تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801626165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان کشته شدن یک بزرگ قومی و 22 شبه نظامی طالبان/ بازداشت 2 گروه سارق در کابل


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان
کشته شدن یک بزرگ قومی و 22 شبه نظامی طالبان/ بازداشت 2 گروه سارق در کابل
کشته شدن یک بزرگ قومی و 22 شبه نظامی طالبان، فارغ‌التحصیلی 136 پلیس از یک دوره آموزشی، بازداشت 2 گروه سارق در کابل از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان هستند.

خبرگزاری فارس: کشته شدن یک بزرگ قومی و 22 شبه نظامی طالبان/ بازداشت 2 گروه سارق در کابل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «مخلص افغان»، سخنگوی والی ولایت «پکتیکا» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که یک فرد انتحاری نخست «ببری زدران» یکی از بزرگان قومی منطقه «اورگون» این ولایت را به ضرب گلوله کشت و سپس با انفجار مواد همراهش، 3 غیرنظامی را زخمی کرد. براساس اطلاعیه‎ای که از سوی والی پکتیکا منتشر شده است، هدف از کشتن بزرگان قومی توسط شبه‌‎نظامیان طالبان ایجاد شکاف بین اقوام و شهروندان این ولایت است. بازداشت 2 گروه سارق در کابل دفتر مطبوعاتی فرمانده پلیس ولایت «کابل» با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 2 گروه چهار و پنج نفری را به اتهام دزدی از منازل مسکونی شهر کابل در منطقه «بگرامی» این ولایت بازداشت کردند. براساس این اطلاعیه به گفته نیروهای امنیتی، یک نفر از مجرمین در هنگام بازداشت کشته شده است. کشته شدن 8 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان «محمدعلی احمدی»، معاون والی ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامیان طالبان در منطقه «گیلان» این ولایت هشت شبه‎نظامی طالبان کشته شدند. به گفته احمدی، در این درگیری یک پلیس نیز کشته شده، همچنین چندین خودرو و جنگ افزار نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است. فارغ التحصلی 136 پلیس از یک دوره آموزشی دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرده که 136 پلیس پس از دوره آموزشی یک ماهه، مدرک فارغ‌التحصیلی خود را دریافت کرده‌اند. «عبدالغفار هوتک» فرمانده این مرکز آموزشی گفت که توانایی نیروهای امنیتی افغان با گذراندن دوره‌های آموزشی بیشتر خواهد شد. کشته و زخمی شدن 24 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «پکتیکا»، «قندهار»، «لوگر» و «غزنی» در 24 ساعت گذشته 14 شبه‎نظامی طالبان کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند. براساس این اطلاعیه، پنج حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از ولایت «قندهار» و «فراه» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است. سربریدن یک غیرنظامی در شمال افغانستان «جاوید بیداد» سخنگوی والی ولایت «فاریاب» در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که افراد مسلح ناشناس یک غیرنظامی را در حوزه اول شهر «میمنه» مرکز این ولایت سر بریدند. به گفته بیداد، تا هنوز انگیزه این قتل معلوم نیست اما 2 نفری که خانواده مقتول به آن‌ها مشکوک بودند از سوی پلیس بازداشت شده است. کشته و زخمی شدن 3 دانش آموز در سانحه رانندگی شمال افغانستان «محمد یونس پردیسی»، رئیس راهنمایی و رانندگی ولایت «پروان» در شمال افغانستان در گفت‏‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر منحرف شدن خودرو نوع 303 از جاده یک کودک کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند. به گفته پردیسی، این خودرو با انحراف از جاده در نزدیکی مدرسه «تجربوی»، منجر به کشته و زخمی شدن 3 دانش آموز شد. شبه‎نظامیان طالبان 6 نفر را در غرب افغانستان گروگان گرفتند «محمد رزاق یعقوبی»، فرمانده پلیس ولایت «فراه» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‌‎ها اظهار داشت که شبه‎نظامیان طالبان 6 نفر را در منطقه «قلعه کاه» این ولایت گروگان گرفتند. به گفته یعقوبی، تلاش نیروهای امنیتی افغان برای آزاد سازی این افراد که هویت‌شان مشخص نیست؛ جریان دارد. انتهای پیام/.

93/01/23 - 18:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن