تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820655426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیستم ایمنی ضعیف بدن و چاقی دو معضل جدی کودکان ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سیستم ایمنی ضعیف بدن و چاقی دو معضل جدی کودکان ایرانی تهران-ایرنا- مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان از سیستم ایمنی ضعیف بدن و چاقی به عنوان دو معضل جدی کودکان ایرانی نام برد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دکتر «نیما رضایی» روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این دو معضل بیشتر به دلیل زندگی شهرنشینی، مصرف فست فودها و تنقلاتی مانند چیپس و پفک و نشستن بیش از حد پشت کامپیوتر ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن کودکان و مواجهه آنان با عواملی مانند گرده گیاهان و آلودگی هوا، آسم و آلرژی در کشور مانند همه جای دنیا افزایش یافته است.
مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان گفت: اگر تا چند دهه گذشته بیماری های واگیر مانند آبله و فلج اطفال داشتیم با پیشرفت بهداشت و ورود واکسن ها، این بیماری ها ریشه کن شد اما از طرفی کمتر مواجه شدن سیستم ایمنی بدن با میکروب ها، موجب شکننده شدن این سیستم و افزایش حساسیت بدن به عوامل آلرژی زا شده است.
رضایی در ادامه از برگزاری جشنواره هفته سلامت دانش آموزان (اول تا هفتم اردیبهشت ماه ) خبر داد و گفت: این جشنواره امسال در برج میلاد برگزار می شود و تیم های تخصصی مانند متخصصان اختلالات رشد و تکامل و بلوغ و همچنین متخصصان اعصاب و روانشناسی در این جشنواره مشاوره های لازم را به دانش آموزان ارائه خواهند داد.
وی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده در بیمارستان مرکز طبی کودکان مانند ایجاد فضای بازی کودکان با وسایل تاب و سرسره از سوی شهرداری، نقاشی های زیبا و بکارگیری تیم سلامت روان برای مشاوره به بیماران و خانواده های آنان ، اشاره کرد و گفت: امید است این اقدامات به عنوان الگویی در دیگر بخش ها وبیمارستان های کودکان سراسر کشور اجرا شود.
اجتمام(3)**9185
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن