تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812845937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیوان محاسبات به دنبال مچ گیری از مدیران نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دیوان محاسبات به دنبال مچ گیری از مدیران نیست بوشهر- ایرنا- رییس دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات به دنبال مچ گیری از مدیران دستگاه های اجرایی نیست بلکه برای کمک به آنان و جلوگیری از تخلفات تلاش می کند.


به گزارش ایرنا، امین حسین رحیمی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: دیوان محاسبات درمقابل دستگاه های اجرایی نیست بلکه در کنار آنهاست تا اقدامات دستگاه ها براساس قانون و بدون تخلف انجام شود.
وی اضافه کرد: بروز تخلف ها به اعتماد عمومی مردم لطمه می زند و ما حق نداریم اعتماد عمومی مردم را به هم بزنیم.
رحیمی اظهارکرد: به دلیل این که بودجه ریزی کشور براساس چانه زنی بوده هرسال بودجه کشور افزایش یافته طوری که بودجه کل کشور از96 هزار میلیارد تومان درسال 82 به 803 هزار میلیارد تومان در سال 93 رسیده است.
وی بیان کرد: بودجه ریزی عملیاتی تکلیف قانونی و ضرورت اقتصادی است.
رحیمی ادامه داد: با حسابرسی عملکرد، بسیاری از تخلفات کنونی وجود نخواهد داشت و اگر ایراداتی هم از سوی دیوان محاسبات مطرح می شود طبق قانون است.
رییس دیوان محاسبات کل کشور گفت: اگر مدیران دستگاه ها همکاری نکنند، دیوان محاسبات هم در انجام وظایف خود از جمله پیشگیری از تخلفات بودجه ای کاری از پیش نمی برد.
رحیمی با تاکید براین که برای تعامل با دستگاه ها با هدف پیشگیری از تخلفات آماده هستیم، گفت: با توجه به قوانین دست و پا گیر موجود دیوان محاسبات به دنبال مچ گیری نیست زیرا بیشتر دستگاه ها در امور مالی اشکالاتی دارند.
وی با اشاره به فعال شدن کمیته پیشگیری از تخلفات در استان ها اضافه کرد: با پیشنهاد استاندار بوشهر قرار شده این کمیته با دبیری مدیرکل دیوان محاسبات استان ها و حضور معاون استاندار و جمعی از کارشناسان حقوقی فعالیت خود را دنبال کند.
رییس دیوان محاسبات کشور گفت: دراین ارتباط طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه تدوین شده و درمجلس در دست بررسی است.
وی اضافه کرد: سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات(سنا) نیز در کشور فعال شده و دستگاه های اجرایی باید به این سامانه متصل شوند.
رحیمی بیان کرد: دستگاه های اجرایی اطلاعات مالی خود را وارد این سامانه می کنند و دیوان محاسبات از طریق آن سامانه برعملکرد آنها نظارت خواهد کرد.
وی گفت: با راه اندازی این سامانه فعالیت مالی دستگاه ها شفافتر و دیوان محاسبات بموقع از اشتباه مالی آنها باخبر می شود.
رحیمی افزود: دیوان محاسبات اداری به دنبال درست هزینه کردن بیت المال است به همین دلیل مدیران دستگاه های اجرایی باید دیوان محاسبات را در کنار خود ببینند.
وی تاکید کرد: آمار پرونده های تخلف دستگاه ها را رسانه ای نکرده و نمی کنیم زیرا ممکن است مردم تفسیری دیگر از تخلفات داشته باشند هر چند با تخلفات عمدی از طریق نظام حسابرسی قضایی بجد برخورد می شود.
رییس دیوان محاسبات کشور گفت: تقویت سیستم نظارت دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از برخی تخلفات ضروری است چنانچه اگر در جریان پرونده سه هزار میلیارد تومانی سیستم داخلی بانک دارای نظارت قوی بود این اتفاق نمی افتاد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بودجه ریزی در کشور هم اکنون برنامه ای است اما در واقع این بودجه ریزی چانه ای است و هرکس چانه بیشتری بزند بودجه بیشتری دریافت می کند.
رحیمی بیان کرد: از نظر اقتصادی با توجه به منابع محدود، باید بودجه دستگاه ها براساس قیمت تمام شده کالا و خدمات تعیین شود.
وی یادآورشد: سیاست دیوان محاسبات در قبال دستگاه ها با دو هدف درست هزینه کردن بیت المال و فراهم کردن آرامش درفضای کاری برای مدیران است.
رییس دیوان محاسبات کشور گفت: بودجه عمومی سال گذشته کشور 210 هزار میلیارد تومان بوده که در اصلاحیه مجلس این رقم به 194 هزار میلیارد تومان کاهش یافت و از این رقم 147 هزار میلیارد تومان محقق شد.
رحیمی اضافه کرد: از مبلغ 147 هزار میلیارد تومان، 22 هزار میلیارد تومان معادل 15 درصد برای هزینه پروژه های عمرانی در نظر گرفته شد و 80 درصد نیز هزینه جاری کشور بود.
وی بیان کرد: از 147 هزار میلیارد تومان 35 درصد درآمد گمرکی، 41 درصد درآمد نفت و 24 درصد نیز سایر درآمدها بوده است.
رحیمی گفت: در سال 91، 31 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم اما این رقم در سال 92 به 41 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
رحیمی بیان کرد: با وجود این که 41 درصد بودجه عمومی از نفت تامین شده اما وابستگی به نفت باید تا پایان برنامه پنجم توسعه با سرعت بیشتری قطع شود.
وی یادآور شد: هم اکنون حسابرسی دیوان محاسبات حسابرسی دعایت است طوری که عمل دستگاه اجرایی و قوانین به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد و هر جا تعارضی وجود داشت به عنوان تخلف ثبت می‎شود. ک/2
629/539
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن