تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799106952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس داستان زندگی مادر و دو فرزند معلول کامیارانی را روایت می‌کند مادری که تا ابد آزمون مادری می‌دهد + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس داستان زندگی مادر و دو فرزند معلول کامیارانی را روایت می‌کند
مادری که تا ابد آزمون مادری می‌دهد + عکس
مادرم آن سان که مرا زادی، نمی‌دانستی که نوزادی را در بطنت می‌پرورانی که قرار است تا ابد نوزاد بماند، جسمش بزرگ می‌شود اما رنج پرورشش همچنان نوزادانه تا ابد مهر مادریت را به آزمون می‌گذارد.

خبرگزاری فارس: مادری که تا ابد آزمون مادری می‌دهد + عکس


به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، مادرم نه زبانی برای از تو گفتن دارم، نه بازوانی برای در آغوش کشیدنت  و نه حتی پایی که بتوانم در مقابل شکوهت به سجده بیفتم، اما هر بار که صبورانه جسم ناتوانم را با آب پاک متبرک به وضو می‌سازی ذکر و حمدم برای توست. مادرم وقتی مرا زادی تمام خستگی‌هایت در انتظار مرد شدن و به امید روزی که سایه سرت گردم در کنار گهواره‌ام آرام گرفت، اما امروز که 24 سال از آن روز می‌گذرد سایه  تر و خشک کردن‌های تو، سایه مراقبت‌های تو، سایه پرورش و شب بیداری‌های تو، روز به روز بر سر من و برادرم بیشتر گسترده می‌شود اما هرگز سایه‌ای از من و یا حتی از برادرم برای تو سایبان نشد. مادرم آموزش ندیده، شاگرد مکتب تو شدم، سال‌هاست در کلاس اول زندگی مانده‌ام اما هرگز صدایی از اخراجت و فریادی از شکایتت مرا تنبیه نکرد و نیازرد.  

مادرم نور خدا را در چهره‌ات لمس کردم و عظمتش را در نگاهت دیدم، که تمامی این دردها را از زادروز من می‌کشی اما هرگز خستگی و ناامیدی را به من ارزانی نداشتی، مهرت باقی است و شکوهت پابرجاست.

بانو پروین از زندگی با دو کودک معلولش می‌گوید: من دو کودک دارم که به تقدیر الهی هر دو معلول جسمی و حرکتی هستند، کیوان پسر بزرگم و سیروان پسر کوچکم است. کیوان وقتی به دنیا آمد مشکلی جسمی نداشت تا اینکه یرقان (زردی) گرفت، یرقان کیوان با مراقبت‌های پزشکان بهبود یافت اما کسی به  ما نگفت که خون کودک ما باید عوض شود و دست تقدیر اینگونه سرنوشت کودکم را تغیر داد و زردی کودکانه اینگونه جسم کیوان مرا ناتوان ساخت، اما سیوان از همان کودکی اینگونه بود.

خودم از هر دو مراقبت می‌کنم. کیوان تمامی کارهایش از حمام و وضو و مسواک گرفته تا کوتاه کردن ناخن و پوشیدن لباسش را باید خودم انجام دهم، اما سیروان خوشبختانه می‌تواند لباسش را بپوشد و خودش غذا بخورد. من باید همیشه در کنار کیوان باشم، او عاشق فیلم و فوتبال است و تمام روزش را اینگونه سر می‌کند.  

او چنان وابسته تلویزیون است که عوض کردن کانال و یا خاموش کردنش او را عصبی و ناراحت می‌کند. کیوان بدون اینکه مدرسه‌ای رفته باشد و یا کسی به او آموزش داده باشد، اسم خود و حتی نتیجه فوتبال را با پایش راستش بر روی پای دیگرش می‌نویسد.  

بهزیستی همیشه به ما کمک می‌کند اما اگر کمک بهزیستی هم نباشد برای مراقب از کودکانم که هدیه زندگیم هستند هیچ کوتاهی نخواهم کرد چون من آنها را به دنیا آوردم هرگز ناراحتشان نخواهم کرد و همیشه حرمت بودنشان را نگه خواهم داشت. کیوان چون بزرگ شده و من  رو به دوران کهولت زندگیم می‌روم، نگه داشتن و انجام کارهایش برایم بسیار سخت شده است، اما من ناراحت امروز نیستم چون هنوز کمی از توان جوانی‌ام را به حرمت کودکانم در تنم  باقی گذاشته‌ام اما ترس من از فردای روزگار است که کیوان بزرگتر و من پیر شده‌ام. می‌ترسم که آن روزها چگونه فرزندانم را تر و خشک کنم؟!! تا زمانی که نا داشته باشم از فرزندانم مراقبت می‌کنم  و آنها را در سخت‌ترین شرایط معیشتی و بدنی به هیچ ارگانی نخواهم سپرد چرا که خوب می‌دانم مهر مادریم بهترین پرستار آنهاست حتی اگر توان جسمی‌ام را از دست بدهم. مادر این دو کودک معلول چشمانش نم اشک گرفت و ادامه داد: تنها روزی که  در این دنیا نباشم  اجازه می‌دهم کودکانم را به بهزیستی بسپارند تا آن روز چشمم به دنیا نباشد و نگران کودکانم نباشم و مطمئن باشم که کسی از آنها مراقبت می‌کند و در دهانشان لقمه نان می‌گذارد.  

بانو پروین در مورد سیروان پسر کوچکترش ادامه داد: سیروان عاشق گردش و تفریح است، عاشق نشستن در کنار برادرش، گاهی با او دعوا می‌کند و گاهی او را در بغل می‌گیرد و او را می‌بوسد. متأسفانه مدت دو سال است سیروان مشکل اعصابش حاد شده و با وجود اینکه همیشه صبورانه با او رفتار می‌کنم اما وقتی عصبی می‌شود من و حتی برادرش را کتک می‌زند. رنج من از کتک‌هایی که سیروان به من می‌زند نیست رنجم از درد اعصاب و خشمی است که سیروانم  را می‌آزارد. ........ ای مادر ای شکوه پابرجا برای زیستن کودکانت، تمام هم و غمت کودکانی هستند که شاید هیچگاه نفهمند که برای بودن آنها، بودنی دارد تلف می‌شود، چه باشکوه است این خصلت مادرانه‌ها.... امروز همه ما معلولان درگاه مادری، مادران هستیم. ---------------------------- گزارش از: آوات یوسفی ---------------------------- انتهای پیام/79018/

93/01/30 - 07:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن