تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820886932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح هاي جديد توسعه ميدان كيش ارائه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۳ (۹:۲۳ق.ظ)
به دستور مديرعامل شركت ملي نفت: طرح هاي جديد توسعه ميدان كيش ارائه مي شود معاون وزير نفت، مديرعامل شركت متن را مكلف كرد طرح ها و برنامه هاي پيشنهادي را به منظور اتخاذ بهترين گزينه براي توسعه فاز يك ميدان گازي كيش در اختيار هيئت مديره شركت نفت قرار دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، ركن الدين جوادي از ميدان گازي كيش بازديد و بر ضرورت بررسي بهترين گزينه و راهكار براي توسعه فاز يك اين ميدان خبر داد. وي، عبدالرضا حاجي حسين نژاد مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت را مكلف كرد كه طرح ها و برنامه هاي پيشنهادي را به منظور اتخاذ بهترين گزينه براي توسعه فاز يك ميدان گازي كيش در اختيار هيئت مديره شركت ملي نفت ايران قرار دهد.
جوادي، پيشتر درباره مستقل بودن ميدان كيش گفته بود: ميدان هاي مستقل در اولويت توسعه قرار ندارند و به اين منظور در ميدان گازي كيش، سرمايه گذاري جديدي نخواهد شد.
به گفته وي، توسعه اين ميدان با همان ميزان حفاري كه تاكنون انجام شده است، دنبال مي شود.
مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت نيز پيشتر از سرگيري توسعه ميدان كيش با اولويت استحصال ميعانات گازي خبر داده و اعلام كرده بود: عمليات حفاري در اين ميدان در آينده اي نزديك تكميل مي شود.
بر اساس اين گزارش، معاون وزير نفت در اين بازديد ابتدا از محل مورد نظر براي احداث پالايشگاه و خط لوله ٩٢ كيلومتري انتقال گاز (تا محل اتصال به خط لوله هفتم سراسري) بازديد كرد و سپس ضمن حضور در بندر آفتاب واقع در منطقه پالايشگاهي گرزه، از نزديك در جريان روند پيشرفت زير ساخت هاي منطقه اي از جمله پروژه احداث خط لوله زميني، احداث آبگير و تصفيه خانه آب، احداث تصفيه خانه پساب هاي صنعتي و غير صنعتي پالايشگاه، احداث جاده دسترسي به پالايشگاه و پروژه احداث كمپ دائم (ساختمان هاي اداراي و استراحتي گرزه)، قرار گرفت.
بازديد از پروژه حفاري ١+١٢ حلقه چاه توسعه اي واقع در دو كلاسترA و B نيز از ديگر برنامه هاي مديرعامل شركت ملي نفت ايران در اين سفر يك روزه به جزيره كيش بود.
بر اساس اين گزارش، برنامه توسعه ميدان گازي كيش در سه فاز پيش بيني شده است و ازسرگيري عمليات تكميل چاه هاي حفاري شده در راستاي عملياتي شدن فاز اول توسعه اين ميدان انجام مي شود.
با توجه به بازديد مديرعامل شركت ملي نفت ايران از ميدان گازي كيش و دستور وي براي دستيابي به بهترين گزينه توسعه اين ميدان، به نظر مي رسد تعيين تكليف بزرگترين ميدان گازي كشور به طور جدي در دستور كار قرار گرفته است و شركت ملي نفت ايران بر آن است با هزينه بهينه و بهره مندي از امكانات فعلي، اين ميدان مستقل را نيز تعيين تكليف كند.
گفتني است طرح توسعه ميدان گازي كيش به عنوان بزرگترين ميدان گازي مستقل كشور در سه فاز با هدف انتقال گاز توليدي از اين ميدان به وسيله خطوط لوله زيرزميني و دريايي و انتقال گاز ترش به پالايشگاه گاز (واقع در منطقه گرزه)، همچنين فرآورش گاز ترش در پالايشگاه به منظور توليد گاز سبك براي صادرات و يا مصارف داخلي كشور در دستور كار شركت مهندسي و توسعه نفت قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن