تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814594144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منشأ دانش اهل بیت از سرچشمه دانش پیامبر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(1)؛
منشأ دانش اهل بیت از سرچشمه دانش پیامبر است خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری به تبیین فضایل اهل بیت (ع) در زیارت جامعه کبیره پرداخت و ابراز داشت: اهل بیت (ع) در دامن پیامبر اسلام پرورش یافتند ودانش اسلام را از سرچشمه دانش پیامبر فراگرفتند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در نخستین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به زبان عربی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، با اشاره به عبارت«السَّلَامُ عَلَیْکُمْ یَا أَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعَ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفَ الْمَلَائِکَةِ وَ مَهْبِطَ الْوَحْیِ وَ مَعْدِنَ الرَّحْمَةِ وَ خُزَّانَ الْعِلْمِ وَ مُنْتَهَى الْحِلْمِ وَ أُصُولَ الْکَرَمِ وَ قَادَةَ الْأُمَمِ وَ أَوْلِیَاءَ النِّعَمِ وَ عَنَاصِرَ الْأَبْرَارِ وَ دَعَائِمَ الْأَخْیَارِ وَ سَاسَةَ الْعِبَادِ وَ أَرْکَانَ الْبِلَادِ وَ أَبْوَابَ الْإِیمَانِ وَ أُمَنَاءَ الرَّحْمَنِ وَ سُلَالَةَ النَّبِیِّینَ وَ صَفْوَةَ الْمُرْسَلِینَ وَ عِتْرَةَ خِیَرَةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ» اظهار داشت: امام علی (ع)، حضرت فاطمه(س) و سبطین امام حسن و امام حسین (ع) اهل بیت پیامبر هستند و درود و سلام فرستادن در این عبارت شریفه اختصاص دارد به اهل بیت(ع) که پیامبر اکرم(ص)در زمان های گوناگون و مجالس مختلفی  این اولیا بزرگوار را برای خلق معرفی کرده است.
 
مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این‎که اهل بیت پیامبر از ویژگی های والایی برخوردار هستند و قابل مقایسه با اشخاص دیگر نیستند، ابراز داشت: اهل بیت(ع) در دامن پیامبر اسلام(ص) پرورش یافتند و دانش را از سرچشمه دانش پیامبر فرا گرفتند.
 
رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به خطبه 192 نهج البلاغه که به نام «قاصعه» مشهور است، گفت: منزلت و جایگاه امام علی(ع) از این خطبه مشخص است که هیچ کس نمی تواند به درجه او نائل شود؛ زیرا حضرت علی(ع) در دوران های سخت دین اسلام را یاری می کرد.
 
استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خداوند متعال به اولیای الهی درجات و کمالات خاص عطا فرموده است، بیان داشت: اهل بیت(ع) در اوج قله شرافت و کرامت قرار دارند؛ پس نمی توان گفت که آنها از درجات و کمالات الهی برخوردار نیستند.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان به حضور امام علی(ع) در دوران اعتکاف پیامبر اکرم(ص) در غار حرا که بیش از 40 روز طول می کشید، اشاره کرد و گفت: امیرمؤمنان(ع) هنگام نزول وحى بر پیامبر(ص) روشنایی وحی و پیامبری را می دید و بوی نبوت و آوای شیطان را می شنید.
 
وی ادامه داد: بزرگان قریش که ادعای خویشاوندی پیامبر(ص) می کردند اگر آنجا بودند به یقین نمی توانستند به این توفیق الهی نائل شوند و این فضیلت تنها درخور امام علی(ع) است.
 
آیت الله موسوی جزایری با قرائت فرازهایی دیگری از زیارت جامعه کبیره به تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در این دعا پرداخت و بیان داشت:  بیشتر کتاب های اهل سنت از جمله کتاب صحیح از ابو داوود، الحاکم فی مستدرکه، بخاری در ادب مفرد، عسقلانی در فتح الباری، طبری فی ذخائر العقبی، خطیب بغدادی و سیوطی در درّ المنثور از مناقب و فضایل دخت پیامبر(ص) بحث های بسیاری نوشته اند.
 
امام جمعه اهواز در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه و منزلت حضرت فاطمه(س)  که همانند منزلت مریم مقدس است اشاره و تصریح کرد: در دوران ابلاغ رسالت دین اسلام که پیامبر(ص) از مشرکان قریش و یهودیان  آزار واذیت می شد؛ حضرت فاطمه(س) با کمالاتش پیامبر را یاری می کرد./9456/پ202/س



۱۳۹۳/۱/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن