تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812665566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه 2 نفر در تهران به علت اعتیاد می میرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزانه 2 نفر در تهران به علت اعتیاد می میرند تهران- ایرنا- معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد روزانه 2 نفر در تهران به علت مصرف مواد مخدر می میرند و چه کسی متولی این حادثه است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «بابک دین پرست» عصر شنبه در حاشیه بازدید از مرکز مطالعات اعتیاد افزود: ما در مراکز درمان اعتیاد سرنگ به فرد معتاد می دهیم تا او از سرنگ دیگری به منظور پیشگیری از بیماری استفاده نکند و این فرد معتاد سرنگ را از مرکز ما گرفته و آن را در کوچه و خیابان در مناظر عمومی تزریق می کند که این چهره زشتی دارد در حالی که اینطور نباید باشد.
وی اظهار داشت: در بازدیدی از یکی از مراکز درمان اعتیاد دختری 17 ساله ای را دیدیم که معتاد بوده و چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط به مصرف مواد فکر می کند که بسیار جای نگرانی است.
وی با اشاره به اینکه مواد مخدر شیمیایی مغز را نابود می کنند ادامه داد: اگر اجازه بدهیم معتادان هرویین خالص مصرف کنند بهتر از این مواد مخدر ناخالص است که استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه محققان حوزه اعتیاد باید پشتیبان ستاد مواد مخدر باشند تصریح کرد: کسانی که معتادند این آگاهی را دارند که مصرف مواد مخدر مضر است ولی باور آن را ندارند.
براساس آمارهای موجود 53 درصد معتادان شاغل، 63 درصد متاهل هستند گفت: این آمارهایی که اعلام می کنیم باید در آن برنامه های اجرایی و پیشگیرانه صورت گیرد.
«دین پرست» تصریح کرد: سالانه حدود 26 درصد ورودی زندان به دلیل اعتیاد است باید ببینیم که مشکل کجاست و چه کار باید کنیم که این چنین نشود.
وی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر شیمیایی در بین جوانان بسیار نگران کننده است وقتی اعلام می کنیم که تریاک بیشترین مصرف را در کشور دارد به دلیل آن است که افراد مسن آن را می کشند و جوانان و فقط 15 الی 20 نفر جوان معتاد یک نفر تریاک مصرف می کند و مصرف مواد مخدر شیمیایی شیوع بالایی دارد.
وی وضعیت اعتیاد در زنان تن فروش را نیز بسیار نگران کننده دانست و خواستار اقدامات اساسی در این زمینه از سوی دستگاه های ذیربط شد.
وی درباره مصرف شربت متادون برای ترک اعتیاد نیز گفت: نمی خواهیم مصرف متادون برای معتادان در حال ترک مادام العمر باشد. باید راهکارهای اساسی در این زمینه بیندیشیم تا آنان بدون مصرف این شربت به زندگی سالم برگردند.
وی خاطر نشان کرد: ما در این زمینه هنوز سردرگم هستیم.
دین پرست خاطرنشان کرد: ضروری است کارگروهی با مدیران مرکز مطالعات ملی اعتیاد تشکیل شود تا اهداف و برنامه ها ساختاری مناسب و هدفمند داشته باشند.
وی با انتقاد از اینکه بودجه حوزه مبارزه با مواد مخدر نظام مند هزینه نمی شود تصریح کرد: ما هنوز بانک اطلاعاتی منسجم نداریم.
وی با انتقاد از آموزش و پرورش و دانشگاه ها از اینکه نمی گذارند آمار اعتیاد را بررسی کنند گفت: رویکرد ما در حوزه اعتیاد باید واقعه گرایانه باشد و همه مسائل به صورت شفاف بررسی و اعلام شود.
اجتمام (3) **9022**م.ب
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن