تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 27 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811404773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیلگر آمریکایی:ادامه فعالیت مقر سازمان ملل در نیویورک زیرسوال است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تحلیلگر آمریکایی:ادامه فعالیت مقر سازمان ملل در نیویورک زیرسوال است نیویورک- ایرنا- استاد دانشگاه هیوستون تگزاس و کارشناس سیاست خارجی آمریکا، با انتقاد شدید از مصوبه کنگره برای ممنوعیت ورود سفیر جدید ایران در سازمان ملل به خاک آمریکا گفت: این اقدام مشروعیت ادامه فعالیت مقر سازمان ملل متحد را در نیویورک زیر سوال برده و موضوع انتقال مقر این نهاد را به یک کشور بی طرف مطرح می کند.


ˈ ژرالد هورنˈ استاد تاریخ و رییس دانشکده مطالعات تاریخ آمریکا و آفریقا در دانشگاه هیوستون، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در نیویورک اظهار داشت : اقدام مقام های دولت و کنگره آمریکا در جلوگیری از صدور ویزای حمید ابوطالبی، با تحریک لابی اسراییلی و در راستای کسب امتیاز سیاسی در داخل انجام می شود.
وی با ابراز تردید نسبت به توانایی و اراده ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل برای رسیدگی به شکایت ایران گفت : تنها راه این است که اعضای شورای امنیت مانند روسیه و چین وارد عمل شده و به دبیرکل سازمان ملل فشار بیاورند که موضعی قاطع بگیرد.
این استاد دانشگاه درباره تاثیر رفتار دولت آمریکا بر روند گفتگوهای دو کشور گفت : این کار سوالات جدی درباره ادامه فعالیت مقر سازمان ملل متحد در نیویورک مطرح می کند. اکنون با این اقدام دولت آمریکا باید پرسید چرا مقر این نهاد نباید به یک کشور بی طرف مانند سوئیس منتقل شود. می دانید که این مساله در گذشته بارها مطرح شده است.
دکتر هورن درباره دلایل داخلی مصوبه کنگره اعلام کرد: در آمریکا راحت ترین روش برای امتیازگیری سیاسی، حمله و هجوم از موضع راستگرایانه است. سناتور ˈتد کروزˈ نماینده تندروی ایالت تگزاس که پیشنهاد دهنده طرح ممنوعیت ورود سفیر جدید ایران در سازمان ملل می باشد، می خواهد خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 کند. این طرح جزئی از راهبرد کلی هجومی وی برای کسب امتیاز در راستای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است.
استاد دانشگاه های آمریکا افزود: نگرانی من این است که دولت آمریکا در حال حرکت به سوی یک موضع راستگرایانه افراطی در سیاست خارجی است. روابط با روسیه رو به تنش گذاشته و روابط با چین هر چند به نسبت بهتر از روابط آمریکا- روسیه هست، در سطح رضایت بخشی نیست. اکنون نیز موضوع گفتگوها با ایران تحت تاثیر موضع آمریکا در خصوص ویزای سفیر جدید ایران در سازمان ملل قرار گرفته است.
تحلیلگر سیاست خارجی آمریکا، لابی صهیونیستی در واشنگتن را به دست داشتن در طرح موضوع ورود ابوطالبی به آمریکا متهم کرد و گفت: با توجه به نفوذ گسترده لابی اسراییلی که به دنبال خراب کردن چهره جان کری، وزیر خارجه آمریکا و ضربه زدن به تلاش های وی برای به جریان انداختن مذاکرات فلسطینی و اسراییلی است، نباید نقش آن را در مصوبه کنگره دست کم گرفت. این لابی به دنبال تخریب گفتگوهای هسته ای با ایران بوده و پیش کشیدن مساله ویزای نماینده معرفی شده ایران فرصت خوبی برای ضربه به گفتگوها است.
ژرالد هورن درباره ابعاد قانونی عدم صدور ویزای ابوطالبی گفت: تردیدی نیست این اقدام غیرقانونی و بر خلاف تعهدات دولت آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل می باشد.
وی افزود : این مساله باید از طریق سیاسی حل شود یعنی کشورهای عضو شورای امنیت مانند روسیه و چین بررسی کنند آیا عملکرد دولت آمریکا با تعهدات آن به سازمان ملل همخوانی دارد یا نه. همچنین این اقدام می تواند دولت آمریکا را وادار به تغییر رفتار کند یا اینکه به بحرانی بینجامد که پایان آن انتقال مقر سازمان ملل از نیویورک باشد.
اروپام 2251 **1908**1485** 1064
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن