تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821194434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند جامع سلامت زنجان به زودی تدوین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سند جامع سلامت زنجان به زودی تدوین می شود زنجان- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، گفت: سندجامع سلامت این استان به زودی تدوین می شود.


به گزارش ایرنا، حمید رضا شهبازی روز چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، افزود: هم اکنون تهیه سند جامع سلامت این استان مراحل پایانی خود را طی می کند و با اتمام آن ،برنامه ریزی ها و سیاستگزاری های حوزه سلامت با جدیت بیشتری پیگیری می شود.
وی یادآورشد: تدوین سند جامع سلامت این استان در راستای ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تهیه می شود که اجرای آن تحولاتی مهمی را به همراه خواهد داشت.
شهبازی افزود: ارتقای شاخص های حوزه سلامت می تواند بیماری های جسمی و روحی را به حداقل کاهش دهد و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی همچنین به پروژه مطالعاتی تصفیه خانه دانشگاه زنجان اشاره و اظهار کرد: اجرای این پروژه در گرو تامین اعتبارات مورد نیاز است و تحقق آن مشکلات فعلی در این واحد دانشگاهی را برطرف می کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان به وضعیت آب شرب مصرفی مردم در مناطق شهری به ویژه روستاهای این استان اشاره کرد و گفت: شاخص ها و آمارهای غیرواقعی نباید معیار بررسی ها باشد چرا که حوزه سلامت با جان مردم سروکار دارد و بی توجهی به آن هزینه های بالایی را به جامعه تحمیل می کند.
شهباری افزود: گروههای بهداشتی و درمانی نیز باید نسبت به بررسی سلامت آب آشامیدنی که میزان پوشش آن در مناطق شهری بیش از 97 درصد و در روستاها 80 درصد اعلام شده مبادرت کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، نیز هدف از برگزاری شعار هفته سلامت ˈیک عمر سلامت با خود مراقبتیˈ را آموزش و اطلاع رسانی لازم به عموم مردم عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی و جلب افکار عمومی نسبت به مقوله خود مراقبتی از دیگر اهداف برگزاری هفته سلامت این استان است.
محمدرضا صائینی افزود: وزارت بهداشت به تنهایی متولی 25-20 درصد تامین سلامت جامعه است و مشارکت دستگاههای دیگر در این بخش نقش تعیین کننده ای دارد.
وی اظهار کرد: تحقیقات نشان می دهد خود مراقبتی می تواند تا 40 درصد ویزیت مراجعان به پزشکان عمومی، 17 درصد مشکلات سرپایی و 50 درصد بستری ها در مراکز بیمارستانی را کاهش دهد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، گفت: آموزش های خود مراقبتی علاوه بر ارتقا آگاهی های فردی می تواند به دیگران نیز انتقال داده شود.
596/7320
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن