تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820733687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتخاذ راهبرد دانش بنیان در توسعه و پرورش شتر در کشور ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان: اتخاذ راهبرد دانش بنیان در توسعه و پرورش شتر در کشور ضروری است گنبدکاووس - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان برلزوم اتخاذ راهبرد دانش بنیان و عملیاتی برای توسعه و پرورش شتر در کشور را ضروری دانست و بر تحقق آن تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈمختار مهاجرˈ روز پنج شنبه درهمایش ملی توسعه و پرورش شتر که با حضور فعالان پرورش شتر از 9 استان کشور در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در پرورش شتر در کشور و نیز استان گلستان وجود دارد که بایستی با اتخاذ راهبردهای دانش بنیان و عملیاتی آن را اجرایی نمود.
وی با بیان اینکه بایستی در اتخاذ راهبردهای دانش بنیان، جنبه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرورش شتر را در نظر گرفت، افزود: باتوجه به ویژگی های شتر و خواص آن، توسعه پرورش این حیوان می تواند یکی از راهکارهای مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی درکشور نیز باشد.
دکتر مهاجر با بیان اینکه تعدد مراکز تصمیم سازی از عوامل مهم در عدم توسعه پرورش شتر در کشور است، اضافه کرد: در تدوین استراتژی های توسعه پرورش شتر می توان با بومی سازی روش های علمی جهان گام های موثری را برداشت و روش های سنتی را به روش های صنعتی تبدیل نمود.
وی تصریح کرد: برای توسعه پرورش علمی و صنعتی شتر در کشور باید مشارکت ملی وجود داشته باشد ضمن اینکه حمایت های لازم نیز از فعالان این بخش صورت گیرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان همچنین با بیان اینکه هم اکنون دراین استان 4 هزار نفر شتر وجود دارد، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده این تعداد باید به 10 هزار نفر شتر در پایان برنامه 5 توسعه برسد ضمن اینکه با ترویج فرهنگ پرورش شتر و جایگزین نمودن آن بجای دام های سبک، مراتع نیز احیا خواهد شد.
همایش ملی توسعه و پرورش شتر باحضور استاتید دانشگاه ها و فعالان حوزه پرورش شتر از 9 استان کشور به میزبانی دانشگاه گنبدکاووس درحال برگزاری است.
/7479/622/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن