تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814196479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله نوری همدانی:اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله نوری همدانی:اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است قم- ایرنا- آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است، گفت: آنچه در عرصه اقتصادی مهم است، رسیدگی به وضعیت بانک هاست.


به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز چهارشنبه در دیدار رییس و جمعی از مدیران کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، افزود: پول های مردم در بانک انباشته می شود که اگر در راه تولید و رفع و فقر و بیکاری به کار گرفته نشود، منشاء بسیاری از مفاسد می شود؛ آن چنان که امروز در غرب، سرمایه بانک ها دست عده ای معدود است.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام، دین سیاست، اقتصاد و فرهنگ است و این موضوعات از هم جدا نیستند و باید در همه برنامه ریزی ها به این مقولات در کنارهم توجه شود، تصریح کرد: دشمنان اینگونه القا می کنند که دین از سیاست جداست و دینداران نباید در امور سیاسی و حکومتی دخالت کنند که این بسیار اشتباه بزرگی است.
وی افزود: اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است و اینکه کسی در قبال پول، پولی دریافت کند، ممنوع است؛ بلکه باید در قبال کار و فعالیت اقتصادی مشروع منفعت و سودی به دست آید و برای جامعه اسلامی نتیجه و فایده ای داشته باشد که امروزه بانک ها به این موضوع اهمیت زیادی نمی دهند.
وی تصریح کرد: باید هرچه سریع تر وضعیت بانک ها اصلاح شود، چرا که بانک تنها امین مردم است و نباید برای خود جایگاه و منافعی قائل شوند.
این مرجع تقلید در ادامه خدمت رسانی به محرومان جامعه اسلامی را توفیق بزرگ الهی دانست و خاطر نشان کرد: خدمت رسانی و گره گشایی از مشکلات مردم، به خصوص محرومان جامعه بسیار مفید و مقدس است و از طرف خدای متعال توفیق بزرگی است که نصیب هرکسی نمی شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال93 به نام اقتصاد و فرهنگ، تاکید کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب این دو مقوله می باشد و لبیک به ندای رهبری نیازمند یک عزم ملی از سوی مردم و مدیریت جهادی مسوولان می باشد.
آیت الله نوری همدانی با انتقاد از وضعیت قیمت گذاری و گرانفروشی در بازار، گفت: هیچ گونه اشرافی بر قیمت ها نیست و اشخاص آزادند که هرچقدر خواستند سود دریافت کنند و کسی نیست که قیمت کالاها و خدمات را کنترل کند.
/7404
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن