تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820984130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيماريهاي قلبي از عوامل مرگ و مير در بهشهر است/ استقرار دستگاه ام آر آي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران صالح طبری:
بيماريهاي قلبي از عوامل مرگ و مير در بهشهر است/ استقرار دستگاه ام آر آي
بهشهر - خبرگزاری مهر: مدير شبكه بهداشت و درمان بهشهر: بيماريهاي قلبي، سرطان و تصادف از عوامل اصلي مرگ و مير در بهشهر است كه بايد در اين زمينه با فرهنگ سازي مناسب و پيشگيري هاي لازم از بروز اين بيماريها و عوامل جلوگيري كرد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقي صالح طبري عصر شنبه در نشست خبري  با خبرنگاران بهشهر به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: بيماريهاي قلبي، سرطان در صدر آمار مرگ و مير بهشهر قرار دارد و لذا بايد با اطلاع رساني مناسب در  جهت كاهش مرگ و مير ناشي از اين عوامل تلاش كنيم.

وي افزود: هفته سلامت فرصتي مناسب براي توجه كل جامعه به موضوع سلامت است كه بايد همه دستگاهها و نهادها در اين رابطه وارد شوند و امسال نيز با توجه به شعار"يك عمر سلامت با خود مراقبتي" بايد در جهت فرهنگ سازي مناسب اين مسئله تلاش كنيم.

صالح طبري با بيان اينكه مازندران از استانهايي است كه شيوع ديابت، فشار خون و چاقي در آن بالا است ادامه داد: لازمه سلامت توجه به تغذيه مناسب و سالم، توجه به ورزش همگاني، جلوگيري از كم تحركي و افزايش آموزش در بين آحاد مردم جامعه است.

وي گفت: متاسفانه در كشور ما سرانه مصرف گوشت قرمز و سفيد نسبت به دنيا پايين و مصرف روغن نسبت به جهان بالا  است و در مازندران با توجه به توليد ميوه و لبنيات فراوان متاسفانه سرانه مصرف ميوه و لبنيات پايين است.

مدير شبكه بهداشت بهشهر همچنين با اشاره به جمعيت بالاي 360 هزار نفري در شرق مازندران راه اندازي (ام آر آي) را  از ضروريات مهم دانست و خاطر نشان كرد: از دو سال گذشته اين مسئله با فوريت در حال بررسي است و در بيمارستان امام خميني(ره) بهشهر راه اندازي مي شود.

صالح طبري بيان داشت: تهيه اين دستگاه در حدود 50 ميليارد ريال هزينه دارد كه با بخش خصوصي هماهنگي لازم انجام و امضاء قرارداد بسته شده و در حال رايزني براي خريد اين دستگاه از آلمان هستيم.

وي گفت: فضاي مناسبي براي استقرار اين دستگاه در بيمارستان امام اختصاص يافته است كه در حال ساخت است و با ساخت فضا و ورود دستگاه ام آر آي توسط  بخش خصوصي ، خدمات مناسب درماني در اين راستا با تعرفه دولتي در اين بيمارستان به بيماران ارائه مي شود.

25 درصد گوشت مصرفي بهشهر بسته بندي است

مدير شبكه بهداشت و درمان بهشهر در ادامه با اشاره به چگونگي كشتار دام در بهشهر و ساخت و ساز كشتارگاه صنعتي در شرق مازندران اظهار داشت: با توجه به در دست ساخت بودن كشتارگاه صنعتي در نكا و پيشرفت حدود 10 درصدي آن به اذعان كارشناسان، توزيع گوشت سالم به شهروندان از مسائلي است كه بايد با دقت در آن وارد شويم.

صالح طبري بيان داشت: متاسفانه برخي از قصابان بهشهري از ذبح گوشت در دام شهر جويبار استقبال نمي كنند و با بهانه هاي مختلف از زير بار مسئوليت تهيه گوشت از دام شهر شانه خالي مي كنند در حالي كه قصابان نكا و گلوگاه در شهرهاي همجوار از دام شهر گوشت بهداشتي تهيه مي كنند.

وي با بيان اينكه ماشيني از سوي شهرداري ها براي حمل دام و فرآورده هاي گوشتي تهيه شده است يادآور شد: هزينه حمل دام به دام شهر رايگان است و دليلي براي عدم تمكين وجود ندارد و اگر دليل بعد مسافت و افزايش كرايه است كه اين مسئله رايگان است و اگر پولي دريافت شود بسيار ناچيز است.

صالح طبري گفت: هر دامي كه در داخل شهر بصورت بهداشتي و سالم ذبح شود نيز متحمل هزينه مي شود و هزينه بالا نمي تواند دليل قانع كننده اي براي عدم تهيه گوشت سالم از دام شهر باشد و قصابان موظف به تهيه گوشت سالم و توزيع  به شهروندان هستند.

مدير شبكه بهداشت و درمان بهشهر با اشاره به اينكه كار قصابي از چوبداري جدا است بيان داشت: متاسفانه برخي از قصابان بهشهر وظيفه و كار خود را با چوبداري اشتباه گرفته اند و منافع خود را در هر دو گزينه جستجو مي كنند كه به صلاح جامعه و سلامت افراد نيست.

صالح طبري ادامه داد: قصاب بايد گوشت سالم به مردم تحويل دهد و چوبدار نيز بايد دام خود را براي ذبح به كشتارگاه ببرد و بين اين دو مسئله تفاوت است.

وي اضافه كرد: نبايد منافع جمعيت بيش از 180 هزار نفري بهشهر  قرباني زياده خواهي 42 قصاب بهشهر و يا بيش از 50 قصاب شهرستان شود كه متاسفانه در برخي موارد ما نقش نظارتي خود را بدرستي اجرا نكرديم و قصابان با بهانه جويي به فكر منافع خود هستند.

صالح طبري با بيان اينكه در سال جديد جلوي چرخه ناسالم توزيع گوشت در بهشهر گرفته مي شود ادامه داد: با شدت با متخلفان برخورد و گوشت هايي كه ممهور به مهر دامپزشكي نباشد اجازه فروش ندارد ومعدوم شده و واحدهاي صنفي نيز پلمپ مي شود چرا كه نبايد منافع جامعه فداي منفعت گرايي گروه خاصي شود.

مدير شبكه بهداشت و درمان بهشهر با بيان اينكه 25 درصد گوشت مصرفي بهشهر بسته بندي است افزود: در آينده اي نزديك خواسته و نا خواسته به سمت استفاده از گوشت هاي بسته بندي در فروشگاهها خواهيم رفت و بايد فرهنگ سازي استفاده از گوشت بسته بندي از هم اكنون آغاز شود.

صالح طبري گفت: درآينده صنف قصابان بايد تغيير شغل دهند و به سمت فروش گوشت هاي بسته بندي در فروشگاههاي سلامت براي حفظ سلامت جامعه بروند و اين استفاده از مواد بسته بندي نيازمند فرهنگ سازي است.

وي همچنين  از كنترل دقيق بر طرح پزشك خانواده در بهشهر خبر داد و يادآور شد: در برخي موارد تخلفاتي در اجراي اين طرح در بهشهر بود كه تذكرات لازم داده و گوشزد شده است چرا كه بر آن باوريم طرح بايد بدرستي اجرا شود.

صالح طبري بيان داشت: اجازه تخلف را به كسي را در اجراي طرح پزشك خانواده نمي دهيم  و تلاش مي كنيم تا با اجراي دقيق آن در سال جاري مردم از اين طرح راضي باشند.

وي همچنين با اشاره به تكميل خانه هاي بهداشت و تبديل استيجاري به تملك دائم گفت: از 53 خانه بهداشت شهرستان بهشهر تنها دو خانه بهداشت روستاهاي پارم و كنت استيجاري است كه با همياري مردم و اهالي روستا و طي مراحل قانوني ساخت و ساز اين دوخانه بهداشت آغاز مي شود.


۱۳۹۳/۱/۳۰ - ۲۱:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن