تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815297559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعضای گروه زنان اتریشی (EPIL) از آزادی ادیان در ایران ابراز تعجب کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اعضای گروه زنان اتریشی (EPIL) از آزادی ادیان در ایران ابراز تعجب کردند اصفهان – ایرنا – مسوول گروه زنان اتریشی گفت و گوی ادیان (EPIL) با اشاره به مشاهدات اعضای این گروه از وضع زندگی پیروان ادیان مختلف در ایرانٰ، گفت: آزادی ادیان در ایران اعضای گروه را متعجب و حیرت زده کرد.


« لیزه لوته » روز جمعه در هنگام بازدید زنان اتریشی از آثار تاریخی اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: گروه زنان فرهیخته اتریشی به منظور آشنایی با ادیان در قالب پروژه اروپایی آموزه های ادیانˈEuropean Project For Interreligious Learningˈ فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: هدف این گروه از مسافرت به کشورهای جهان، شناسایی ادیان مختلف و آشنایی با اداب و رسوم و فرهنگ پیروان این ادیان و چگونگی زندگی آنها در کنار یکدیگر است.
این مدرس اتریشی با اشاره به چندین بار سفرش به ایران گفت: البته بسیاری از اعضای گروه برای دفعه اول به ایران آمده اند و آشنایی کافی با ایران نداشتند.
وی با بیان اینکه تلاش ما این بود که اعضای گروه با ایران آشنا شوند، افزود: اعضای گروه از اینکه یک فضای خیلی باز برای ادیان در ایران وجود دارد بسیار متعجب شدند.
این زن اتریشی گفت: روحانیونی که در ایران با آنها گفت وگو کردیم بسیار فرهیخته و علاقه مند به گسترش گفت وگو و ارتباطات ادیان مختلف بودند.
وی اضافه کرد: تعاملات و ارتباطات بین ادیان الهی از جمله اسلام مسیحیت، یهودی وجود دارد و با همدیگر گفت و گو دارند و مسلما این گفت و گوها سازنده است.
لوته گفت: متاسفانه برخی نویسندگان و رسانه ها به واسطه نا آشنا بودن با فرهنگ ایرانی و مردم ایران، مطالب نادرستی می نویسند و به واسطه این مطالب افراد را به اشتباه می اندازند.
وی اظهار کرد: ما در اصفهان هم از سوی مردم و هم از سوی افراد مسوولی که با آنها مواجه شدیم با استقبال گرم مواجه بودیم.
وی گفت: مردم همه شهرهای ایران و به ویژه اصفهان شاد و پرنشاط هستند و به آرامی در کنار هم زندگی می کنند.
یک محقق دیگر اتریشی نیز با اشاره به آزادی ادیان و شور و نشاط مردم ایران، گفت: تبلیغات منفی رسانه ها در خصوص ایران دروغ است.
ˈسابرینا تیشلرˈ افزود: من سه مرتبه به ایران امده ام و هر دفعه یک تجربه زیبا برایم بوده است.
وی ادامه داد: مهمانوازی ایرانی ها و اصفهانی ها همواره برایم موجب خوشحالی بوده است.
این محقق ادیان افزود: بر اساس آنچه دیدم در اصفهان و سایر شهرهای ایران کلیساهای ارامنه و معابد دیگر ادیان وجود دارد و پیروان آنها آزادانه زندگی می کنند.
وی اظهار کرد: مصاحبه هایی با نمایندگان این ادیان داشته ام و نظر آنها هم همین بود.
تیشلر در خصوص تبلیغات منفی رسانه های غربی و ارائه چهره ای خشن از ایران، گفت: بر اساس آنچه در این مسافرت ها از مردم ایران دیده ام چنین مسائلی واقعیت ندارد.
وی افزود: مردم ایران و اصفهان خیلی مهربان و با نشاط هستند و تصاویری که از رسانه ها در خصوص ایران پخش می شود صحیح نیست.
این محقق اتریشی گفت: هیچ مسئله خشونت آمیزی در ایران دیده نمی شود و مهمانوازی بزرگی را مشاهده کردم.
وی اظهار کرد: بعد از پایان مقابله با کمونیست و فروپاشی آن، از سوی رسانه های غربی اسلام بزرگترین دشمن جهان معرفی و چنین تصویری تبلیغ می شد ولی امروز به چشم خود می بینم اینطور نیست و همه این ادعاها غلط است.
این گروه از بانوان اتریشی چهارشنبه شب گذشته وارد اصفهان شدند و روز پنجشنبه و امروز از چند بنای تاریخی شهر اصفهان از جمله کلیسای وانک بازدید کردند.
این گروه از زنان فرهیخته اتریشی روزهای گذشته از شهرهای تهران، قم و کاشان بازدید کرده اند و پس از اصفهان به یزد و شیراز سفر خواهند کرد.
این گروه به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هدف آشنایی با چگونگی زندگی ادیان الهی وارد ایران شده اند.
/7134/ت/ 607
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




29/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن