈسیناˈ رخ داده است، اما در ماه های اخیر حملاتی نیز در ˈدلتای نیلˈ و در شهر قاهره نیز به وقوع پیوسته است.
در این میان، بیش از 15 هزار نفر از اسلام گرایان و عمدتا حامیان گروه ˈاخوان المسلمینˈ نیز که مرسی عضو آن بود، بازداشت شدند و از این تعداد، صدها نفر نیز به اعدام محکوم شده اند.
مقامات دولت موقت مصر گروه اخوان المسلمین را عامل این حملات دانسته و آن را به عنوان ˈسازمانی تروریستیˈ معرفی کرده اند.
اخوان المسلمین این اتهامات را رد کرده است.
ناآرامی ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است در ماه مه (خرداد) برگزار شود، امنیت و صنعت گردشگری این کشور را به خطر انداخته است.
ˈایمن الظواهریˈ سرکرده شبکه تروریستی ˈالقاعدهˈ جمعه شب در پیام ضبط شده ای که بر روی اینترنت قرار داد، از افراط گرایان به خاطر حملاتشان علیه ارتش و نیروهای امنیتی مصر تقدیر کرد.
خاورم**9156**1651
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن