تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820279365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزیدگان همایش شعر و نثر ادبی آرامش بهاری - فاطمی در مشهد تجلیل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برگزیدگان همایش شعر و نثر ادبی آرامش بهاری - فاطمی در مشهد تجلیل شدند مشهد – ایرنا – پنج برگزیده و نفرات اول تا سوم نخستین همایش ملی شعر و نثر ادبی ویژه طرح آرامش بهاری – فاطمی نوروز 93 شنبه شب در تالار نور مشهد تجلیل شدند.


به گزارش ایرنا، دبیر علمی این مراسم در مراسم اختتامیه آن گفت: شبهای شعر برای نخستین بار در کشور در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار و خراسان رضوی در این زمینه پیشگام شد.
ˈهادی منوریˈ افزود: 450 اثر شعر و نثر ادبی با موضوع حضرت فاطمه (س) از سراسر کشور به دبیرخانه همایش از 12 تا 28 اسفند ماه سال گذشته ارسال شد و از بین آنها با نظر هیات داروان هشت اثر انتخاب گردید.
وی بیان کرد: شب شعرهای آرامش بهاری – فاطمی نوروز 93 در هفت بقعه متبرکه خراسان رضوی شامل امامزاده محروق نیشابور، امامزاده سید حمزه کاشمر، امامزاده محمد عابد کاخک، امامزاده شعیب سبزوار، امامزاده ابراهیم قوچان، امامزاده یحیی میامی و گنبد خشتی مشهد برگزار شد.
او اظهار داشت: حس و تجربه ای مطلوبی که از برگزاری همایش ملی شعر و نثر ادبی در بقاع متبرکه حاصل شد ما را بر آن داشت تا در ایام دهه فاطمه سال آینده کنگره بین المللی شعر و نثر ادبی فاطمی را در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: چهارمین دوره از اجرای طرح ملی آرامش بهاری در نوروز امسال به دلیل تقارن آن با دهه فاطمه با موضوع آن حضرت در 126 بقعه متبرکه استان برگزار شد.
حجت الاسلام ˈحجت گنابادی نژادˈ افزود: طی 15 روز برگزاری این طرح بیش از سه میلیون زائر داخلی و خارجی از 27 کشور جهان به بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان رضوی مشرف شدند.
وی بیان کرد: امسال ویژه برنامه طرح آرامش بهاری – فاطمی با اهل قلم و صاحبان متون ادبی همراه شد و همایش ملی شعر و نثر ادبی با همکاری سه نهاد اوقاف، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.
او اظهار داشت: مراسم اختتامیه همایش ملی شعر و نثر ادبی با بزرگداشت ˈمحمد حسین جعفریانˈ؛ شاعر، مستندساز، روزنامه نگار و خبرنگار جنگی مشهدی مزین شد.
وی افزود: بیشتر شهرت جعفریان از شعرهای بلند و نیز از گزارش ها و مستندهایش در مورد جنگ های جهان (افغانستان، تاجیکستان، بوسنی، کوزوو، پاکستان و کشمیر، عراق، لبنان و غیره) بویژه ساخت مستند معروف ˈحماسه ناتمامˈ یا شیردره پنجشیر از زندگی احمد شاه مسعود است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم بهروز افخمی، نادر طالب زاده، علیرضا قزوه، محمود اکرامی، عبدالجواد موسوی و ... به عنوان مهمانان اختتامیه اولین کنگره شعر و نثر ادبی ˈآرامش، بهاری فاطمیˈ حضور داشتند.
7489/659
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن