تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813351198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیوان محاسبات به دنبال مچ گیری نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر رحیمی مطرح کرد:
دیوان محاسبات به دنبال مچ گیری نیست
بوشهر- خبرگزاری مهر:رئیس کل دیوان محاسبات کشوربا اعلام اینکه فعالیت هایی از سوی دیوان با رویکرد پیشگیری و آموزشی آغاز شده است، گفت: دیوان محاسبات به دنبال مچ گیری نیست.



به گزارش خبرنگار مهر، امین حسین رحیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری بوشهر با بیان اینکه فعالیت های مابا رویکرد پیشگیری و آموزشی محور آغاز شده است، اظهار داشت: تدوین این برنامه با هدف دیوان محاسبات استفاده درست از بیت المال و فعالیت مدیران بدون استرس و نگرانی از بازخواست شدن بعد از فعالیت صورت گرفته است.

وی افزود: بودجه عمومی سال گذشته کشور 210 هزار میلیارد تومان بوده که در اصلاحیه مجلس این رقم به 194 هزار میلیارد تومان کاهش یافت و از این رقم 147 هزار میلیارد تومان محقق شد.

رحیمی اضافه کرد: از مبلغ 147 هزار میلیارد تومان، 15 درصد برای هزینه پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده بود و اعتبار 22 هزار میلیارد تومان و 80 درصد نیز هزینه جاری کشور بود.

وی بیان کرد: از 147 هزار میلیارد تومان مذکور 35 درصد درآمد گمرکی، 41 درصد درآمد نفت و 24 درصد نیز سایر درآمدها بوده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور در ارتباط با درآمد مالیاتی کشور نیز گفت: درسال 91، 31 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم اما این رقم در سال گذشته به 41 هزار میلیارد تومان رسید.

رحیمی بیان کرد: با وجود اینکه 41 درصد بودجه عمومی از نفت تامین شده اما وابستگی به نفت باید تا پایان برنامه پنجم توسعه قطع شود هر چند کاهش داشتیم اما این کاهش باید سرعت بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به گله‌مندی برخی مسئولان از دیوان محاسبات در مورد سخت‌گیری دیوان گفت: دیوان محاسبات در مسیر قانون حرکت می‌کند اما ایراداتی ساختاری وجود دارد که موجب این گلایه‌مندی‌ها می‌شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: بودجه‌ریزی در کشور هم اکنون برنامه‌ای است اما در واقع در عین حال این بودجه‌ریزی چانه‌ای هم بوده و هرکس چانه بیشتر بزند بودجه بیشتری دریافت می‌کند.


۱۳۹۳/۱/۲۷ - ۱۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن