تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813021232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش غلط خصوصی سازی ضربه سنگینی به پتروشیمی زد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی: روش غلط خصوصی سازی ضربه سنگینی به پتروشیمی زد تهران - ایرنا - معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: روند غلط خصوصی سازی در پتروشیمی در دولت گذشته ضربه سنگینی به توسعه این صنعت وارد کرده است.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انر‍ژی ایران (شانا) عباس شعری مقدم افزود: مجریان، خصوصی سازی را در ایران پخته و فکر شده انجام ندادند.
وی با بیان این که اشتباهات اصلاحات ارضی در پتروشیمی تکرار شد، اظهارداشت: در اصلاحات ارضی زمینهای بزرگ را به قطعات کوچک تقسیم کردند که به یک معضل بزرگ بدل شد.
شعری مقدم تصریح کرد: این اتفاق یک بار در پتروشیمی تکرار شد و صنعت پتروشیمی را تکه تکه کردند و به گروهی از افراد واگذار کردند که تنها دنبال اهداف کوتاه مدت و سود بیشتر بودند.
معاون وزیر نفت با اشاره به این که درآمد ناشی از فروش محصولات پتروشیمی طی ٣ سال گذشته سالانه بیش از ٢٠ میلیارد دلار بوده ، افزود: از این مقدار فروش، ٢٠ درصد آن یعنی ٤ میلیارد دلار سودحاصل از فروش بودکه به جای این که صرف توسعه صنعت پتروشیمی شود میان شرکتهای مختلف تقسیم شد و آنها نیز آن را میان سهامداران تقسیم کردند.
وی افزود: در گذشته این میزان سود ٢,٧میلیارد دلار بودو با این که رقمش کمتر بود اما صنعت پتروشیمی بسیار پیشرفت کرد.
شعری مقدم به دوران اوج صنعت پتروشیمی در زمان مدیریت محمد رضا نعمت زاده اشاره کرد و افزود: در آن دوران سخت 10ها میلیون دلار محصولات پتروشیمی به سوی بازارهای هدف ارسال می شد که اعتبارات زیادی را برای پتروشیمی به وجود آورد.
وی افزود: هم اکنون مجموعه یکپارچه پتروشیمی به هم ریخته و دچار مشکل اعتبار است.
معاون وزیر نفت با بیان این که نواقص نوع خصوصی سازی زیاد است گفت: مدیرانی که صرفا برای رضایت خاطر سهامداران تلاش می کنند، در دراز مدت شرکت را نابود می کنند.
اقتصام(1)9186 1568
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




29/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن