تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820773309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادبود شهدای شاخص جهان اسلام در رفسنجان برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یادبود شهدای شاخص جهان اسلام در رفسنجان برگزار می شود رفسنجان - ایرنا - مدیر فرهنگی سپاه ناحیه رفسنجان گفت: مصطفی جنگی زهی، فوزیه شیردل و شهید بسیج جهان اسلام ˈمالکوم لطیف شبازˈ به عنوان شهدای شاخص جهان اسلام هستند که در سال جاری آیین یادبود آنها برگزار می شود.


احمد مرادی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام از صدر انقلاب تا دوران طلایی دفاع مقدس و شهدای راه بصیرت از سال 89 راه جدیدی برای الگو دهی به مردم بویژه جوانان کشور گشوده شد و شهدایی به عنوان شهدای شاخص سال به جامعه معرفی می شود.
وی از شهیدان مصطفی جنگی زهی، فوزیه شیردل و نیز شهید بسیج جهان اسلام ˈمالکوم لطیف شبازˈ به عنوان شهدای شاخص سال 93 یاد کرد و تصریح کرد: واحد فرهنگی ناحیه مقاومت رفسنجان در نظر دارد همزمان با 25 اردیبهشت ماه سالروز شهادت فوزیه شیردل در تمام پایگاه های بسیج خواهران مراسم یادبود برگزار نماید.
مرادی گفت: همزمان با 30 دی ماه سالروز شهادت شهید مصطفی جنگی زهی در تمامی پایگاه های شهرستان رفسنجان مراسم یاد و خاطره این شهید گرانقدر برپا می گردد.
مدیر فرهنگی سپاه ناحیه رفسنجان افزود: تصاویر، زندگی نامه، وصایا و مستندات این شهدا بر روی پایگاه اطلاع رسانی بسیج به نشانی www.basij.ir قرار دارد و علاقمندان می توانند بازدید کنند.
وی افزود: نصب تصاویر شهدای شاخص در برنامه ها، همایش ها، مراسمات، دوره های آموزشی و اردوها و همچنین تبیین ابعاد شخصیتی و وصایای این شهدای والا مقام در راستای الگوسازی برای آشنایی جوانان با سیره شهدا و بصیرت افزایی آنان صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، فوزیه شیردل در روز بیست و پنجم مرداد ۱۳۵۸ در جریان حمله گروهک ضد انقلاب دمکرات به بهداری پاوه و محاصره بهداری و در حالی که مشغول کمک به یاران شهید دکتر مصطفی چمران در راهنمایی هلی کوپتر برای فرود در بهداری پاوه بود، مورد اصابت گلوله ناجوانمردانه دمکرات ها قرار گرفت و پس از گذشت ۱۶ ساعت و خونریزی فراوان به درجه رفیع شهادت نائل گشت و در گلزار شهدای باغ فردوس استان کرمانشاه آرام گرفت.
شهید مولوی مصطفی جنگی زهی پس از عمری تلاش در راه اعتلای دین مبین اسلام و شکوفایی آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه مورخ سی ام دی ماه 1390 پس از اقامه نماز پر فضیلت جمعه، در مسیر بازگشت به منزل، همراه با شهید خاکساری توسط ایادی استکبار و وهابیت به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
گفتنی است ˈمالکوم لطیف شبازˈ معروف به ˈحاج شبازˈ مسلمان شیعه و دانش آموخته جامعة المصطفی العالمیه، مبارز ضد صهیونیسم و مخالف امپریالیسم جهانی، نوه ˈمالکوم ایکسˈ رهبر شهید مسلمانان آمریکا بوده که به عنوان یکی از سه شهید شاخص برای معرفی در سال 1393 از سوی سازمان بسیج مستضعفین برگزیده شده است.ک/3
7444/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن