تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820879665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سودان جنوبی ارتش را برای تامین امنیت پایگاه های سازمان ملل اعزام کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سودان جنوبی ارتش را برای تامین امنیت پایگاه های سازمان ملل اعزام کرد تهران - ایرنا - دولت سودان جنوبی نیروهای ارتش این کشور را به منظور تامین امنیت پایگاه سازمان ملل متحد اعزام کرد.


به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، به دنبال حمله پنجشنبه گذشته غیر نظامیان مسلح به محل اسکان افراد بی سرپناه و کشتار دستکم 48 نفر از آنها، ارتش سودان جنوبی مسوولیت تامین امنیت پایگاه سازمان ملل متحد را بر عهده گرفت.
سخنگوی ˈسالوا کی یرˈ رییس جمهوری سودان جنوبی دیروز (جمعه) در تماس تلفنی به رویترز گفت: ارتش اکنون در محل حاضر است. به آنها دستور داده شده که در مقابل حملات احتمالی افراد مسلح ، از کارکنان امنیتی سازمان ملل در سودان جنوبی حمایت کنند.
طبق این گزارش، از زمان شدت گرفتن تنش در سودان جنوبی در اوایل ماه دسامبر (آذر/دی) و اوج درگیری ها میان کی یر و ˈریک ماچارˈ معاون سابقش، هزاران نفر در این کشور کشته و بیش از یک میلیون نفر آواره شده اند.
این درگیری ها در جدیدترین کشور آفریقایی به صورت کشمکش های قبیله ای آغاز شد. پیش از انعقاد قرارداد آتش بس در 23 ژانویه گذشته (اوایل بهمن ماه)، قبیله ˈدینکاˈ که کی یر عضو آن است با قبیله ˈنوئرˈ به رهبری ماچار، بر سر کنترل شهرهای راهبردی درگیر شد.
درگیری های پراکنده میان طرفین ادامه یافت تا آنکه چند روز قبل و با تصرف شهر ˈبانتیوˈ مرکز استان نفت خیز ˈالوحدهˈ به دست شورشیان، این کشمکش ها به نبردی تمام عیار تبدیل شد.
حمله پنجشنبه گذشته افراد مسلح به مرکز سازمان ملل در شهر ˈبورˈ در 120 مایلی شمال ˈجوباˈ پایتخت سودان جنوبی به ساکنان محلی نسبت داده می شود.
سخنگوی رییس جمهوری سودان به رویترز گفت: افراد آواره در بور که عضو جامعه نوئر هستند، تصرف شهر بانتیو به دست شورشیان را جشن گرفته بودند که همین امر خشم ساکنان محلی را برانگیخت.
دینکاها اکثریت را در این منطقه از سودان جنوبی تشکیل می دهند.
ˈجو کنتراسˈ سخنگوی موقت پرسنل امنیتی سازمان ملل در سودان جنوبی از تشدید تدابیر امنیتی در پایگاه های این سازمان در سراسر این کشور که دهها هزار نفر را اسکان داده است، خبر داد و از دولت سودان جنوبی خواست با تحقیق درباره حمله اخیر، مهاجمان را محاکمه کند.
ˈمایکل مکوییˈ وزیر اطلاعات سودان جنوبی نیز به رویترز گفت: به دلیل ادامه تحقیقات، تا کنون کسی به اتهام این حمله بازداشت نشده است.
رویترز افزود: درگیری های اخیر باعث اختلال در تولید نفت سودان جنوبی شده است که بخش اعظم درآمدهای دولت را تشکیل می دهد.
شورشیان سه شنبه گذشته و پس از تصرف مجدد شهر بانتیو به شرکت های نفتی هشدار دادند که این شهر را ترک کنند.
خاورم**9156**1651
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن